A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Smart Country: szolgáltatások közös adatokon november 4 Szabó Róbert BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Advertisements

Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program bemutatása Dr. Bakonyi Péter és Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
CEP® Clean Energy & Passive House Expo CEP® Clean Energy & Passive House Expo II. Országos Villanyszerelő Konferencia Meglévő ingatlanok smartosításának.
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
Tabletták helyett egészségnyereség Együttműködésre épülő új modellek „Egészségközpontú egészségügy” Szakmai konferencia Jakab Zoltán.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Az IKT szerepe a gazdaság erősítéséért Ilosvai Péter, IT Services Hungary.
Lenkeyné Dr. Biró Gyöngyvér Dr. Szávai Szabolcs Forrai Gergely
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
A Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program – JINKA 1.3 Dr. Sallai Gyula Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
A mesterképzések létesítésének és indításának helyzete a műszaki szakterületen Sima Dezső MFRFK, november 3.
Műegyetem - Kutatóegyetem Fenntartható energetika 1/11 Fenntartható Energetika Kiemelt Kutatási Terület.
Bemutatkozás Gergely Antal Gergő BME-VIK Mérnök informatikus szak
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
© Gács Iván (BME) 1/9 Levegőszennyezés matematikai modellezése Energia és környezet.
Széchenyi István Egyetem
A CAD/CAM modellezés alapjai
Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
A Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform workshop-ja Az Aarlborg-i Future Internet Assembly üzenetei Dr. Sallai Gyula Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Miért nem működik még az okostévé modell?
Intelligens közúti kereszteződés
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
SZERKEZETI ÉS FUNKCIONÁLIS ANYAGOK Polimer nanokompozitok
Nanoelektronika Csonka Szabolcs Fizika Tanszék, BME
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
Jövő Internet fejlesztések és alkalmazások
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
Integrált szolgáltatások a Smart City témakörben
Fenntarthatóság Hol tart Európa a cselekvésben? Herczog Edit Európai parlamenti képviselő Magyar Fenntarthatósági Csúcs II. Budapest, november 24.
Hatékony, felügyelt adatmegosztás mobil környezetben
Nanofizika, nanotechnológia és anyagtudomány
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
XXIII. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Integrált vezetői információrendszer önkormányzatoknak Zalaszám Informatika Kft. Varga János projektvezető.
Az „Autókereskedelem” jövő képe. Szabó Zoltán © 2013.
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
Halgazdálkodási Tanszék XXXIX. Halászati Tudományos Tanácskozás május NAIK Halászati Kutatóintézet Szarvas EGYES GAZDASÁGILAG FONTOS HALFAJOK.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Intelligens közlekedés Smart City Meetup 2016 május 25. Csepinszky András.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Intelligens elektromos kerékpárkölcsönző rendszerek telepítése és üzemeltetése
NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely szeptember 11.
Intelligens közlekedési rendszerek
Google Autó Lengyel Róbert Óbudai Egyetem, 2015.
avagy az a 21. század új ipari forradalmának kihívásai Magyarországon
DIGITALIZÁCIÓ A NAGYVÁLLALATBAN
IoT alapvető kérdései és megoldásai I. rész
KomHálók tehetségápolás tájékoztató
Autonóm járművek a jövő intelligens városaiban
Új kapukat nyit az IoT a parkolóházak digitalizálásánál
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Innováció és fenntartható felszíni közlekedés konferencia 2016
BME VBK tájékoztató 1.
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Napjaink egymással beszélő járművei, úton az önvezető autók felé
Előadás másolata:

A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

1 Az e-mobilitás helyzete  1.4 M elektromos autó a világon (0.08%)  1500 elektromos autó Magyarországon (0.037%)  Exponenciális növekedés figyelhető meg  Az irány egyértelmű, a terjedés sebessége több tényezőtől függ  Legnagyobb kihívások: o Akkumulátorok fajlagos költségének csökkentése (vagy más energiaforrás pl. hidrogén) o Töltési infrastruktúra terjedése o Szabályozás o Intelligens megoldások integrálása  lehet erősebb ösztönző

2 E-mobilitás mint komplex program  Ha lenne kiforrott e-mobilitási ökoszisztéma az több multiplikátor hatással rendelkene: o Energetikai lehetőségek (vezérelt töltés és V2G – vehicle to grid - mint rendszerszabályozási tartalék) o Környezetvédelmi hatások o Nagyobb kapacítású és biztonságosabb mobilitási szolgáltatások (új e- járművek) o Gazdasági hatások  költségmegtakarítás és szolgáltatásfejlesztés o Smart city környezet kialakulása  Miként tud segíteni a BME a célok elérésében?

3 A BME Kutatóegyetemi program Fenntartható energetika Járműtechnika, közlekedés és logisztika Biotechnológia, egészség- és környezetvédelem Nanofizika, nanotechnológia és anyagtudomány Intelligens környezetek és e-technológiák Katasztrófa-megelőzés: korszerű mérnöki módszerek 6 kiemelt kutatási terület

4 Kapcsolódási pontok Intelligens és autonóm járművekJármű – környezet kapcsolat Platform rendszerek Intelligens aktuátorok Rendszerszintű irányítás Rendszer- környezet kapcsolat Összekapcsolt rendszerek irányítása

5 Kapcsolódási pontok Adatfúzió, adatbányászatKözlekedés modellezés és predikció Alternatív adatok Floating Car Data (FCD): Floating Mobile Data (FMD) Bluetooth (MAC address)

6 Kapcsolódási pontok Vehicle ICT onboard és IoT platform Biztonságtechnika, biztonságos kommunikáció, biztonságos közlekedés

7 Kapcsolódási pontok Energiamenedzsment EnergiatárolóHálózat

8 Szabad parkolóhelyek keresése, parkolási javaslatok Térkép alapú megoldások Jármű- használat (szerviz, jármű flották, biztosítók) Jármű- biztonság Jármű- diagnosz- tika (vehicle health) Média- orientált tartalom- megosztás Smart city, közösségi szolgáltatások V2V kommunikáció, biztonságos V2V protokoll Sável- hagyás figyelése, biztonsá- gos előzés Automa- tikus parkolás és útdíj fizetés Board Computer, Eco Driving Utas biztonság Forgalom- számlálás Jármű, mint szenzor Alkalmazások és alkalmazási területek

9 Vehicle ICT – együttműködő területek  A közlekedés és a jármű domain támogatása ICT megoldásokkal  Jármű és közlekedés területen tevékenykedők, utasok és járművek vezetőinek segítése alkalmazásokkal és szolgáltatásokkal  Közös platform kialakítása más domain-ek számára is készülő integrált (IoT, Cloud) megoldások támogatására AZ ICT KITERJESZTÉSE A KULCSA AZ E-MOBILITÁSBAN REJLŐ ELŐNYÖK LEGHATÉKONYABB KIAKNÁZÁSÁNAK

10 Köszönöm a figyelmet!