Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja 2009. február 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A többfokozatú képzés kezelésének problémái a TVSZ-ben László Gyula.
Advertisements

Diplomát adó alapszakjaink:
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Adatszolgáltatási igények kezelése
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Ifjúságpolitika - A fiatalok, mint erőforrás -
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
. Az általános felsőoktatási felvételi eljárás 2012-ben Stéger Csilla főosztályvezető Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Pécs, december 5.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
Oktatási dékánhelyettesi beszámoló a 2005-ös évről Pannon Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar.
A kapacitás fogalma az egészségügyben
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer Bángi-Magyar Attila és Fejérvári Bence Educatio Nkft. Nyitórendezvény október 18. Projekt megnevezése:
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
Controlling a gyakorlatban
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Bologna Hungaricum - Perspektíva Hungaricum? Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
Fogalomtár, avagy hogyan beszéljünk egy nyelvet
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
Oktatási és tanulmányi kérdések a Gazdaságtudományi Karon
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Felvételi információk KREáld a jöv ő d! 1. KRE képzései: - Alapképzés - Osztatlan képzés - Felsőoktatási szakképzés - Mesterképzés - Szakirányú továbbképzés.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
A Felsőoktatási Információs Rendszer (FIR) Országos Felsőoktatási Konferencia október 26. Csulyák Gábor.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Specializáció választás
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
Szent István Egyetem Készítsen diamintát a bemutatóhoz! A mintának legyen háttere, formázza meg a címsort és a tartalom sorokat! A láblécben szerepeljen.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
Működéskorszerűsítés a felsőoktatásban Dr. Gábor András Debrecen, 2006
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Vezetői Információs Rendszer
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Előadás másolata:

Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.

2 azok a számok … ? ? ?

3 Egy minősített oktatóra jutó hallgatók száma (műszaki képzési terület) Info: 10. Gazd: 33. Hatékonyság (?) Lehetőség (?)

4 Mi a maximum ? – Maximális hallgatói létszám (2007. karácsony)

5 Maximális hallgatói létszám Fenntartási szerződés (három éves) a létszám nem csökkenhet (minimum) Maximális hallgatói létszám oktatásának feltételeit biztosítani kell (személyi, tárgyi) fő -10% fő !!!

6 Rendhagyó „szembenézés”

7 Teljesítmény menedzsment (mérés) Szervezeti innováció (outsourcing, shared services, etc.) Erőforrás Menedzsment (ERP) Erőforrás vs. feladat finanszírozás Termék-portfolió menedzsment Innovativ technológia (e-learning, etc.) Humán erőforrás menedzsment stratégia Munka világa és a felsőoktatás kapcsolata Ez egy „OM dia” !!!!!!!

8 Egyéb OKM Educatio Központi OKM adattár Gazdalk. adatok FOI egyedi adattár Tanulmányi rendszerek Gazdálkodási rendszerek K+F progr. mgt Facility Management Központi VIR (riportok) Központi Stratégiai Mutatók FOI VIR (riportok) FOI Stratégiai Mutatók FIR Mobilitás adatok Tanulm. adatok Adat- bevitel Egyéb Gazd adatok Tanulm. adatok Egyéb egyedi adatok Egyéb adatok Mutatók FOI STAGEFOI Ez egy „OM dia” !!!!!!!

9 Alkalmazás-szolgáltatás előnyei: –Tulajdonosi felügyelet !!!! (egyetemi autonómia ideái … ) –Piaci viselkedés - versenyhelyzet hatékony működtetés felhasználók kockázata csökken árverseny miatt költséghatékony Ez egy „OM dia” !!!!!!!

10 Kapacitás akkreditáció – Oktatási Hivatal – csak számok

11 Teltház – amit egy sikeres felvételi követett

13 modelltanterv … mit is tanítunk? – A féléves kredit korlátot sok helyen nem tartják be (az országban) – Szakirányok problémája itt is megjelenik

14 kvázi képzés … integráció

15 Mit „igényel” egy szak

16 Kik is ? – Szerződések kezelése, – Megbízásos oktatók FIR jelentése – Munkaköri leírás a humánpolitikai szab. által definiált kötelező óraszám (az FTV-ben szereplő maximális óraszámmal számoltunk)

17 Hol? 47 intézmény 1690 termét ellenőrizték érdekes módon, általában kisebb férőhelyet adtak meg a valósnál Ez a PE-n is érvényes. Korrigáltuk amit lehetett (a NEPTUNban is) Létesítménygazdálko dás informatikai támogatása “javításra” szorul

18 Minden egyéb …

19

20

21 Országos adatok férőhely aktív hallgatóra !!! Nagy a passzív hallgatók aránya !!! Csökkenteni kell, új szabályozások idegen nyelvű képzés.... minden intézmény rástartolt Gazdaságtudományból a kapacitás fele Bp-re allokálódik, sok a nem budapesti székhelyű intézmény Bp-en "garázdálkodik" FSZ: minden intézmény növelte az arányát Senki sem mert igazán növelni (a 90%-os feltöltési kötelezettség hatásos)

22 Szemlélet - „tulajdonosi” - TUDATOS –Gazdálkodás a hallgatói férőhelyekkel –Gazdálkodás a „kapacitással” –„Gazdaságos tantervek” – reális álmok – kvázi képzések – szakirányok száma –Egy képzés pontos erőforrásigénye meghatározható Alkalmazkodnunk kell –„Integrálódás” – külső és belső –FIR – Neptun és FIR – EGR –(Oktatással kapcsolatos) megbízási szerződések – FIR –Létesítmény nyilvántartás és gazdálkodás Használjuk az esz(köz)ünk… –Hallgatói kérelmek, szűrők (padlássöprés!!!) –Szakindítási kérelmek –Fejlesztési kötelezettségek, igények (személyi, terem, informatika) Összegzés „külső megfigyelőként”

23 Szervező társam: Gadár László MFTK:Vajda Gábor GMK: Máté Ferenc GTK: Badics Judit és Sárváriné Dezső Edit MIK: Hartung Ferenc Nagyon köszönöm Rektor Úr és a Főtitkár Asszony támogatását, a Karok és a képzési helyek vezetőinek, az OAI és a Munkaügyi Iroda munkatársainak munkáját Nincs vége … dr. Nagyné dr. Stribl Tünde