A CASCADOSS vitaindító Podolcsák Ádám Compet-Terra Bt. 2009. február 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Windows Virtualizáció
Advertisements

KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
... manapság BizSpark WebsiteSpark Empower for ISVs MAPS (Web Solutions Toolkit ) Microsoft Partner Network Regisztrált szintCertified és Gold Certified.
Licencelés Kovács Nóra Ker-Soft Kft.
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
Egészségközpontú egészségügy konferencia
Windows Azure Infrastruktúra és platform a felhőben
1 KÖZÖSSÉG AZ ÚJ TESTAMENTUMBAN Romans 12:10 figyelem egymásra, gyengédség, tisztelet, szolgálatkészség, buzgóság, empátia, az Úr szolgálataRomans 12:10.
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
DELIVERING PATIENT–CENTRED INNOVATION IN MEDICINE THROUGH PARTNERSHIP Andrew Witty President, Pharmaceuticals Europe GlaxoSmithKline PARTNERI KAPCSOLATOKON.
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
A felsőoktatási minőségbiztosítás nemzetközi helyzete Szántó Tibor MAB / ENQA MAB Szakértői Értekezlet, szeptember 25.
Atomenergia és klímaváltozás – április 23. Atomenergia és klímaváltozás.
ELÉG MAGYAR MÉRNÖKÜNK VAN A GAZDASÁGI ÉS INNOVÁCIÓS KITÖRÉSHEZ? TAMÁS PÁL [MTA Szociológiai Kutatóintézet, Budapest]
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
KAP Albizottság* Szilvássy I. ÚMVP KAP ALBIZOTTSÁG ÉS AZ ÚJ KAP Tájékozódás Monitoring és Értékelés Koherencia, konzisztencia erősítése Véleményalkotás.
Rugalmas, moduláris felépítés Rugalmas telepítés Jól tervezhető szerepkörök Folyamatos rendelkezésre állás Egyszerű felügyelet Elérés bárhonnan Postafiók.
Konferencia Gödöllő Miről esik szó? Bevezető gondolatok Egy projekt az informatikában – Mit? – Kinek? – Milyen előnyökkel jár? Tudás és.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
4/1/2015 Cloud computing Dr. Bakonyi Péter.. 4/1/2015Cloud computing 2 Cloud definició A cloud vagy felhő egy platform vagy infrastruktúra Az alkalmazások.
BUDAPESTI SZKEPTIKUS KONFERENCIA Az ORTT állásfoglalása: „A Panaszbizottság egyhangú megítélése szerint a tudomány kontra ezotéria kérdéskörének.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
IVSZ Konferencia 2006.december 1. Veres Zsolt KKV Kereskedelmi Igazgató SAP Közép Európa.
H2020 Widespread 2014–1 Teaming Dr. Bakonyi Péter Dr. Kovács kálmán
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
Alapítva: 1870 ORSZÁGOS METEOROLÓGIAI SZOLGÁLAT Hungarian Meteorological Service Györgyi Baranka Training Workshop for National Meteorological and Hydrological.
Copyright and on-line infringements; enforcement experiences
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért Tamás Figeczki Budapest, 19 April 2016 ‚Breaking the drug cycle’ - joint.
Social Renewal Operational Programme (adaptability) Development of the national LLG system / New Hungary Development Plan , phase I
Kiss Tibor System Administrator (MCP) ISA Server 2006.
The Cascadoss Project is financed by the European Commission under the Sixth Framework Programme Evaluating FOSS4G for Environmental Applications, International.
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
Első magyar EUCIP konferencia Plan modul október 20. Budapest.
A BCD használata üzleti partnerek felkutatásához
Maven és Ant Build eszközök bemutatása
Simon Péter főtitkár Bolyai János Matematikai Társulat
Prof. Dr. Wéber György Kísérletes és Sebészeti Műtéttani Intézet
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
A Büntetés-végrehajtási Szervezet helyzete és aktuális feladatai
EX-LH, Ex Libris bemutatkozás
International Olympiad in Informatics
ResearcherID bemutatása
Irányítás Menedzsment funkciók.
Test Automation Kurzus Intro
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
ENEREA - Észak –Alföld Regional Energy Agency
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Blockchain…de mi hajtja?
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Equality and solidarity in school practice
Készletek kezelése építőipari logisztikai feladatok során
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Csurgalékvíz tisztítás
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Microsoft eszközpályázat
Social Renewal Operational Programme
O5 AgroTeach 4.0 further training program for VET teachers
What’s new in Java 2019 Tömösvári Imre
Főcím, ajánlott kezdőkép.
Előadás másolata:

A CASCADOSS vitaindító Podolcsák Ádám Compet-Terra Bt február 27.

Európai trendek NYFSZ kutatások – 2006 Eu kutatás, Cascadoss, QSOS, stb. NYFSZ Politikák – Újrahasznosítás – költségcsökkentés – Nyílt szabványok – Iparfejlesztés NYFSZ alapon EU segédletek – NYFSZ közbeszerzés, bevezetés, a jó gyakorlat megosztása, stb.

Induló gondolatok Pénzügyi válság van – 36% megtakarítás a NYFSZ használatával Gazdaságfejlesztés – A NYFSZ piacra alacsony a belépési költség, mind vásárlói mind szolgáltatói helyzetben Csúcstechnika közeli becsatlakozás – NYFSZ kódfejlesztés

Kihívás a Térinformatikai társadalomnak Felkészülés a kormányzati szándék megvalósításában való közreműködésre: – NYFSZ termékek ismerete – Licencek ismerete – Üzleti modell ismerete, hogy Szállítóként átformálják a jelenlegi üzletet, vagy megrendelőként ismerjék a lehetőségeket

Brit Kormányzati NYFSZ Akcióterv 1. Egyértelműsíteni a közbeszerzést 2. Kapacitás bővítés, képzéssel licencelési, üzleti modellek megismerése 3. Ismeretek újrahasznosítása, pl. szoftver értékelések 4. Szoftver ajánlások a kormányzati szervek számára 5. Kihívás a vállalkozóknak, hogy bemutassák a megoldásokat 6. Nemzetközi gyakorlat megfigyelése és ismeretek terjesztése 7. Együttműködés az iparral a licencek kinyitása érdekében 8. Nyílt szabványok kötelezővé tétele 9. Újrahasznosítási kitétel minden kormányzati szerződésben 10. Tájékoztatás, konzultáció, az akcióterv alkalmazásának átvizsgálása

Az NYFSZ előretörésének hídfői Egyetemek, tudásbázis Közösségek, megalakítása erősítése Kormányzati fejlesztések, – Nyílt szabványok – Újrahasznosítás Vállalkozások, NYFSZ megoldások Középfokú oktatás, NYFSZ GIS alapismeretek

Action 1 Clarity in procurement: The CIO Council, with the Office for Government Commerce, will develop clear and open guidance for ensuring that open source and proprietary products are considered equally and systematically for value for money. This guidance will be published and will include: the specification and evaluation of compliance with open standards and of potential for re-use across the public sector. a standard form of words for Statements of Requirements to state positively that the Government’s policy is to consider open source solutions on their merits according to total lifetime cost of ownership. authoritative advice for public sector purchasers to the particular licensing, warranty and indemnity issues associated with open source.

Action 2 I ncreasing capability within Government: The CIO Council and the OGC, working with industry and drawing on best practice from other countries, will institute a programme of education and capability- building for the Government IT and Procurement professions on the skills needed to evaluate and make the best use of open source solutions. The aim will be to raise the level of awareness, skills and confidence in the professions in the different licensing, support, commercial and cost models associated with open source solutions.

Action 3 Re-use as a practical principle: Learning from others is a key aspect of the CIO Council’s operating principles. Where open source solutions are evaluated and approved by one part of Government, that evaluation should not be repeated but should be shared. To support this, Departments will keep and share records of their approval and use of open source, including open source components within composite solutions.

Action 4 Maturity and sustainability: Open source software covers a multitude of products. Given the nature of Government work, a degree of confidence that a product is mature, that the code base is secure, that the project itself is sustainable is needed. The CIO Council will regularly assess products for maturity and recommend a list of products and implementations that meet agreed criteria.

Action 5 Supplier Challenge: Building on the actions above, Government Departments will challenge their suppliers to demonstrate that they have capability in open source and that open source products have been actively considered in whole or as part of the business solution which they are proposing. Where no overall open source solution is available suppliers will be expected to have considered the use of open source products within the overall solution to optimise the cost of ownership. Particular scrutiny will be directed where mature open source products exist and have already been used elsewhere in government. Suppliers putting forward non-open source products will be asked to provide evidence that they have carefully considered open source alternatives and to explain why they have been rejected.

Action 6 International examples and policies, and keeping up to date with developments: The UK Government will actively seek examples from other countries and sectors to encourage the development of product knowledge and better to challenge suppliers. The UK will actively engage in the development of policies across the EU and internationally.

Action 7 Industry/Government joint working: The CIO Council will work with systems integrators and software suppliers to open up their solutions to meet open standards, to include open source, and to facilitate re-use. The Government will encourage and facilitate closer links between open source providers (including organisations which provide support for open source) and system integrators. The Government will share with industry information about current deployments of open source and testing already performed so that knowledge can be re-used.

Action 8 Open Standards: The Government will specify requirements by reference to open standards and require compliance with open standards in solutions where feasible. It will support the use of Open Document Format (ISO/IEC 26300:2006) as well as emerging open versions of previously proprietary standards (eg ISO :2005 (“PDF”) and ISO/IEC (“Office Open XML formats”). It will work to ensure that government information is available in open formats, and it will make this a required standard for government websites.

Action 9 Open Source techniques and re-use within Government, and appropriate release of code: Government purchasers will use a standard OGC-approved OJEU clause to make clear that solutions are purchased on the basis that they may be re-used elsewhere in the public sector. The OGC Standard Contract Clauses will contain a clause to ensure that the government secures full rights to bespoke software code or customisations of commercial off the shelf products it procures, and that it is clear that these rights cover re-use anywhere else in the public sector and the ability to release the code on an open-source basis. Where appropriate, general purpose software developed by or for government will be released on an open source basis.

Action 10 Communication, Consultation and Review: Government will communicate this policy and its associated actions widely and will expand it as necessary. It will engage with the Open Source community and actively encourage projects that might, in due course, develop into ‘Government Class’ products. It will keep the policy and progress on the actions under review, and report on progress publicly.