Előadó: Badinszky Péter SZIE GTK Termelésökonómia és Menedzsment Tanszék Csongrád Megyei Agrárinformációs Rendszer AGRÁRINFORMATIKAI KÉPZÉSI PROGRAM Szeged,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Advertisements

Első tapasztalatok az NIIFI-nél üzemelő infrastruktúra cloud szolgáltatással kapcsolatban Stefán Péter NIIFI RICOMNET Miskolc.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Internetes bankok piacformáló hatása
Számítástechnikai rendszerek bérleti konstrukciója.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
EU alapismeretek E-Learning.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
Az elektronikus üzletmenet
Közigazgatási technológia
Az e-kereskedelem (e-business)
Elektronikus dokumentumok
Az elektronikus aláírás állami elismerése
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
E-beszerzés Bravo csoport.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
EU II..
T.K. 33 – 34. Az alapértelmezett előtér- és háttérszín, valamint a körvonalak színének beállításához a Paletta színeit használhatjuk. 1 Az RGB színrendszerben.
Agrárgazdaság és a mai vidék viszonya és mai konfliktusai Dr. Buday-Sántha Attila egyetemi tanár.
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. e-BUSINESS FAIR BUSINESS Megbízható elektronikus kereskedő.
Az Európai Únió csatlakozási folyamatai
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
EU regionalizmus Az EU regionális politikájának gyakorlata, megvalósulása, eszközrendszere, fejlesztési lehetőségei Pelle Anita Szegedi Tudományegyetem.
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
FoodManufuture WP3 - Nemzeti Workshop Budapest, FoodManufuture Nemzeti Workshop Jövőbeli lehetséges forgatókönyvek Berczeli Attila Campden.
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pécs, június 28. Szakmai továbbképzés.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Az Európai Unió.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
Európa regionális földrajza
A z o n l i n e m a r k e t i n g l e h e t ő s é g e i SZAKDOLGOZAT.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
Szabadkereskedelmi társulások
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
TÁVMUNKA LEHETŐSÉG ÉS VESZÉLY DR. FRANK RÓZA PHD NYME SAVARIA EGYETEMI KÖZPONT KÖNYVTÁR- ÉS INFORMÁCIÓTUDOMÁNYI TANSZÉK.
Személyazonosság kezelés metacímtár kialakításával november 17. Hargitai Zsolt rendszermérnök Novell Magyarország
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
11. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
MEHIB Magyar Exporthitel Biztosító Zrt.
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Az MNB szempontjai a napon belüli elszámolással kapcsolatban
Előadás másolata:

Előadó: Badinszky Péter SZIE GTK Termelésökonómia és Menedzsment Tanszék Csongrád Megyei Agrárinformációs Rendszer AGRÁRINFORMATIKAI KÉPZÉSI PROGRAM Szeged, április 24. EU agrárinformációs rendszerek E-commerce az Európai Unióban

Az EU kereskedelmi teljesítménye 2005-re milliárd dollárra becsülhető, ebből várhatóan mintegy milliárd dollárra tehető az on-line kereskedelem részesedése ben mintegy működő e- kereskedelmi site-ról tudunk, melyek közül tevékenykedik az élelmiszeripar és mezőgazdaság szektorban. Az európai piac

ICT használat

Internet használat főbb akadályozó tényezői

Az EU E-commerce célkitűzései távközlési szolgáltatások és az információtechnológiai eszközök árainak csökkenése a kereskedők és a vásárlók közötti bizalom megteremtése Jogalkotói munka (az elektronikus kereskedelmi tevékenység minden szakaszával foglalkozniuk kell, pl. adatvédelem, szellemi alkotások védelme, jó hírnévhez való jog, áttekinthető és semleges adójogszabályok) Az államigazgatás növekvő részvétele, reformja

E-commerce - Definíció Termékek és szolgáltatások adásvétele valamint Tőke áramlása az info-kommunikációs technológia felhasználásával

E-commerce irányelvek Elektronikus Fizetőeszközök Irányelve Elektronikus Aláírás és titkosítás (kriptográfia) Irányelve Adatvédelmi Irányelv Adatbázis Irányelv Távoli felek közötti Szerződések Irányelve Az Interneten nyújtott Szolgáltatások Irányelve

E-Commerce előnyei Magas szintű információ alacsony költséggel, mely az eladót és vevőt megismerhetőbbé teszi mintegy származtatott erőforrásául a költségek lefaragásához. Alacsony belépési költség növeli az információ megosztást. 24 órás elérés, virtuálisan az egész világon, lehetővé téve a kényelmes üzletelést az érintettek számára. Az elérhetőség mind az eladó, mind a vevő számára kiterjeszti a piacot. Megnövelt helyrugalmasság. Azaz, néhány folyamatot az elektronikus kommunikáció miatt bárhova telepíthetek, így az emberek mind a vásárlást, mind a munkavégzést otthonról is végezhetik. Csökkenti ez előállítási, feldolgozási, értékesítési, raktározási költségeket felélesztve a papíralapú információkat. Csökkenti a kommunikációs költségeket. Gazdagabb kommunikáció, mint a hagyományos papír és telefonos forma, például a video klipek, hangok és demonstrációs anyagok miatt. Gyors termékértékesítési lehetőség digitalizált rajzok, dokumentumok és szoftverek tekintetében.

A rendszer biztonságának, megbízhatóságának, és standardjainak hiánya. A személyesség hiánya. Azaz, annak követésének képessége, hogy az üzleti tranzakció túlsó végén ki is van tulajdonképpen. Elégtelen sávszélesség; néhány üzleti folyamat nagyon lelassul. Az e-commerce szoftverek, már meglévő adatbázis és más jellegű szoftverekkel való integrálása még mindig nagy kihívás. A bizalom hiánya: 1. nem tudjuk, ki van a tranzakció túloldalán, 2. maga az üzleti folyamat egységessége, 3. az elektronikus pénz csak biteket és bájtokat jelent. Hátrányok

Értékesítés Akadályok Előnyök

Vásárlás Akadályok Előnyök

Nagy és igen sok résztvevős piac Könnyű belépni a piacra Logisztikai fejlesztések Eladók integrációja és az aukciós piac hanyatlása On-line marketing Az árak átláthatósága, on-line információszerzés On-line együttműködés új lehetőségei Az elérhetőség, elérhetővé válás kulcsfontosságú Központosított rendszerek hatékonysága On-line agrárpiac

A gazdák, farmerek nem jelennek meg a weben, hogy akár kapacitásukat (tőke, munkaerő, szakképzettség), sem termékeiket (output) publikálva site-okat állítsanak össze és tartsanak fenn. A tipikus farmer magatartás az, hogy az árakról és egyéb piaci információkat on-line módon szerzi meg, ezután mint máskor, felhívja telefonon partnerét és üzletet kötnek. Az információ technológia sikere még csak helyettesítő jellegéből érvényesülhetett, ahol az ügyfél jobb szolgáltatásokhoz, gyorsabban és jobban hozzájuthat, mint hagyományos úton. Agrár e-Commerce

Hazai agrár Internet penetráció, 2001

Felhasználók Európában év Teljes idejű farmerek Számítógépet használnak Internet eléréssel rendelkeznek Csehország Dánia Finnország Franciaország Németország Írország Olaszország Japán Hollandia Újzéland n.a. Norvégia Lengyelország Spanyolország Svédország UK Összesen:

Köszönöm a figyelmüket!