A DÉL-DUNÁNTÚLI KÖZLEKEDÉSI KÖZPONT ZRT. BEMUTATÁSA, HELYE A RÉGIÓ AUTÓBUSZ-KÖZLEKEDÉSÉBEN „Új megoldások a közösségi közlekedésben – fenntarthatóság –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Advertisements

Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
„Ezt egy életen át…” Projektzáró tanácskozás Dombóvár
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
A járási rendszer megújítása
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A STRATOSZ ÁLTAL GONDOZOTT SZAKMÁK A DÉL-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ SZAKKÉPZŐ ISKOLÁIBAN STRATOSZ szakképzési konferencia október 17. Velence.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A VOLÁN társaságok versenyképességének tényezői a piacnyitás tükrében „Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció – finanszírozás”
Az Építőipari Piactér Oravecz Péter szóvivő Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
"Munkahelyek megőrzéséért" központi munkaerő-piaci program Készítette: Koren Monika ÉMRMK Gyöngyösi Kirendeltsége 3200 Gyöngyös, Vezekényi u. 24.
A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetésének eredményei Dr. Szinay Attila Mezőkövesd, január 28.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
„Új kihívások - Mire kell és lehet 2016-ban felkészülni a volt VOLÁN társaságoknak” „XX. A magyar közlekedés helyzete az EU-ban” Konferencia, KTE 2016.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
A járási rendszer megújítása
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
Migráció, bérek és a humán erőforrás helyzete az egészségügyben. DR
A gazdasági vállalkozások
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Főutca program PILISVÖRÖSVÁRON
„Út a munkához”program
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Előadás másolata:

A DÉL-DUNÁNTÚLI KÖZLEKEDÉSI KÖZPONT ZRT. BEMUTATÁSA, HELYE A RÉGIÓ AUTÓBUSZ-KÖZLEKEDÉSÉBEN „Új megoldások a közösségi közlekedésben – fenntarthatóság – integráció – finanszírozás” Pécs, november 6-7. Előadó: Bebics János vezérigazgató Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. GEMENC VOLÁN Zrt. KAPOS VOLÁN Zrt. PANNON VOLÁN Zrt.

Cégjogi terület: november 19. – Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. megalapítása (KAPOS, PANNON és GEMENC VOLÁN Zrt. – központ: Kaposvár) január 11. – Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. Cégbírósági bejegyzése március 20. – A régióhoz tartozó VOLÁN társaságok törzsrészvényeinek a Dél- dunántúli Közlekedési Központ Zrt.-be történő apportálása július – Dolgozói részvények átalakítási folyamatának befejezése december 31. – Kisebbségi részesedések felvásárlása január 29. (KAPOS VOLÁN Zrt.), február 27. (PANNON ÉS GEMENC VOLÁN Zrt.) – A régióhoz tartozó VOLÁN társaságok Alapító Okiratának elfogadása, egyszemélyes részvénytársaságokká való átalakulás – 100%-os állami tulajdon Előzmények: A régiós átalakulás fontosabb állomásai 3 A 41/2012.(XI.12.) sz. RJGY határozattal módosított 29/2012.(X.10.) sz. RJGY határozat végrehajtása

2014. április 28. – A beolvadást elhatározó Alapítói Határozat kiadása április 30-i fordulónappal elkészítésre kerültek a beolvadó, valamint az átvevő társaságok vagyonmérlegei, a jogutód gazdasági társaság vagyonmérleg-tervezete június 30. – Az átalakulásról döntő második Alapítói határozat kiadása július 30. – Egyesülési szerződés aláírása augusztus 14. – A társaságoknál működő munkavállalói érdekképvi- seleti szervek tájékoztatása az átalakulásról augusztus 14. és 21. – Cégközlönyben közlemény közzététele az átalakulásról október 2. – Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. változásbejegy- zési kérelmének benyújtása a Kaposvári Törvényszék Cégbíróságára Előzmények: A régiós átalakulás fontosabb állomásai 4

A szervezetfejlesztés és a tevékenységek területe: Az átmeneti időszak működését biztosító szervezet kialakítása Központi forgalomellenőrzés szervezetének kialakítása A régiós társaságok legjobb gyakorlatainak feltárása Folyamatokat, eljárásokat szabályozó dokumentumok egységesítése Menetrend optimalizálása, redundanciák kiszűrése A rendelkezésre álló humánerőforrás átvilágítása A évekre vonatkozó autóbusz modernizációs program elkészítése, amelyről az autóbusz beszerzést és alvállalkozói tevékenységet vizsgáló munkabizottság támogató határozatot hozott A teljes integrációig végrehajtandó feladatok rögzítése Előzmények: A régiós átalakulás fontosabb állomásai 5

A régiós átalakítás feladatait meghatározó körülmények működési környezet szervezet üzemméret Eltérő 6

A DDKK Zrt. leánytársaságainak működési területe Somogy megye Terület: km 2 Lakosság: fő Települések száma: fő alatti települések száma: 123 Zsáktelepülések száma: 72 Átlagos település nagyság:1283 fő Terület: km 2 Lakosság: fő Települések száma: fő alatti települések száma:210 Zsáktelepülések száma:96 Átlagos település nagyság:1243 fő Baranya megye Terület: km 2 Lakosság: fő Települések száma: fő alatti települések száma:32 Zsáktelepülések száma:26 Átlagos település nagyság:2092 fő Tolna megye 7

A régiós társaságok működési területe Terület: km 2 (Magyarország területének 15,3%-a) Lakosság: fő(Magyarország lakosságának 9,3%-a) Települések száma:656(Magyarország településszámának 20,8%-a) Leghátrányosabb kistérségek száma:8(az országos 24,2%-a) 500 fő alatti települések száma:365(az országos 33,5%-a) Zsáktelepülések száma:194( a régió településeinek 29,6%-a) Települések átlagos lakosságszáma:1398 fő(megyék átlaga fő) 8

E km 39,0% E km 31,0% E km 30,0% E fő 33,5% E fő 27,8% E fő 38,7% Az autóbusz-közlekedés teljesítménye év 9

Fő- és kiegészítő tevékenységek 11 FŐ TEVÉKENYSÉGEK Menetrend szerinti közúti helyi személy- szállítás FŐBB KIEGÉSZÍTŐ TEVÉKENYSÉGEK Gépjárműjavítás Üzemanyag-kiskereskedelem (KAPOS VOLÁN Zrt.) Vagyonhasznosítás

A társaság alaptevékenysége menetrend szerinti autóbusz-közlekedés országos regionális helyi Szekszárd, Mohács, Szigetvár, Siklós, Komló, Siófok, Fonyód, Nagyatád, Barcs, Csurgó, Paks, Tamási, Bátaszék, Bonyhád szabadáras autóbusz-közlekedés különjárati és szerződéses autóbusz- közlekedés 12 a régióban: 655 hálózatba bekapcsolt település 4295 km nettó vonalhálózat 14 önálló helyi közlekedéssel kiszolgált település – ebből egy megyei jogú város (Szekszárd) 262 km nettó vonalhálózat

közszolgáltatási feladatait 787 db autóbusszal látja el (782 db saját üzemeltetésű, 5 db alvállalkozó által üzemeltetett jármű) évente 1 milliárd utaskm-t teljesít évente 70 millió utast szállít autóbusz-állomásai: Pécs, Kaposvár, Szekszárd, Szigetvár, Mohács, Siklós, Komló, Harkány, Siófok, Nagyatád, Marcali, Barcs, Tab, Csurgó, Bonyhád, Paks, Gyönk, Dombóvár, Tamási, Dunaföldvár Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. 13

A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. autóbusz-állomásai 14

A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. műszaki telepei 15

Megjegyzés: Kaposváron és Pécsett a helyi tömegközlekedést nem a Volán társaság végzi. A Volán cégcsoport és a Dél-dunántúli régió Volán társaságainak jellemző adatai év Megnevezés Saját tőke Értékesítés nettó árbevétele Teljes munkaidős létszám Autóbusz állomány Helyközi utasszám Helyközi utaskm M Ft FődbM főM utkm Volán cégcsoport összesen , , , ,68 319,1 Dél-dunántúli régió Volán társaságai , ,41 924,579849,9940,5 Dél-dunántúli régió Volán társaságainak részaránya 13,25%8,82%11,08%12,82%11,64%11,31% 16

A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. és leánytársaságai ,4 M Ft-os értékesítés nettó árbevételének összetétele év 17

A Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. és leánytársaságai ,4 M Ft-os üzemi költségeinek összetétele év 18

A régió Volán társaságai ,4 M Ft-os értékesítés nettó árbevételének összetétele évben 19

A régió Volán társaságai ,3 M Ft-os üzemi költségeinek összetétele év 20

A régiós társaságok évi tény és a évi várható eredménye (M Ft) 21

Az autóbusz-közlekedés összes km-teljesítményének és árbevételének megoszlása évben 23

Helyközi menetrend szerinti teljesítmények Helyközi menetrend szerinti teljesítmények (Adatok ezerben) 24

A helyközi közlekedés árbevételének összetétele év 25

A helyközi közlekedés árbevételének szerkezete év 26

A helyközi autóbusz-közlekedés bevételének szerkezete év 27

A évi helyközi költségtérítés számított és elismert összege (M Ft) 28

A 787 db-os autóbusz-állomány régión belüli megoszlása szeptember 30-án 229 db 29,1% 318 db 40,4% 240 db 30,5% 30

Autóbusz-állomány statisztikai átlagéletkora szeptember 30-án 31

Autóbusz-állomány összetétele a régióban (2014. szeptember 30-i állapot szerint) 32

A szeptember 30-i záró autóbusz-állomány gyártmány–típus szerinti összetétele 33

Muzeális értékű autóbuszok 34 „Aki a múltját nem becsüli, a jövőt nem érdemli!”

Az autóbusz-állomány összetétele forgalomfajták szerint (2014. szeptember 30-i állapot szerint) helyi46 db14,48 év 12 év felett 25 db regionális688 db13,40 év380 db országos50 db9,77 év16 db egyéb3 db 6,70 év1 db összesen787 db13,21 év422 db 35

A szeptember 30-i záró autóbusz-állomány életkor szerinti összetétele 36

Az autóbusz-állomány környezetvédelmi minősítés szerinti megoszlása szeptember 30-án 37 * fokozottan környezetkímélő

A társaságok átlagos állományi létszám-alakulása év 39

A teljes munkaidős állomány összetétele év 40

A közösségi közlekedés átalakításával szembeni elvárások szintjei Tulajdonos/Megrendelő Szolgáltató Utas Munkavállaló A közösségi közlekedéssel szembeni, a különböző szinteken megfogalmazott elvárások sok esetben nem fedik egymást, hatásukat tekintve akár egymással ellentétesek. 42

Az utazóközönség elvárásai 43 Szempontjai: a szolgáltatás területi elérhetősége, a megállók elhelyezkedése, rágyaloglási távolság mértéke az eljutási idő mértéke zavar- és akadálymentes helyváltoztatás az autóbuszok és a megállóhelyek komfortossága, magas színvonalú utaskiszolgálás, információ biztosítása integrált tarifarendszer, általánosan használható, kedvezményes bérletek környezeti terhelés mértéke, környezetvédelem, közlekedésbiztonság A közösségi közlekedés lehető legkényelmesebb, lehető leggyorsabb és lehető legolcsóbb igénybevétele.

Munkavállalói elvárások 44 Biztonságos és modern munkahely Anyagi, erkölcsi megbecsülés TERVEZHETŐ ÉLETPÁLYA

A DDKK Zrt., mint Szolgáltató elvárásai  műszaki megbízhatóság  optimális menetidők  alacsony fenntartási- és üzemeltetési költségek  nagy teljesítőképesség és rugalmas üzemvitel  a rendszer attraktivitása  magas költségfedezeti fok  környezeti terhelés mértéke, környezetvédelem, közlekedésbiztonság  kiszámítható és tervezhető költségtérítési rendszer 45 A működtetett közösségi közlekedési rendszer hatékony, megbízható, biztonságos és gazdaságos üzemeltetése, különös tekintettel az alábbiakra:

A DDKK Zrt. előtt álló feladatok A teljes integrációhoz szükséges intézkedések végrehajtása (jogi, számviteli, szabályozási, stb.) A működési és üzemviteli folyamatok korszerűsítése, optimalizálása A járműpark megújítása A szolgáltatási színvonal emelése 46 a jegyrendszer korszerűsítése az elektronikus fizetési módok alkalmazhatóságának kiterjesztése az utastájékoztatási rendszerek átfogó megújítása intermodális csomópontok létrehozása az egyenlő esélyű hozzáférés, a fizikai és infokommunikációs akadálymentesítés biztosítása

47 DDOP PROJEKT – PANNON VOLÁN Zrt.

DDOP PROJEKT – KAPOS VOLÁN Zrt. 48

49