A VOLÁN társaságok utaskiszolgálási színvonalát emelő és intermodális fejlesztései György Tibor VOLÁN Egyesülés, személyszállítási igazgató XV. Közlekedésfejlesztési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Körös Volán Zrt évi utas elégedettség mérési eredményei Utas Elégedettség Mérés 2012.
Advertisements

1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Baranya Megyei Önkormányzat
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Phare ellenőr feladata, szerepe a Programban Karlik Csilla Közbenső Fórum 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program Február 1. Debrecen.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
FUTÁR projekt – célok és eszközök
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben
KAPOSVÁR.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
Akadálymentesítés az ÚMFT ROP humán-infrastruktúra fejlesztés prioritás konstrukcióiban.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A VOLÁN társaságok versenyképességének tényezői a piacnyitás tükrében „Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció – finanszírozás”
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
A DÉL-DUNÁNTÚLI KÖZLEKEDÉSI KÖZPONT ZRT. BEMUTATÁSA, HELYE A RÉGIÓ AUTÓBUSZ-KÖZLEKEDÉSÉBEN „Új megoldások a közösségi közlekedésben – fenntarthatóság –
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
Gaál Bertalan Közúti közlekedési politika szeptember 25. Előadó: Cím2 A közúti alágazat jellemzői Motorizációs fejlődés –Járműállomány növekedése.
Moderátor: György Tibor személyszállítási és műszaki fejlesztési igazgatóság, titkárságvezető VOLÁN Egyesülés XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI.
Megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatását elősegítő támogatások és módszerek Tatosné Takács Andrea december 18.
Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban Munkácsy András Közlekedéstudományi Intézet Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat.
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
„Új kihívások - Mire kell és lehet 2016-ban felkészülni a volt VOLÁN társaságoknak” „XX. A magyar közlekedés helyzete az EU-ban” Konferencia, KTE 2016.
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Az Önkormányzati ASP Kaposvár, február 08..
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
„ A közúti közösségi közlekedés aktuális problémái”
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
Előadás másolata:

A VOLÁN társaságok utaskiszolgálási színvonalát emelő és intermodális fejlesztései György Tibor VOLÁN Egyesülés, személyszállítási igazgató XV. Közlekedésfejlesztési és beruházási Konferencia Bükfürdő, március

A magyarországi települések közforgalmú közlekedési ellátottsága Utaskiszolgálási színvonaljellemzőkvasútVOLÁN Hálózatsűrűség(km/km 2 )0,10,3 Egy megállóhellyel kiszolgált terület(km 2 /mh)59,44,83 Egy megállóhellyel kiszolgált lakos(lakos/mh)6616,6519,2 Bekapcsolt helységek aránya(%)31,699,5 Naponta indított helyközi autóbusz járatszám: Kb , közel megálló 996 település érhető el vasúttal is 4 településnek nincs tömegközlekedési Kapcsolata 10 kivételével valamennyi hazai településen (az összes: 3.154) van VOLÁN autóbusz-közlekedés 120 településen volt* 2014-ben önálló menetrend szerinti helyi közlekedés (ebből 72 VOLÁN volt, munkanapi járatszám)

A belföldi helyközi közösségi közlekedés teljesítményeinek megoszlása az egyes szolgáltatók között (2012) UtasszámUtaskilométer ezer fő%millió% VOLÁN autóbusz , ,5 Egyéb autóbusz , ,9 Vasút ,6 Hajó6370,1110,05 Összesen: , ,00

Szombathely Tatabánya Budapest Miskolc Békéscsaba Kaposvár Szolnok Északnyugat–magyarországi Középnyugat- magyar- országi Dél-dunántúli Dél-alföldi Középkelet- magyarországi Észak-magyarországi VOLÁN régiós felosztás 2014

Forrás: VOLÁN Egyesülés A VOLÁN társaságok főbb gazdasági mutatószámai ( ) Bevétel (eFt)Költség (eFt) Átl. stat. állomány létszám (teljes m.idős) , , , , , ,9

A/ ITS fejlesztések: Forgalomirányítási központok, rendszerek; Utasforgalom dinamikus kiszolgálása és tájékoztatása B/ Infrastruktúra fejlesztés: Autóbusz pályaudvarok; Intermodális csomópontok; Közösségi közlekedési folyosók; Autóbusz közlekedési pályafejlesztés; C/ Szolgáltatási színvonal fejlesztése: Tarifaközösség előkészítése; Menetrend összehangolás; Elektronikus jegy és bérletrendszer; Igény alapú tömegközlekedés bevezetése; Közlekedési szövetség előkészítése, Járműbeszerzések. Az utaskiszolgálást érintő jelentős VOLÁN fejlesztések

Közlekedési adatok tárolása esetén az alábbi ajánlásokat szabványokat kell érvényesíteni és kialakítani a beruházásokban: Meglévő rendszer fejlesztése esetén a Transmodel ajánlás szerint TransXChange XML Új rendszer fejlesztése/vásárlása esetén a Transmodel ajánlásra TransXChange XML séma szerint Valós idejű adatokra alapozott új rendszer fejlesztés esetén a SIRI szabvány Megállóhelyek, állomások, autóbusz vagy vasúti pályaudvarok kialakítása átfogó felméréséhez IFOPT Elektronikus kártyarendszer kialakítása esetén ???? szabvány. A 2009 ROP közlekedésfejlesztési pályázatok

A/ Az ITS projektek időben elhúzódva valósultak, illetve valósulnak meg, ami egyenlőre hátráltatja még a rendszerek - akár majdan a közlekedési ágazatok közötti - valódi integrációjának kiteljesedését. Míg a legelső projekt már 2011 végén lezárult, még folyamatban vannak olyan fejlesztések, ahol nem sikerült közbeszerzési eredményt hirdetni, és a technikai megvalósítást megkezdeni.  2014-ig 8 VOLÁN ITS projektet zártunk le sikeresen, a kiírásoknak megfelelően: egy projekt auditja még hiányzik további 4 van folyamatban 4 technikai, műszaki megvalósítása még nem kezdődött el. ROP 2009 VOLÁN ITS projektek

 A rendszerek a menetrendi, és a valósidejű (esetleges késési) adatok átadását-átvételét képesek kezelni, és az utazó közönség felé megjeleníteni az állomások és megállóhelyek korszerű utastájékoztató felszerelésein, interneten és mobiltelefonos alkalmazásokon. A hatezres darabszámot meghaladó járműflotta közel hatoda került már a forgalomirányítási és utastájékoztatási tevékenységeket kiszolgáló, valós idejű forgalmi adatokat szolgáltató GPS-es követő eszközökkel ellátása.

 A projekteket a megvalósítás sokszínűsége jellemzi, hazai és külföldi alvállalkozók egyaránt dolgoztak rajtuk - külföldről egy olasz, és egy török alvállalkozó került bevonásra.  A pályázatok előkészítése során előírt informatikai szabványok (TRANSMODEL, SIRI, TRANSXCHANGE) használata mindenütt megvalósult, és ez biztosítja, hogy a kiépült rendszerek képesek egymással, illetve a központi szolgáltatásokkal kommunikálni.  Ez mintegy előre vetíti a majdani egységes, központi közlekedési adatbázis egyes elemeit.  A szabványok megismerése a fejlesztői kör egy jelentős részében új, korszerű megoldásokat indikált, ami a jövőre nézve jelentős informatikai kultúra fejlődést tartogat magában a vállalatok számára.

 A KTI központi TRANSMODEL és TRANSXCHANGE szolgáltatása már működik, a központi SIRI szolgáltatás beüzemelés alatt van, és egy-másfél hónapon belül elérhetővé válik. A már folyamatban lévő ITS VOLÁN pályázatok maradéktalan megvalósítása ill. lezárása évben várható.

B/ A menetrendszerinti autóbuszközlekedést kiszolgáló építési infrastruktúra fejlesztések (autóbusz állomások, megállók stb.) szintén folyamatosan történnek, részben VOLÁN, részben önkormányzati kezdeményezésre, főként EU-s pályázati támogatás (telephely fejlesztési, energetikai) biztosította forrásból. A VOLÁN társaságok kezelésében lévő 134 autóbusz pályaudvaron - a már említett ITS fejlesztéseken túl – a fenntarthatóbb üzemeltetés érdekében az állomás energetikai rendszerek fejlesztése, az utasok kényelmét szolgáló modern utaskiszolgálóhelyek kialakítása, kerékpártárolási és P+R lehetőségek biztosítása is cél. VOLÁN közlekedési infrastruktúra fejlesztések

 Ennek már megvalósult példája: a Vasi VOLÁN Zrt Körmenden a Volánbusz Zrt Népliget, Érdi illetve Újpest Városközpontban átadott állomásai.  A soroltak közül külön kiemelést érdemel a körmendi fejlesztés, ahol a fizikai átszállási kapcsolat biztosításán túl már a közös – GYESEV-Vasi VOLÁN Zrt - utastájékoztatási és jegyvásárlási lehetőség is adott az utazóközönség részére.  Számos további fejlesztésünk van folyamatban pl. : a Balaton VOLÁN Zrt projektje, Balatonfüreden a Kapos VOLÁN Zrt kaposvári illetve a Volánbusz Zrt gödöllői, váci, szigethalmi intermodális csomóponti tervei.

.

Az intermodalitás a különböző közlekedési módok egymáshoz illesztése egy utazás(i lánc)on belül, mint például a P + R (parkolás és közösségi közlekedéssel történő utazás) esetében. A multimodalitás a különböző közlekedési módok különböző utakhoz történő igénybe vétele, például kerékpárral történő munkába járás és taxival való operalátogatás. A komodalitás fogalmának jelentése: a közlekedési ágak aktív együttműködése, a különböző közlekedési módoknak az optimális közlekedési rendszer kialakítása érdekében történő leghatékonyabb együttes alkalmazása.  Az új VOLÁN autóbusz-állomás fejlesztések jó része már a tervezéstől kezdődően igyekszik az utasok részére minél zökkenőmentesebb eljutást biztosító komplex utazási lánc lehetőségét biztosítani, a közlekedési alágazatok zavartalan összekapcsolódásával megfelelni az intermodális fejlesztési elvárásoknak.

A fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló, évi XXIII. törvénnyel módosított évi XXVI. törvény: közszolgáltatások, közlekedési rendszereknek, közlekedési eszközöknek, valamint az utasforgalmi létesítményeknek alkalmassá kell válniuk a fogyatékos személyek általi biztonságos igénybevételre - komplex (fizikai és infokommunikációs) akadálymentesítését, azaz egyenlő esélyű hozzáférhetőséget.  A helyközi közlekedési közszolgáltatások szakmai irányítását ellátó Nemzeti Fejlesztési Minisztérium márciusában – az első ilyen jellegű EU-s kötelezettségünk teljesítési határidejekor – 10, teljes egészében akadálymentesített autóbuszállomás listáját tudta közzétenni, de jelenleg már 35 autóbuszállomás fizikai és infokommunikációs akadálymentesítése történt meg, valamint folyamatban van a 181/2011-es EU-s autóbuszos utasjogi rendelet által előírt, a fogyatékkal élők közösségi közlekedését segítő, ütemezett képzés a VOLÁN munkatársak részére. Akadálymentesítés a menetrendszerinti személyszállításban

C/ Mindezen fejlesztések mit sem érnek, ha nincs hozzá megfelelő járműállomány: az elmúlt húsz évben az állami többségi tulajdonú VOLÁN közlekedési tárasságok szűkös beszerzési keretekből gazdálkodhattak, ennek eredmény lett a ma kb darabos járműpark fokozatos elöregedése.  Autóbuszállományuk összetételére jellemző, hogy átlagéletkoruk pillanatnyilag 13,2 év, a járművek 55,2%-a 12 éves, vagy annál idősebb - a forgalomban kerülő járművek 47,1%-a még Ikarusz gyártmányú.

A VOLÁN társaságok autóbusz-állományának gyártmány szerinti megoszlása január 1-én

A VOLÁN társaságok autóbusz-állományának életkor szerinti megoszlása január 1-én

 Az állományból 928 db az alacsonypadlós, alacsony belépésű vagy rámpával ellátott autóbusz, amely a mozgáskorlátozottak és időskorúak, valamint a kerekesszékkel vagy gyermekkocsival utazók utazását segíti.  A es évek után a tavalyi évben - ha szerény mértékben is - de sor kerülhetett 191 új illetve használt, de magas színvonalú autóbusz beszerzése és forgalomba állítására pl. a Bakony, Balaton, Borsod, Jászkun, Kapos, Pannon, Zala VOLÁN társaságoknál és a VOLÁNBUSZ Zrt-nél is.

2012. évi XLII. személyszállítási törvény rendelkezései. “6. § (1) A Kormány országos jelentőséggel bíró esetekben a személyszállítási szolgáltatásokhoz kapcsolódó eszközök, különösen az utastájékoztatási rendszer, az elektronikus jegy- és bérletrendszer, a jegyértékesítő és jegyellenőrző rendszerek, valamint a járművek és infrastruktúra-elemek üzemeletetésére, fejlesztésére és fejlesztésnek nem minősülő beruházásaira egységes fejlesztési koncepciót állapíthat meg. (2) Közvetlen vagy közvetett állami, vagy önkormányzati tulajdonban lévő közlekedési szolgáltató által végzett személyszállítási szolgáltatásokat érintő, valamint állami vagy európai uniós forrásból megvalósuló fejlesztést kizárólag a Kormány által jóváhagyott koncepció keretei között lehet finanszírozni, és lebonyolítani. (3) Amennyiben az érintett közlekedési szolgáltató e § szabályaitól eltérő módon valósít meg fejlesztést vagy fejlesztésnek nem minősülő beruházást, az ebből fakadó többletköltséget a megrendelt közlekedési szolgáltatás ellentételezésénél az ellátásért felelős nem fogadhatja be és nem ellentételezheti.”.

A VOLÁN társaságok szerepe a Nemzeti Közlekedési Stratégiában NKS HelyzetképNKS Koncepció „Volán” 21 „VOLÁN” 16 „autóbusz” 44 1 !!!! 5 (ebből 4-szer konkrét cégnévben) 8 A feltüntetett számok a konkrét szavak előfordulásának számát mutatják a NKS Helyzetkép illetve az NKS Koncepció szöveges részében.

A VOLÁN társaságok szerepe a Nemzeti Közlekedési Stratégiában

Köszönöma megtisztelő megtisztelő figyelmet! figyelmet! Internet: megtisztelő megtisztelő figyelmet! figyelmet! Internet: