LLG Indikátorok Lisznyai Sándor, Ritoók Magda, Vajda Zsuzsa.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Advertisements

EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
A tanári munka értékelése
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Szakmai monitorozás.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
A „Sorsfordító – sorsformáló” munkaerő-piaci program keretében bonyolított szolgáltatások Paksi Éva Eg-Véd Bt.
Baranya Megyei Munkaügyi Központ Állami Foglalkoztatási Szolgálat Pécs, Király u. 46.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Bevezetés a pályatanácsadási rendszerek összehasonlító elemzésébe
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
A TÁMOP projekt keretében készült munkapiaci előrejelzés TÁMOP / projekt Cseres-Gergely Zsombor, Közgazdaságtudományi Intézet,
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Dél-dunántúli Munkaügyi Központ MUNKAERŐ-KERESLETIÉS KÍNÁLATI ELŐREJELZÉSEK HEFOP 1.2. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztése kutatási alkomponens.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Összehasonlító pedagógia
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
A KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK MEGÚJÍTÁSA VÁMOS ÁGNES.
Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
Miért és mit – a program céljai és várható eredményei Galasi Péter, MTA KTI.
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
A humán szolgáltatás európai uniós tendenciái Humán szolgáltatás jelene és jövője konferencia Gödöllő, 2009.május 14. Borbély-Pecze Tibor Bors
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Foglalkoztatottság, szegénység. Direkt kapcsolat a jövedelmi helyzet és a munkaerő-piaci státusz között Indirekt összefüggések – gyermeknevelés támogatása,
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Életpálya-tanácsadás és mobilitás Az EURES szerepe a mobilitás akadályainak leküzdésében.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
LLG Indikátorok Lisznyai Sándor, Ritoók Magda, Vajda Zsuzsa 2009 December 18.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
ROLUL PARTENERIATULUI Lic. Tehn. Puskas Tivadar – Clusterul TMEC
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
Pályatanácsadói-kompetenciaprofil
Tény alapú pályaorientációs szakpolitika
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Életpálya-tanácsadás és mobilitás
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Előadás másolata:

LLG Indikátorok Lisznyai Sándor, Ritoók Magda, Vajda Zsuzsa

Folyamatmodell 3 komponens alapján: - nemzetközi szakirodalom - longitudinális vizsgálat (Ritoók, 2006)‏ - fókuszcsoport (Lisznyai, 2006)‏

Háttér - amely befolyásolja az LLG minőségét, érvényesülését, hatékonyságát Individuális háttértényezők: nem, kor etnicitás, iskolai végzettség, egyéb képzettségek pszichológiai háttértényezők: kontrollhely, foglalkoztatási „készenlét” (ez egy viszonylag kevéssé kutatott terület), pályaérettség, pályaidentifikáció (Ritoók 2008)‏ szükségletek: információ és támogatás iránti szükségletek (saját vizsgálatainkban, Lisznyai, 2006: need for care)‏ Személyes kontextus: a helyi munkaerő-piaci helyzet, földrajzi helyzet, lakóhely, a tanácsadó szolgáltatások elérhetősége, minősége

A tanácsadó beavatkozások Maguire és Killeen, 2001: IAG modell, diszkrét/integrált szervezeti rendszerek Lisznyai, Watts és Esbroeck, 2005: integratív szervezeti modell - intenzitás és időtartam OUTPUTOK: - munkába állás; - visszajelzések, - advocacy

Azonnali hatások (immediate outcomes - módszertanilag fontos, hogy nem outputs!...ami általában szervezeti funkció, munkaköri leírás része)‏ Tudás, készségek Attitűdök Motivációk Tudás/készségek konkrét indikátorai: - döntési készségek (vagy: indecisiveness), „opportunity awareness”, CT és CM szkillek, LIFE SKILLS (Kiss, 2009)‏ Attitűdök indikátorai: - optimizmus, kontrollhely, szorongás, elköteleződés Motivációk indikátorai - Karriermotivációk, minimalizmus, munka-attitűdök, tanulás iránti attitűdök

Köztes hatások (intermediate outcomes)‏ A munkakeresés szkilljeinek javulása - az átmeneti (transition) állapotok managementje Indikátorok: - A keresés idejének és intenzitásának növekedése, a lehetőségek jobb feltérképezése, javuló keresési stratégiák Megküzdési stratégiák (Ritoók (2009)‏ Indikátorok: - Killeen és mtsai szerint a „kudarctűrés”, a mi rendszerünkben AQ

Hosszú távú hatások az egyén szintjén Képzettség-indikátorok: - a lehetőségek felismerése - „active engagement” (Amundson, 2001), skills match, a pályaválasztási érettség, pályaérettség, adekváció Munkaerő-piaci indikátorok: - bérszerkezet, fluktuáció Munka-hatékonyság indikátorok: - produktivitás, teljesítmény-indikátorok

Hosszú távú gazdasági hatások A munkáltatók oldalán: megnövekedett produktivitás, csökkenő HR költségek és fluktuáció, könnyebb szerkezetátalakítás, flexibilisebb munkafolyamatok A képzők oldaláról: Megnövekedett képzési hatékonyság

A jelen kutatás kimenetei 1. Részletes indikátorváltozó-lista - 3 forrásból kereszt-validálva 2. A részletes indikátorváltozó-lista operacionalizálása (tesztfüzet/felmérő protokol tanácsadók és klienseik számára)‏ Oucome-ok: 3. Részletes fogalom-szótár, bibliográfia, módszertani adatbázis 4. Módszertani protokol