Személyazonosság kezelés metacímtár kialakításával november 17. Hargitai Zsolt rendszermérnök Novell Magyarország
2004.november 15 2 Mindennapos kérdések A felhasználók belépése után, mennyi idővel kapnak jogosultságok az egyes rendszerekhez, amivel dolgoznak? Az alkalmazottak kilépése után, mennyi idővel kerülnek visszavonásra a jogosultságok, szabadulnak fel a nem használt licencek? Mennyire biztonságos a rendszerek által nyújtott hozzáférés? Mindenki ahhoz és csak ahhoz fér hozzá, ami a munkájához szükséges? Mennyi időbe (pénzbe) telik az egyes felhasználói rendszerekhez történő hozzáférés biztosítása és ennek adminisztrálása nap mint nap?
2004.november 15 3 Alkalmazott Inkonzisztens adatok Külön jelszó Tipikus informatikai rendszer Külön azonosító minden szolgáltatáshoz
2004.november 15 4 Alkalmazott B2B Partner Ügyfél Pénzügy Marketing Értékesítés Ügyfélszolgálat Címtár Egyszerűsíthető a kép Alkalmazott
2004.november 15 5 Alkalmazott B2B Partner Ügyfél Segíti az üzletmenetet Növeli a biztonságot Csökkenti a költséget Növeli a hatékonyságot Növeli az ügyfél elégedettséget Címtár A címtár alapú megoldás előnyei Az üzlet Pénzügy Marketing Értékesítés Ügyfélszolgálat
2004.november 15 6 HR Computer Phone White Pages Az alkalmazott a munkakör és beosztás alapján, azonnal és automatikusan kap hozzáférést a munkavégzéshez szükséges rendszerekhez Erőforrás kiosztás – „0 day start”
2004.november 15 7 HR Computer Phone White Pages Az alkalmazott a munkakör és beosztás alapján, azonnal és automatikusan kap hozzáférést a munkavégzéshez szükséges rendszerekhez A kilépett alkalmazott erőforrásai azonnal és automatikusan visszavonásra kerülnek Erőforrás visszavonás - „0 day stop”
2004.november 15 8 A vízió Minden felhasználót egy helyről adminisztrálunk Minden felhasználó csak egy jelszót használ A felhasználók csak egyszer azonosítják magukat a rendszerekbe A felhasználói adatok egységesen és konzisztensen jelennek meg minden rendszerben
2004.november 15 9 A valóság A felhasználókat rendszerenként egyedileg rögzítjük. Az account kiosztás késik. A felhasználó adatai rendszerenként eltérnek. A felhasználók számos jelszavat használnak és felejtenek el. A felhasználói hozzáférés visszavonása heteket késik.
2004.november Összevont személyazonosság-kezelés DirXML eDirectory Adatbázisok Levelező rendszerek Alkalmazások … Személyazonosságok Integrált személyazonosságok (Metadirectory) Személyazonosságok létrehozása Jelszó kezelés Felhasználók kezelése
2004.november Izolált rendszerek HR Vállalatirányítási rendszer Telefon központ Címtárak Levelező rendszer Operációs rendszerek Adatbázis
2004.november Integráció metacímtárral HR Vállalatirányítási rendszer Telefon központ Címtárak Levelező rendszer Operációs rendszerek Adatbázis DirXML