Vágányzárak kapacitás-elosztása Pósalaki László november 4. VPE Kft. – Pályahálózat kapacitás-elosztási osztály
VPE Kft. Szervezeti felépítése Ügyvezető Cégvezető (1fő) Marketing és szolgáltatás- kontrollingosztályvezető Pályahálózat kapacitás-elosztási Osztályvezető (1 fő) Gazdasági osztályvezető (1fő) Marketing előadó munkatárs (1 fő) Hálózat-hozzáférési díjmeghatározó előadó munkatárs (3 fő) Szolgáltatás-kontroller Munkatárs (2 fő) Koncepcionális menetrend-tervező (2 fő) Éves menetrend -szerkesztő (9 fő) Operatív kapacitás-elosztási és menetrend szerkesztő (7 fő) Információ-technikai előadó (1 fő) Menedzser-asszisztens (1fő) Projekt-koordinátor (1fő) Gazdasági ügyintéző munkatárs (1 fő) HÜSZ-koordinátor (1 fő) Nemzetközi kapcsolat- Koordinátor (1 fő)
Kapacitás elosztás Vágányzári igények
Vágányzárakhoz kapcsolódó IT rendszerek
Vágányzárak jogi környezete - éves üzemi menetrend tervezési időszakában nem tervezhető Vágányzárak fajtái - 101/2007 (XII.22.) GKM rendelet 22.§ - az adott menetrendi évre érvényes HÜSZ-ben meghirdetett-, - éves-,
VPE tapasztalatai - A folyamat és a IT rendszer folyamatos fejlesztése szükséges Jelenleg: a beadott vágányzári kapacitásigények döntő többsége évközi igényként jelenik meg - Közös cél: hangsúlyeltolás az éves kapacitás- igények, még inkább az RNE által is szorgalmazott X-24 tervezés keretében a HÜSZ-ben való meghirdetés irányába, DE akkor és csak akkor, ha a meghirdetett vágányzárak ténylegesen megtartásra is kerülnek!!!!
Álmok… - Koncentrált vágányzárak (akár hosszabb zavartatás, de teljes értékű munka) - Munkálatok Pályavasúton belüli összehangolása - Korszerű technológiák alkalmazása (munkavédelmi/technológia lassújelek csökkentése) - Vágányzárak „üzleti tervezése”
Zöldsáv…
Zöldsáv…
Zöldsáv…
Zöldsáv… A napi menetvonalak kb. felét le kell mondani, ami mintegy 70 milliárd Ft éves bevételkiesést eredményez.
Reális cél… Idő MinőségKöltség Idő Minőség Költség Idő Minőség Költség
Köszönöm figyelmüket!