Gyerekszegénység Elleni Nemzeti program Szécsényi Gyerekesély programja Az alternatív vitarendezés lehetőségei és multiplikációja a programban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység csökkentéséért Kun Zsuzsa, MTA KTI Gyerekprogram Iroda.
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Utcai és lakótelepi szociális munka
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Szociális és gyermekjóléti szolgáltatások koordinátora
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„Legyen jobb a gyermekeknek! Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység ellen Kun Zsuzsa MTA GYEP.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Szilvási Léna szakmai vezető november 11.
Legyen jobb a gyermekeknek!
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Családi napközi.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Legyen jobb a gyerekeknek! Gyerekszegénység – egészségügy XVI. Magyarországi Egészségügyi Napok Balatonfüred, október 7-9.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Biztos Kezdet Gyerekházak
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
ABIGÉL KÖZHASZNÚ EGYESÜLET. Megalakulásunk  érintett család hozta létre az egyesületet, kicsit később néhány pedagógus is csatlakozott  Elnök:
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Kistérségi gyerekesély programok MTA GYEP Iroda SZMI április 21.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Gyermekek esélye Magyarországon TÁMOP Záró konferencia, Könyvtár: Esély! Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár június 21. Darvas Ágnes ELTE TáTK –
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
A II. Nemzeti Fejlesztési Terv szociális vonatkozásai Korózs Lajos Politikai Államtitkár Ifjúsági Családügyi Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
„Legyen jobb a gyermekeknek! ” Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység ellen Kun Zsuzsa MTA GYEP.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
Szécsény Kistérség Gyerekprogram Kaposvár Kistérségi program HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIÉPÍTÉSE SZÜKSÉGLETEK FELMÉRÉSE, MEGVITATÁSA HELYI PRIORITÁSOK.
ÉLETTÉR Közösség- és Településfejlesztő Egyesület.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Területi alapú célzás a szociálpolitikában
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
Előadás másolata:

Gyerekszegénység Elleni Nemzeti program Szécsényi Gyerekesély programja Az alternatív vitarendezés lehetőségei és multiplikációja a programban

–A szegénységre visszavezethető problémák Funkcionális analfabétizmus Piacképtelen iskolai végzettség Krónikus betegségek Társadalmi különbségek növekedése

–Hogyan tud választ adni a Gyerekszegénység elleni program a problémákra Az első lépések A szervezet A helyi prioritások

Helyi prioritások-közösen elfogadva A korai képességfejlődés biztosítása, zökkenőmentes iskolakezdés előkészítése ( „Biztos Kezdet” ) ( „Biztos Kezdet” ) A közoktatás fejlesztése a de-szegregáció és a sikeres középiskolai továbbtanulás érdekében A gyermekek táplálkozásának, egészségügyi ellátásának javítása Ifjúságfejlesztés, közös terek, szolgáltatások és programok Szülők foglalkoztatási esélyeinek javítása, munkahelyteremtés Információs társadalom fejlesztése Közösségfejlesztési feltételek és programok

Korai képességgondozás A kezdeményezés célja, hogy az eltérő, illetve hátrányos élethelyzetből induló 0-4 év közötti gyerekek számára a lehető legkorábban nyújtson segítséget, felismerje és fejlessze képességeiket, készségeiket. A Gyerekházak a szülők előtt is nyitva állnak, akik térítésmentesen vehetik igénybe a szolgáltatást. A Gyerekházak a szülők előtt is nyitva állnak, akik térítésmentesen vehetik igénybe a szolgáltatást. Vitarendezés elemei: -szülői klubok Etnikai konfliktusok

Oktatásfejlesztés A közoktatás területén következő szolgáltatásokat nyújtja programunk: intézményfejlesztés azon a módon, hogy az iskola az integrációs szemléletet figyelembe véve válhasson olyan befogadó intézménnyé, hogy a modern pedagógiai szemléletet alapul véve érdemi differenciálás segítségével lehetővé tegye minden gyerek számára az egyéni szükségleteket is figyelembe vevő fejlesztést.. Ehhez tantestületi képzésekkel, tanári mentorálassal és más iskolákban történő hospitálással járul hozzá. Ehhez tantestületi képzésekkel, tanári mentorálassal és más iskolákban történő hospitálással járul hozzá. Továbbá tanórán kívüli szabadidős foglalkozások, -nyári napközik és táborok szervezésével -nyári napközik és táborok szervezésével -tartalmas szabadidő eltöltéséhez. -tartalmas szabadidő eltöltéséhez. Mentortanár programunk a felsős, Mentortanár programunk a felsős, pályaválasztási tanácsadással, után követéssel, illetve iskolai problémák kezeléséért. pályaválasztási tanácsadással, után követéssel, illetve iskolai problémák kezeléséért. Tanoda programunk szintén a felsős gyerekek iskolai sikerességét hivatott elősegíteni. Tanoda programunk szintén a felsős gyerekek iskolai sikerességét hivatott elősegíteni. Vitarendezés elemei: Integrációs szemlélet iskolákban, Táborozások, Napközis táborok tanodák

Ifjúságfejlesztés A kistérség kilenc településén (Endrefalva,Nógrádszakál, Nagylóc, Nógrádmegyer,Rimóc,Nógrádsipek, Piliny, Szécsény) kezdődtek meg közösségi terek kialakítására irányuló lépések. A települési önkormányzatok által biztosított helyiségekben a fiataloknak lehetőségük nyílik majd szabadidejük hasznos eltöltésére, valamint szervezett programokon való részvételre. A települési önkormányzatok által biztosított helyiségekben a fiataloknak lehetőségük nyílik majd szabadidejük hasznos eltöltésére, valamint szervezett programokon való részvételre. A közösségi terek célja, hogy hozzájáruljon a településen élő tinédzserek önszerveződéséhez, valamint alternatívát nyújtson a csellengő fiatalok számára. A közösségi terek célja, hogy hozzájáruljon a településen élő tinédzserek önszerveződéséhez, valamint alternatívát nyújtson a csellengő fiatalok számára. Vitarendezés elemei. Egzisztenciális, kompetenciális különbségek okozta feszültségek oldása, devianciák kezelése Személyiség fejlesztés, életminőség javítás

Információs társadalom A digitális írástudás fejlesztését célzó csoportfoglalkozásokon a szécsényi-teleházban már hónapok óta részt vehetnek a gyerekek. Az ingyenes Internet használatot is nyújtó közösségi terek kialakítására került sor 8 településen. A gyerekek tanulását a kistérségben élő mentorok segítik, akiknek képzése szintén a Gyerekesély program keretében valósult meg. Tanfolyamok indultak személyre szabottan a számítógép használat segítésére, 3 településen. F.I.P.-pont működtetése. Vitarendezés elemei. „Mi programunk ő programjuk,”

Közösségfejlesztés 1)A közösségfejlesztés komponens keretében került sor a „Segítők segítése” képzésre, valamint a kistérség polgármestereinek, jegyzőinek részvételével megvalósuló, együttműködésüket fejlesztő tréningre. 2)Az iskolák közreműködésével kiválasztott 25 tanulónak nyílt lehetősége 2007 nyarán zánkai táborozásra ben 50 gyerek táborozhatott Bükkszéken. 3)Megvalósult egy fényképezésre épülő közösségfejlesztő csoportfoglalkozás elindítása is felső tagozatos gyerekek számára, Nógrádszakálban. Folyamatos képzések a program keretében Vitarendezés elemei. 1)Önös érdekektől a kistérségi szintű gondolkodásig eljutni 2)Táborban bármi előfordulhat 3)Tolerancia

Egyéb területeink Egészségügy A családokat segítő és a gyermekjóléttel foglalkozók együttműködésének fejlesztése Kérdőíves adatfelvétel Foglalkoztatás, a szülők munkavállalási esélyeinek javítása: A munkaerő-piac feltérképezésével, a lehetőségek keresésével, valamint a szülők munkavállalásra való felkészítésének megalapozásával kezdődtek meg lépések ezen a területen. Vitarendezés elemei. Képzettségi szint növelése Szociális kompetenciák fejlesztése Közösségfejlesztés Életpálya építés

Köszönjük a figyelmet!