Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Tartalom Előzmények Jelenlegi állapot bemutatása Projekt bemutatása A projekt előnyei Tervezett kialakítás 2
Előzmények július: a Fővárosi Közgyűlés döntése alapján elkészül a projekt tanulmányterve -> kerületközponti kiemelt komplex fejlesztés február: közbeszerzési eljárást követően szerződéskötés az engedélyezési –és kiviteli tervek elkészítésére a BKK Zrt. és Főmterv Zrt. között július: engedélyezési tervek elkészítése január: építési engedély megszerzése 3
4 Elhasználódott vasúti infrastruktúra Nem megfelelő kapacitású végállomás, peronkialakítás Töredezett, rossz minőségű burkolat, útszegély Keskeny gyalogos felületek Nem megfelelő vízelvezetés Felújítandó zöldfelületek Kedvezőtlen, balesetveszélyes forgalmi állapot: szűk közúti keresztmetszet, jelentős átmenő forgalom keskeny járdák, gyalogos szempontból nehezen átjárható, kevés gyalogátkelőhely jelzőlámpás forgalomszabályozás hiánya, megnövekedett menetidő Kerékpáros szempontból nem átjárható Jelenlegi állapot bemutatása
5 Mária Terézia utca: elhasználódott vasúti infrastruktúra, leromlott közúti és gyalogos pálya Savoyai Jenő tér: nem megfelelő peronkialakítás, leromlott állapotú burkolat
6 Jelenlegi állapot bemutatása Mária Terézia utca – Mihalik Sándor utca: balesetveszélyes közúti-vasúti- gyalogos kereszteződés Városház tér: villamos végállomás megfelelő peron és gyalogos kapcsolat nélkül
7 Jelenlegi állapot bemutatása Kossuth Lajos utca: szűk keresztmetszet, leromlott burkolat Tóth József utcai csomópont
Projekt bemutatása 8 Városház téri villamos végállomás átépítés Kossuth Lajos utca, Mária Terézia utca felújítása illetve a Mária Terézia – Kossuth Lajos – Tóth József utcák csomópontjában körforgalom létesítése B+R parkoló, gyalogos átkelők kiépítése Megújulnak a Budafoki elágazás, Savoyai Jenő téri, Leányka utcai villamos megállók Esélyegyenlőség megteremtése A leromlott állapotú Városház tér és környékének rendezése
Átnézeti helyszínrajz Demjén István utca – Tóth József utca 9
10 Átnézeti helyszínrajz Budafok elágazás, Leányka utcai megállók
A projekt előnyei Megújuló közúti, illetve közösségi közlekedési infrastruktúra Megnövekedett zöldfelületek, gyalogosfelületek Szabályozott forgalom áteresztés, menetidő csökkenés Rendezett átszállási lehetőségek a vasútra, illetve a közösségi közlekedési hálózat elemei között Kapcsolódó projektek: 40a vasútvonal felújítása (zajvédő falak kiépítése, Vágóhíd utcai műtárgy szélesítése) Pécsi utca kiépítése (Duna utcai átkötés) 11
Közúti kialakítás Jelzőlámpás csomópontok a Mária Terézia utcában Gyalogátkelők, középszigetek létesítése Megerősített pályaszerkezet, új szegélyek Közúti keresztmetszet növelése Megnövekedett zöld felületek, gyalogos felületek Közművek kiváltása, új közvilágítás kiépítése 12
Közösségi közlekedés Megújul a villamospálya a Demjén István utca – Városház tér végállomás között Új buszmegállók, buszsáv létesítése a Mária Terézia utcában Akadálymentesített, előírások szerinti szélességű peronok kialakítása 13
Rendezett zöld felületek - Budafoki elágazásnál peron környezete - Tóth József utcai körforgalom, Borász szobornál lévő park - Szent István tér környezete (játszótér, filmszínház előtti területek) - Városház tér- a végállomás környezete, park öntözőrendszere Füvesített vasúti pálya a Savoyai tér – Mihalik utca között Korszerű utcabútorok, új buszváró pavilonok létesítése Rendezett, sűrített gyalogos átkelési lehetőségek Átjárható kerékpáros közlekedés (Mária Terézia utca – Pécsi utca – Játék utca – Duna utca) B+R parkolók kiépítése a Városház téren 14 Közterület megújítás, gyalogos –és kerékpáros közlekedés
Ütemterv bemutatása A BKK Zrt februárjában kötött szerződést a FŐMTERV Zrt-vel a tervezési feladatra. A beruházás ütemezése: - Engedélyezési tervek elkészülte július -Szükséges engedélyek 2017 tavasz -Közbeszerzés után a kivitelezés várható kezdése forrásbiztosítás esetén: 2018 eleje A kivitelezés átfutási ideje: 19 hónap A projekt becsült költsége: 4,1 milliárd Ft + ÁFA 15
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! 16