A hidrogénüzemű tüzelőanyag-cellás technológiák szerepe a nemzetközi járműgyártásban Csordás Antal - fejlesztőmérnök FC-járművek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Vidékfejlesztési Program – aktualitások dr. Mezei Dávid agrár-vidékfejlesztési stratégiai ügyekért felelős helyettes államtitkár Miniszterelnökség Szentlőrinci.
Advertisements

Hatályában bekövetkezett módosításokFogalmi változásokKötelezettség keletkezés érintő változások Termékdíj átalány szabályainak módosulása Eljárási szabályok.
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
A gázüzemű közlekedés elterjedésének átfogó vizsgálata Domanovszky Henrik MGKKE elnöke, projekt koordinátor IFFK 2016 – Budapest,
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Magyar CIVINET 5. találkozója Zalaegerszeg Szeptember Köszönti.
Előadó: Dr. Jelenka György Mezőgazdasági termékek értéknövelése és erőforrás-hatékonyságának elősegítése a feldolgozásban.
Hazai tapasztalatok hidrogén tüzelőanyag-cellás berendezések fejlesztése területén, hátrányok és előnyök a metanolos cellákkal összehasonlítva Előadó:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
Fucsku Sándor vezérőrnagy MH ÖHP, parancsnok A MAGYAR HONVÉDSÉG RÉSZVÉTELE A VÖRÖSISZAP-KATASZTRÓFA KÖVETKEZMÉNYEINEK FELSZÁMOLÁSÁBAN.
Kockázat és megbízhatóság Megbízhatóság alapú kapaitás- és költségtervezés Megbízhatóság alapú kapaitás- és költségtervezés.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
ENERGIA TAKARÉKOS RENDSZERSZEMLÉLET AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETBEN Fehér János okl. kohómérök Fűtéstechnikai szakmérnök Székesfehérvár, 2010.JAN.20.
Magyar Lízingszövetség - Eszközfinanszírozás Lízing Reggeli Targoncapiaci áttekintés Horváth Zoltán, március 30.
Energetikai tanácsadás Tervezés Energetikai tanúsítás Komplex kivitelezés Megvalósítási tanulmány Projekt finanszírozás Több mint 400 db kivitelezés több.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
es vonal Kőér utca / Üllői út - Határ út / Nagykőrösi út, Nagysándor József utca / Török Flóris utca - Nagysándor József utca / Török Flóris.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
es vonal Kőér utca/Üllői út - Béke tér 1. a.)Lajosmizsei sorompó mindkét irányban b.)Lajosmizsei sorompó mindkét irányban és az Iparvasút megálló.
Iskolai információs rendszer. Alapkövetelmények Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett.
A tüzelőanyag cellák felhasználása mérnöki szempontból- Dr. Bánó Imre.
Előadók: Kovács Richárd – marketing vezető Marketing osztály Bálint Norbert – PR főmunkatárs PR és kommunikációs osztály ZÖLDGÁZT ADUNK.
Biztonságos, fenntartható és tiszta energia a Duna-medencében
Protheus projekt Protheus Smart Grid Project for Urban e-Mobility
CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA
Pásztorné Szerezlai Márta
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Brikettálás – új innovatív technológia
„Ó, azok a Boldog Békeidők…”
PANNON-LNG Projekt Tanulmány LNG lehetséges hazai előállításának
Kassa A KRÜH kassai irodájának székhelye a város belvárosában a Csáky-Dessewffy Palotában található, valamint az irodamegnyitó december 12-én.
Energetikai gazdaságtan
Dr. Kovács László Főtitkár
Hajók gépészeti berendezései
2009. évi LXXVIII. Törvény 242/2009. Kormányrendelet Szabó Gabriella
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A pilóta nélküli és a pilóta által vezetett légijárművek
Kockázat és megbízhatóság
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
SZÁMVITEL.
Az integrált áramkörök (IC-k) típusai és tervezése
Tesztlap Teszt megkezdése.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Napelemek Herbert Ferenc Előadás: HA5KDR 2017.okt.17.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A projektek jelentősége a Műegyetemen
Új autóbusz-hálózat Székesfehérváron
A külső környezet elemei
A jármű hajtások különböző megoldásai, világtendenciák, előnyök, hátrányok. Dr. Bánó Imre.
Járművillamosság- elektronika I.
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
A nagyváradi villamosok megbízhatósági modellezése
A közlekedés és az idegenforgalom
Nyomtatók.
Fényforrások 3. Kisülőlámpák 3.4 Működtető szerelvények
A ragadozás hatása a zsákmányállatok populációdinamikájára
Matematikai statisztika előadó: Ketskeméty László
Fényforrások 3. Kisülőlámpák
Közlekedéspolitikáért felelős államtitkár
Fényforrások 3. Kisülőlámpák 3.2 Kisnyomású kisülőlámpák
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Ide írandó a dolgozat pontos címe
Járműtelepi rendszermodell 2.
ENERGIAFORRADALOM A KÖZLEKEDÉSBEN
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A Föld helye a Világegyetemben. A Naprendszer
Állandó és Változó Nyomású tágulási tartályok és méretezésük
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Előadás másolata:

A hidrogénüzemű tüzelőanyag-cellás technológiák szerepe a nemzetközi járműgyártásban Csordás Antal - fejlesztőmérnök FC-járművek

2.Oldal Az előadásban érintett témák: Tüzelőanyag-cellás járművek napjainkban Saját fejlesztésű FC-járművek és töltőállomás A jövő elektromos járművei: FCEV és BEV Gazdasági és technológiai akadályok

3.Oldal FC-járművek 1. Tüzelőanyag-cellás járművek napjainkban:

4.Oldal FC-járművek 2.1 Saját fejlesztések - 300W-os mobil áramfejlesztő: Villamos teljesítmény: 300W TC-teljesítmény: 350W H 2 palack-kapacitás: 3x600Nl Hidrogénfogyasztás: 300Nl/h Üzemidő: 6 óra Tömeg: 10kg

5.Oldal FC-járművek 2.2 Saját fejlesztések - Tüzelőanyag-cellás kerékpár: Motor-teljesítmény: 250W TC-teljesítmény: 400W H 2 palack-kapacitás: 2x300Nl Hidrogénfogyasztás: 250Nl/h Üzemidő: 2 óra Maximális sebesség: 20km/h Hatótávolság(sík terepen): 50km Tömeg: 55kg

6.Oldal FC-járművek 2.3 Közös fejlesztések - PTE PMMK ORCA versenyautó: TC-teljesítmény:1200W Névleges motor teljesítmény:500W Szuperkondenzátorok:70F/28V Fogyasztás:86km/kWh Autó tömege:~50kg Shell Eco Marathon Rotterdam, Hollandia

2.4 Saját fejlesztések W-os tüzelőanyag-cellás kishajó: Hajó mérete: 535 x 200 cm Hajó súlya:250 kg Szállítható személyek száma: 6 Motorteljesítmény:2400W Max. megengedett terhelés:450kg Sebesség:~8 km/h TC tápellátás: FCS-3000-HYB Névl. teljesítmény:2400W Csúcsteljesítmény: 2700W H W H 2 palackok:10800Nl Rendszer össz.tömege: 98 kg Eredeti akkutelep:8 pcs 6V/220Ah Pb Eredeti AT. tömege: 250 kg + FC-járművek

8.Oldal FC-járművek 2.5 Saját fejlesztések - Kísérleti hidrogéntöltő állomás:

9.Oldal FC-járművek 2.6 Saját fejlesztések - Kísérleti hidrogéntöltő állomás:

10.Oldal FC-járművek 3. Tüzelőanyag-cellás és akkumulátoros járművek 2020-ban: Hatótáv (mile) Megjegyzés Energiaszükséglet (kWh/mile)0,21BMW i3 Akkukapacitás (kWh) % eff, 80% DOD Energiasűrűség (kWh/kg)0,25 adv. LiB LiB tömeg (kg) LiB egységár (USD/kWh) ra becsült LiB ár (HUF) HUF/USD Hatótáv (mile) 300Megjegyzés Hidrogén szükséglet (kg) 5Toyota Mirai Hidrogéntartály tömege 87 Teljes FC-rendszer tömege 198 Hidrogéntartály egységár (USD/kgH2) 560 US DoE középtávú cél, db/év FC-stack ár (USD/kW) 5580kW FC FC-rendszer ár (HUF) HUF/USD BEV FCEV Oliver Gröger, Hubert A. Gasteiger, and Jens-Peter Suchsland: Review - Electromobility: Batteries or Fuel Cells? Journal of The Electrochemical Society, 162 (14) A2605-A2622 (2015)

11.Oldal FC-járművek 4. Gazdasági és technológiai akadályok: BEV járművek: 0,15kWh/kg => 0,25kWh/kg LiB gyorstöltés lehetősége, korlátai FCEV járművek: 0,5g/kW => 0,1g/kW PEM-FC H 2 -töltő infrastruktúra olcsó üzemanyag

12.Oldal Köszönöm szíves figyelmüket ! FC-járművek