Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt. 2016.08.04.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Projekt általános bemutatása
Várpalota elkerülő építése
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Tatabánya Megyei Jogú Város évi költségvetése
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
A Budapest-Kelenföld (bez. ) – Tárnok (bez
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
4. gyakorlat. Főpálya, csomóponti ágak és pályák, műtárgyak fajlagos költsége alapján (változatonként): -helyszínrajzról felületek (burkolat és műtárgy);
Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzata. Felújított közösségi téren, kamerarendszer kialakítása Közvilágítás korszerűsítése Panelházak közötti zöldfelület.
Folyamatban lévő-és tervezett fejlesztések
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
ADOTTSÁGOK – TÖRTÉNELMI MÚLT
Saára Gyula Program évi költségvetésben szereplő feladatok: 2013-ban megkezdődik a Mártírok útja felújítása, első ütemben 1300 m út és.
Unger Tamás, alpolgármester A 3. változatban teljes felújítás keretében átépülésre kerülnének a meglévő utak, és a járdák. A jelenlegi burkolt.
Pécs, mint kulturális főváros. Kulturális főváros A Pécs 2010 Kulturális Főváros projekt Pécs városának az Európa kulturális fővárosa cím elhódítása köré.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Önkormányzati fejlesztések Sárospatakon Közoktatási infrastruktúra fejlesztése (II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola főépületének bővítése,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
AZ EKF VÁROSRÉSZ KÖZTERÜLETEINEK MEGÚJÍTÁSA. Legfontosabb problémák: foghíjas, rendezetlen beépítés – megoldása már folyamatban Városszéli funkciók.
Korintus Balázs vezérigazgató BD Park Ingatlanfejlesztő Zrt.
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Déli városrész gazdaságfejlesztése
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
2017. július 5..
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Pest megyei közlekedési infrastruktúra fejlesztések
Projekt ismertető Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
FRAGMENTS of NATURE / TERMÉSZETI TÖREDÉKEK
Főutca program PILISVÖRÖSVÁRON
A Terület- és településfejlesztési Operatív Program keretében megvalósuló beruházások előrehaladása Egerben.
Előadás másolata:

Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt

Tartalom Előzmények Jelenlegi állapot bemutatása Projekt bemutatása A projekt előnyei Tervezett kialakítás 2

Előzmények július: a Fővárosi Közgyűlés döntése alapján elkészül a projekt tanulmányterve -> kerületközponti kiemelt komplex fejlesztés február: közbeszerzési eljárást követően szerződéskötés az engedélyezési –és kiviteli tervek elkészítésére a BKK Zrt. és Főmterv Zrt. között július: engedélyezési tervek elkészítése január: építési engedély megszerzése 3

4 Elhasználódott vasúti infrastruktúra Nem megfelelő kapacitású végállomás, peronkialakítás Töredezett, rossz minőségű burkolat, útszegély Keskeny gyalogos felületek Nem megfelelő vízelvezetés Felújítandó zöldfelületek Kedvezőtlen, balesetveszélyes forgalmi állapot:  szűk közúti keresztmetszet, jelentős átmenő forgalom  keskeny járdák, gyalogos szempontból nehezen átjárható, kevés gyalogátkelőhely  jelzőlámpás forgalomszabályozás hiánya, megnövekedett menetidő Kerékpáros szempontból nem átjárható Jelenlegi állapot bemutatása

5 Mária Terézia utca: elhasználódott vasúti infrastruktúra, leromlott közúti és gyalogos pálya Savoyai Jenő tér: nem megfelelő peronkialakítás, leromlott állapotú burkolat

6 Jelenlegi állapot bemutatása Mária Terézia utca – Mihalik Sándor utca: balesetveszélyes közúti-vasúti- gyalogos kereszteződés Városház tér: villamos végállomás megfelelő peron és gyalogos kapcsolat nélkül

7 Jelenlegi állapot bemutatása Kossuth Lajos utca: szűk keresztmetszet, leromlott burkolat Tóth József utcai csomópont

Projekt bemutatása 8 Városház téri villamos végállomás átépítés Kossuth Lajos utca, Mária Terézia utca felújítása illetve a Mária Terézia – Kossuth Lajos – Tóth József utcák csomópontjában körforgalom létesítése B+R parkoló, gyalogos átkelők kiépítése Megújulnak a Budafoki elágazás, Savoyai Jenő téri, Leányka utcai villamos megállók Esélyegyenlőség megteremtése A leromlott állapotú Városház tér és környékének rendezése

Átnézeti helyszínrajz Demjén István utca – Tóth József utca 9

10 Átnézeti helyszínrajz Budafok elágazás, Leányka utcai megállók

A projekt előnyei Megújuló közúti, illetve közösségi közlekedési infrastruktúra Megnövekedett zöldfelületek, gyalogosfelületek Szabályozott forgalom áteresztés, menetidő csökkenés Rendezett átszállási lehetőségek a vasútra, illetve a közösségi közlekedési hálózat elemei között Kapcsolódó projektek: 40a vasútvonal felújítása (zajvédő falak kiépítése, Vágóhíd utcai műtárgy szélesítése) Pécsi utca kiépítése (Duna utcai átkötés) 11

Közúti kialakítás Jelzőlámpás csomópontok a Mária Terézia utcában Gyalogátkelők, középszigetek létesítése Megerősített pályaszerkezet, új szegélyek Közúti keresztmetszet növelése Megnövekedett zöld felületek, gyalogos felületek Közművek kiváltása, új közvilágítás kiépítése 12

Közösségi közlekedés Megújul a villamospálya a Demjén István utca – Városház tér végállomás között Új buszmegállók, buszsáv létesítése a Mária Terézia utcában Akadálymentesített, előírások szerinti szélességű peronok kialakítása 13

Rendezett zöld felületek - Budafoki elágazásnál peron környezete - Tóth József utcai körforgalom, Borász szobornál lévő park - Szent István tér környezete (játszótér, filmszínház előtti területek) - Városház tér- a végállomás környezete, park öntözőrendszere Füvesített vasúti pálya a Savoyai tér – Mihalik utca között Korszerű utcabútorok, új buszváró pavilonok létesítése Rendezett, sűrített gyalogos átkelési lehetőségek Átjárható kerékpáros közlekedés (Mária Terézia utca – Pécsi utca – Játék utca – Duna utca) B+R parkolók kiépítése a Városház téren 14 Közterület megújítás, gyalogos –és kerékpáros közlekedés

Ütemterv bemutatása A BKK Zrt februárjában kötött szerződést a FŐMTERV Zrt-vel a tervezési feladatra. A beruházás ütemezése: - Engedélyezési tervek elkészülte július -Szükséges engedélyek 2017 tavasz -Közbeszerzés után a kivitelezés várható kezdése forrásbiztosítás esetén: 2018 eleje A kivitelezés átfutási ideje: 19 hónap A projekt becsült költsége: 4,1 milliárd Ft + ÁFA 15

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! 16