LLG Indikátorok Lisznyai Sándor, Ritoók Magda, Vajda Zsuzsa 2009 December 18
Az LLG indikátorai Metaelemzés és hídépítés Kvalitatív vizsgálat - follow-up interjúk Szempontok: UHSBC (Peter Figge) Elv: a független kódoló elve UBC (Norman Amundson) (Lisznyai, 2009) Longitudinális vizsgálatok Ritoók Magda (2006) Nagymintás visszajelzések (Lisznyai, 2006) A nemzetközi szakirodalom metaelemzése: transzteoretikus modell
Eredmény: 6 indikátor-dimenzió Döntés és döntésképtelenség Megküzdés Készségek és kompetenciák Önértékelés Pályaérettség és identitás Kontroll és önirányítás
Az indikátorok beépülése - indikátorok és kompetenciák Tudás, készségek Attitűdök Motivációk Tudás/készségek konkrét indikátorai: - döntési készségek, „opportunity awareness”, életkészségek Attitűdök indikátorai: - optimizmus, kontrollhely, szorongás, elköteleződés Motivációk indikátorai - Karriermotivációk, minimalizmus, munka-attitűdök, tanulás iránti attitűdök
Eredmény: transzteoretikus modell
A transzteoretikus modell - A változás leírása - Univerzalitás vs. kritikus események modell - Univerzalitás vs. intervenciós formák - Szakaszmodell vs. pervazív jellemzők
Evidence - a minőség mérése Kvalitatív follow-up Gazdasági változók - a feltételes valószínűség problémája Mérőeszköz ajánlásaink (Crites, Schouwenburg, Kiss, Rotter, Oláh, Rosenberg) - a minimális protokol 1,5 óra + Feedback
Köszönjük a figyelmet!