Déri András ügyvezető alelnök Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság A logisztika szerepe a térségi fejlesztéseknél 1 DUNAWIN 2011 – 2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Duna menti Városok Együttműködési Fóruma „Várostérségek fejlesztése” c
DANUBE A transznacionális együttműködési program kialakítása.
Elérhető támogatások vállalkozásoknak
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL DR. LUKOVICH TAMÁS MAGYAR URBANISZTIKAI TÁRSASÁG ALELNÖKE.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
A hazai energetika fejlődésének társadalmi, gazdasági feltételei, jövőképe Kaderják Péter Kutatóközpont vezető Erőmű Fórum, Velence, október 7.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Logisztika 6.előadás.
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
III. A logisztika jövője
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
NELI-projekt bemutatása
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
EURÓPAI DUNA STRATÉGIA Parkoló pálya vagy gyorsítósáv – Napi Gazdaság Logisztikai konferencia 2010 április 27 Budapest Dr.Doór Zoltán Elnök Magyar Logisztikai.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
A Pannon Gazdasági Kezdeményezés (PGK) tevékenységei Kocsondi Tamás Sopron, február Sopron, Csatkai E. u. 6. Tel.: 99/ Szombathely,
A Duna-régió fejlesztése Dávid János. Vízlépcsők a Dunán.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
Logisztikai alapfogalmak
Alsó-Ausztria Gazdasági Stratégiája RECOM hálózati találkozó – gazdaság/ innováció - Győr, Mag. Florian Riess, MBA, M.E.S.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Nemzetközi civil pályázati lehetőségek
MENTOR Nemzeti Beszállítói Program (előkészítés alatt)
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
DUNA A MAGYARORSZÁGI SZAKASZA ÉS DUNAPARTI MAGYAR VÁROSOK.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
Vállalkozások versenyképességének biztosítása az európai uniós forrásokkal Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
KKV-k külpiacra lépése és finanszírozási lehetőségeik *** A HITA szerepe a kereskedelemfejlesztésben Miskolc, november 13.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
„Együttműködés a tej-termékpálya szereplői között” AZ ALFÖLDI TEJ TERMELŐI CSOPORT MŰKÖDÉSE és STRATÉGIÁJA Budapest, április 16.
CSMKIK Ipari Tagozat évi stratégiája Január.
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
A Pécsváradi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 26. Baranya Megyei Önkormányzat.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes.
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
A svéd munkaügyi megállapodás
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Előadás másolata:

Déri András ügyvezető alelnök Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság A logisztika szerepe a térségi fejlesztéseknél 1 DUNAWIN 2011 – február 3.

Bemutatkozás Az MLBKT A Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) 2 DUNAWIN 2011 – február 3.

A logisztika… …módszerek és eszközök összessége, amely összetartja a reálgazdaságot 3 DUNAWIN 2011 – február 3. Logisztika Infokomunikáció Fenntartható fejlődés

Struktúra 4 DUNAWIN 2011 – február 3. A piaci verseny: hálózatok versenye A versenyképesség eleme: hálózatokhoz való illeszkedés képessége

Áttekintés 5 DUNAWIN 2011 – február 3. Ország Logisztikai index VámInfrastruktúra Nemzetközi szállítások Logisztikai kompetenciák Nyomonkövetés Határidők betartása Németország4,114,004,343,664,144,184,48 Szlovákia3,242,793,003,053,15 3,92 Magyarország2,992,833,082,782,87 3,52 Románia2,842,362,253,242,68 3,45 Horvátország2,772,622,362,972,53 3,22 EUHUD 7,1%4,5%8,8% [ [ A German Trade (2010) és az ITD (2008) adatai alapján A logisztikai tevékenység aránya a GDP-ben Logisztikai teljesítmény-index (Logistic Performance Index – LPI) Magyarország pozíciója

Trendek 6 DUNAWIN 2011 – február 3.  Foglalkoztatottság jelentősége nő  logisztikai szakképzés  „atipikus” foglalkoztatás”  Ellátási láncok felülvizsgálata  távolsági szállítások  disztribúció és „last mile”  Állami szerepvállalás – logisztikai szemlélet (?)  Áruforgalom iránya változó - relokáció  Európai Duna Stratégia  hajózás a teljes hosszon – kötött pálya  mit szállítunk? – „ráhordás” és „elhordás”  stratégia „területi” terjedelme

Trendek DUNAWIN 2011 – február 3.  Fenntartható fejlődés  környezettudatos logisztika – egyeztetés  inverz logisztika integrálása  üzemanyag árak  Kis- és középvállalkozások  szegmentálás  logisztikai „intenzitás” és logisztikai „rádiusz”  piacrajutás, együttműködés (klaszterek, szövetkezések,stb.)  képzés  City logisztika  nagyváros - kisebb város - térség  személyek áruk  ellátási csomópontok és disztribúció  innováció

Trendek DUNAWIN 2011 – február 3.  Logisztikai szolgáltatások  piaci koncentráció  logisztikai központok logisztikai zónák  outsourcing  biztonság – küldemények „átláthatósága”  specializálódás  folyamatköltségek – lean logisztika Stratégia az, ami logisztikailag lehetséges