Marketingkommunikációs lehetőségek mobileszközökön Szabó Ákos üzletfejlesztési vezető
Mobilmarketing - Mennyire fontos?
Mobile advertising growth (UK) Source: IAB / PwC mobile display ad spend survey millions
+ 62% + 32% +172% £23.7m £1.7m £1.1m £1.6m £54.9m + 492%+ 18% Source: IAB / PwC mobile display ad spend survey 2010
IAB HU Mobilpiaci Becslés
Top 5 Trends To Watch (Aug, 2010) 1. Continued Importance of SMS 2. Experimentation with Rich Media 3. Mobile Sites vs. Mobile Apps 4. Interest in Geo-Location 5. The Growth of Mobile Video
Mitől vonzó? nincs reklámzaj újdonság prémium eszköz prémium márka- asszociációk prémium elérés gyorsan demokratizálódik
Hova tovább, célcsoport? lokális UX mobil site applikáció
iAd by Apple engagement / UX = bevonódás
iAd by Apple interactivity features in-ad downloadssave to device
iAd by Apple interactivity features in-line audio and videocouponing interactive mapping
iAd by Apple
AdMob by Google „The revolution is not an apple … Che Guevara … that falls when it is ripe. You have to make it fall.”
AdMob by Google
AdMob Banners
Google Mobile Ads
Mobile Analytics by AdMob
Édentől Keletre
Bigger the better?
Flipboard Pages
Flipboard Pages Ads
Édentől Keletre
Köszönöm a figyelmet!