Hogyan támogatja az Instagram az e-kereskedelmet? Esettanulmány Előadó: Józsa Ferenc.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
okostelefon alkalmazások a turizmusban
2010. November Universal Music A zene, ahogyan még nem gondoltál rá Avagy zeneáruház áruház nélkül November 25. Benda Gergely – Ügyvezető igazgató,
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
Facebook riport Piato Bútor Facebook november – 2013 június.
Allegroup.hu Grando.hu – Az online pláza.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Keresőmarketing stratégiák
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Médiaajánlat (2013) 1. Fiatalos kulturális portál, programajánló site Filmajánlók Könyvkritikák Koncertbeszámolók Gasztronómia Interjúk Kirándulás, szabadidő.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
8. Az eladásösztönzés.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.

E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
2012.FEBRUÁR FEBRUÁR 20-IG!!!. Árajánlat kérése, nemzetközi közösségi weboldal kivitelezésére: Funkciók: - Tag/1-1 kép feltöltése - Min. adatok.
A Facebook marketing trendjei
Klausz Melinda közösségi média specialista Optimális bejegyzéskomponálás.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
a google adwords változásainak követése, a változások várható iránya
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
DIGITÁLIS MESTERKURZUS
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Közösségi hálózatok Rigó Adél  Webes alkalmazások  Kapcsolatteremtés: személyes ismerősök/hasonló érdeklődésű ismeretlenek  Áttekinthető.
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
AOSZ Klubkártya kampány 2015 október-november. Mi az AOSZ kártya AOSZ kártya az autizmussal élők és/vagy családtagjaik számára különféle kedvezmények.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Google Confidential and Proprietary Az online vásárlási folyamat jobb megértése attribúciós modellezéssel nov. 6. Erdős Ádám Account Strategist,
MÉDIAAJÁNLAT: MAMMUTMAIL.COM MAMMUTSHARE.COM.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?
ADESPRESSO – A KEDVENCED LESZ
EZ AZ ÉN MŰVEM Facebook oldal.
MIT ígér neked a Kampányépítő Mesterkurzus?
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Hogyan támogatja az Instagram az e-kereskedelmet? Esettanulmány Előadó: Józsa Ferenc

Mi az az Instagram? (forrás: DRM)DRM az Instagram egy közösségi oldal, amely kifejezetten fotók megosztására szolgál, mobilos felhasználókra optimalizálva. Az Internet felhasználók 20%-a rendelkezik Instagram fiókkal. A felhasználók 90%-a 35 év alatti, 41%-a év közötti. A nemek megoszlása közel azonos (férfiak: 51%, nők: 49%).

Mennyien és kik használják Magyarországon? (forrás: Crane körkép)Crane körkép Hozzávetőlegesen fő. Túlnyomó többségében fiatalok.

Mennyien és kik használják Magyarországon? (forrás: Crane körkép)Crane körkép Többségében nők: 67%. Tanulók (46,90%) és dolgozók (48,20%). Főváros + agglomeráció vs. Vidék: 50-50%. Túlnyomó részük Facebook felhasználó is egyben (95%). A profilok 70%-a nyilvános, bárki által követhető.

Többet olvasnak, mint feltöltenek OlvasásFeltöltés 88,8% Napi egyszer vagy többször 16,9% 6,7% Hetente 55,5% 1,6% Havonta 23,8% Feltöltések témái felhasználói csoportok szerint LegkedveltebbLegidegesítőbb Szelfik, közös szelfikTinikÉtel / Ital Város és természet, étel / ital20 év felettiekGyerekfotók Videók36 év felettiekSzelfik

Magyar Instagram felhasználók viszonya a reklámokhoz (forrás: Crane körkép)Crane körkép Minden második találkozott már hirdetéssel. A reklám a férfiakat jellemzően idegesíti. A felhasználók 48%-a követi kedvenc márkáit. Márkákat ugyanolyan arányban követnek nők és férfiak. Legnépszerűbb márkák a magyar felhasználók között

Instagram és a marketing A brand kommunikáció koronázatlan királya. Egy brand poszt átlagosan a rajongók 4,21%-át mozgatja meg, Facebook esetén ez 0,7%, Twitternél 0,3% (forrás: Forrester).Forrester A felhasználók 70%-a már keresett az Instagramon kifejezetten márkára, 62% pedig csak azért követ bizonyos brandeket, mert kedveli azokat (forrás: Iconosquare). Az emberek jó része megerősítést keres a vásárlási döntési folyamat közben, az Instagram segít aktivizálni a passzív vásárlókat.Iconosquare DE! – Egyszerű Instagram poszttal nem lehetséges a konverzió! Az Instagram posztok nem tudnak linkként viselkedni, az egyetlen Instagramról kivezető link az adott márka leírásában helyezhető el. Webáruház esetén tehát nem irányíthatók az egyes termékek posztjai az adott termék webshop oldalára, ráadásul a márka leírásában szereplő link sem látható a felhasználók hírfolyamában megjelenő posztokon. Két lehetőség áll a tényleges konverzió eléréséhez: fizetett hirdetésként való megjelenítés vagy harmadik oldali szolgáltatás igénybevétele.

Instagram hirdetés A közös tulajdonosi háttér miatt lehetséges a Facebook hirdetéskezelőjén keresztül Instagramon is megjeleníteni az adott hirdetési kreatívot. Az Instagram speciális igényei miatt azonban ez NEM AJÁNLOTT. Célszerű külön, platform sajátosságaira tervezett kreatív anyagokkal hirdetni. A hirdetett posztokon külön CTA gomb szolgál a konverzió megvalósítására. Tömegesen használni nem költséghatékony, kiemelt termékpromóciókra azonban kifejezetten alkalmas. A jó Instagram hirdetés sajátosságai: Vizuálisan attraktív Visszaköszön rajtuk a brand (logó, színvilág, termék) – NE LEGYEN TÚLZÓ! Egyedi koncepció – vizuális történetmesélés Világos CTA, és hashtagek Technikai paraméterek: Maximum 300 karakter szöveg 600x600px vagy 600x315px minimális képméret Legalább 720p felbontású, 3-30mp hosszú, legfeljebb 30 MB méretű videó

Saját webshop közé ékelődő felületek: Soldsie (Have2HaveIt) Like2Buy Önálló felületek: Soldsie InstaOrders Inselly 10Sec Harmadik oldali megoldások Nem valódi megoldások, az Instagram profil hasznosításával hoznak létre egy önálló, vagy a saját webshopunk közé illeszkedő felületet. Esetlegesen egy közösségi piactérrel is meg vannak támogatva, azaz nincs dedikált felületünk, ajánlataink másokéival együtt jelennek meg. Nem az Instagramba ágyaz vásárlási lehetőséget, hanem egy ahhoz nagyon hasonló felületet hoz létre, „másol”. Az új felületre kizárólag az Instagram profilban elhelyezett link mutathat, az egyes posztok átlinkelésére továbbra sincs lehetőség.

A sikeres kampány kulcsa: követőszerzés Alakítsunk ki saját stílust és legyünk konzekvensek! Figyeljünk a megfelelő kompozícióra, és minőségre, használjuk akár az Instagram beépített szűrőit! Példa: Rocksbox (divatkiegészítők) Egyszerre használ termékfotókat és azokat viselő modellek fotóit. Minden esetben a termék áll a középpontban.

A sikeres kampány kulcsa: követőszerzés – 2. Éreztessük a rajongókkal megkülönböztetett szerepüket. Ajánljunk Instagram exkluzív kuponokat, hirdessük meg az egyes akciókat, eseményeket először ezen a platformon. Növeljük a termékeink láthatóságát a megfelelő hashtagek alkalmazásával. Használjuk az Instagram Search and Explore funkcióját, hogy belőjük a célcsoport által leggyakrabban használtakat. Használjuk a felhasználókat! A jó termékkel valószínűleg már elbüszkélkedett az Instagramon újdonsült tulajdonosa, kérjünk engedélyt képük újraosztására saját márkaprofilunkon is. Próbáljunk megállapodni a legtöbb, célcsoportunk által leginkább kedvelt felhasználókkal / Instagram celebekkel egy-egy indirekt promócióra.

Esettanulmányok - Guerlain Az egyik legnagyobb hagyományokkal bíró francia, kozmetikumokat készítő vállalkozás a világon, elsőként gyártottak rúzst. Legendás termékük a Terracotta bronzosító púder, ami 30 éve van a piacon és nagyon népszerű az idősebb korosztály körében. Kampány cél: A Terracotta megismertetése / népszerűsítése a fiatalabb korosztályok körében. Megvalósítás: 4 héten át tartó, Franciaországban élő nőket megcélzó Instagram fotókampány, melynek keretében a termék és Párizs kapcsolatát igyekeztek hangsúlyozni. Eredmény (Nielsen kutatása alapján): felhasználót értek el 23 pontos ad-recall növekedés 15 pontos campaign awareness növekedés

Esettanulmányok - Guerlain

Esettanulmányok – Bloom & Wild 2013-ban indult apró virágküldő startup, mára többmillió fontos forgalmat bonyolít, elsősorban a digitális marketing eszközeivel operál. Kampány cél: Új vásárlók elérése, sales segítése. Megvalósítás: A meglévő vevőbázisuk feltöltésével generált hasonmáslistákra céloztak, különféle kreatívokat és formátumokat váltogatva, hogy kiderítsék melyik működik a legjobban. Minden esetben fizetett hirdetést használtak, webshopjuk oldalára irányító CTA gombbal. Felhasznált tematikák: termékfotók, készítés/csomagolás folyamata, vásárló amint átveszi a küldeményt, elégedett vásárlók. Felhasznált formátumok: videók és képek

Esettanulmányok – Bloom & Wild Eredmény : A videók lényegesem jobban teljesítettek, leginkább a „történet” jellegűek (hogyan készül el a küldemény, hogyan jut el a címzetthez). Hozzávetőlegesen kétszer annyi konverziót (weboldalra történő átkattintást) értek el, mint a képek. 62% növekedés az eladásokban Jelentősen megnövekedett rajongói tábor és vásárlói kör.

Esettanulmányok – Poshmark Viszonylag új online és mobil piactér (saját alkalmazással), kifejezetten a női divattermékekre specializálódva. Kampány cél: Vásárlói és eladói bázis bővítése, alkalmazás letöltések növelése. Megvalósítás: Mivel a tevékenység központjában nem a saját, hanem a forgalmazott brandek állnak, így ezeket hasznosította a Poshmark, felhasználva az Instagramon már eleve megtalálható posztokat. Az újraosztott képeket app letöltésre buzdító kedvezményeket tartalmazó leírásokkal látták el, és megkeresték a legalkalmasabb hashtageket. Fizetett hirdetést az Instagramon nem használtak, de kiegészítésképpen minimális Facebook kampányt is folytattak. Eredmény : Hirdetési költségek -27% 37% növekedés az app letöltésekben

Esettanulmányok – Zalando Ismert német e-commerce óriás, több, mint termékkel és 1500 márkával és 15 online bolttal a háta mögött. Kampány cél: A Topshop kifejezetten fiatalos termékkínálata is felkerült az oldalukra, ezért a Zalando újra akarta pozícionálni magát, hogy hiteles divatmárka lehessen a fiatalabb, kritikus közönség szemében is. Megvalósítás: Having fun with fashion - #Whereveryouare kampány 18 és 49 éves német nőkre targetálva 5 képet és 5 videót emeltek ki az Instagramon, melyen az egyedi stílusú és személyiségű brit modell és színésznő, Cara Delevingne szerepelt, a legfrissebb Topshop kollekcióban. Az üzenet egyszerű volt: a divat szórakoztató, szexi és menő, mindez a Zalandonál pedig egyszerűen elérhető.

Esettanulmányok – Zalando Eredmény : felhasználót értek el (18-49 év közötti nők) 35 pontos ad-recall növekedés 3 pontos növekedés vásárlási szándékban

Esettanulmányok – Easy Canvas Prints Apró webshop, ami fotók vászonra nyomtatásával foglalkozik. Kampány cél: Vásárlói bázis bővítése, eladások növelése az Instagram, mint új online felület bevonásával. Megvalósítás: Más online csatornákon már futó karácsonyi kedvezményes ajánlataikat Instagramra optimalizálták, majd fizetett hirdetésként, a webshopra irányított CTA gombbal tették közzé. Az Instagram hirdetésről érkezők egyszer felhasználható kedvezménykupont kaptak. Eredmény : 97 százalékkal nagyobb konverziós ráta a többi felhasznált hirdetési csatornához képest 94 százalékkal alacsonyabb akvizíciós költség a többi felhasznált hirdetési csatornához képest

Köszönöm a figyelmet!