Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Advertisements

Tehetségazonosítás gyakorlata
A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
A Móra Ferenc Ált. Isk. tehetséggondozó programja
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
Szakmai munkánk a pályázatban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
Nagyné Horváth Emília.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Nyugodt légkör, barátságos környezet játszóudvar műfüves pálya.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DARUS a gyermekekért.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Szakiskolai Fejlesztési Program I
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Informatika munkaközösség
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig

Rövid történet Szakköri foglalkozások (heti egy alkalom) Sakk-logika program (Két sakk és egy logika óra hetente) 2011-től Sakk-logika órák a válaszható kerettanterv szerint (Két sakk és egy logika óra hetente) 2012-től Tehetséggondozó program Nemzetközi érdeklődés 2016-tól OFI pedagógus továbbképzés Itthon több, mint 40 iskolába vezetik be…

Miből áll a program?  Kerettanterv  Sakk munkatankönyv  Logika munkatankönyv  Tanári kézikönyv (sakk)  Tanári kézikönyv (logika)  60 órás akkreditált tanár továbbképzés (OFI)  Konzultációk, előadások, nyílt órák, szakmai napok…

Kik tanítják?  Sakkedzők, akinek van tanári végzettsége  Tanítók, akik elvégezték a 60 órás akkreditált képzést  Tanítók, akik… 60 órás akkreditált továbbképzés!  sakkedzőknek, akik nem ismerik a tanítás módszertanát  pedagógusoknak, akik nem tudnak sakkozni

A tantervről  4 évre szól  Az első két év: a logikai gondolkodás megalapozása, fejlesztése  Második két év: a kritikai gondolkodás megalapozása, fejlesztése

Milyen keretek között tanítsuk?  Órarendi keretek között  Szakköri keretek között  Órarendi és szakköri keretek között  Két tanítási nyelvű oktatásban - motiváció

Mérések  Logikus gondolkodás  Figyelem, koncentráció  Komplex természettudományos gondolkodás  Kreativitás  Nyelvi fejlettség

Logikus gondolkodás (bemenet, 2011 Dr. Duró Zsuzsa)

Kreativitás (bemenet, 2011 Dr. Duró Zsuzsa)

Logikus gondolkodás (Szűcs Imre 2015.)

Kreativitás (Szűcs Imre 2015.)

Figyelem, koncentráció (Szűcs Imre 2015.)

Nyelvi fejlettség (Szűcs Imre 2015.)

Komplex természettudományos gondolkodás (Szűcs Imre 2015.)

Kompetenciamérés 2015.

Eredmények  Motiváció – tanár és diák számára egyaránt  Integráció  Egyéb tantárgyi teljesítményekre gyakorolt hatás  Nemzeti és nemzetközi tantárgyi és sakkversenyeken elért eredmények (megyei, országos döntők - helyezések, Európai Uniós Bajnokság, Európa Bajnokság, Templeton- Program)

További terveink  Tanártovábbképzés  Gyakorlati tapasztalatokra épülő tananyagfejlesztés  Sakk-logikaoktatás angolul a két tanítási nyelvű osztályokban (Mozaik kiadványok angolul, Learningchess - program),  Nemzetközi kapcsolatok, tapasztalatcserék (London Chess Conference, spanyol-görög levelezési sakk, rapid sakk írországi és izlandi gyerekekkel, Erasmus + Szlovákia, UK, Magyarország)  További mérések…  WEB oldal, Facebook profil létrehozása a követő intézmények pedagógusainak támogatására, információ és tapasztalatcserére.

Információk Sarlós Erzsébet  Tel:   logikusan logikusan 