Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Animal assistance in our school Érdligeti Primary School Hungary.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Animal assistance in our school Érdligeti Primary School Hungary."— Előadás másolata:

1 Animal assistance in our school Érdligeti Primary School Hungary

2 "A pet is an island of sanity in what appears to be an insane world. Friendship retains its traditional values and securities in one's relationship with one's pet. Whether a dog, cat, bird, fish, turtle, or what have you, one can rely upon the fact that one's pet will always remain a faithful, intimate, non-competitive friend, regardless of the good or ill fortune life brings us." Boris M. Levinson

3 Education Great help for children with learning and behaviour problems. - students get motivation for learning - a great opportunity to increase motivation - it reduces children’s anxiety - increases their self- confidence - children become open- minded - the therapy develops their speaking skills and attention

4 Rabbit therapy

5 Pitypang at work

6

7 Why dogs are suitable for therapy? During domestication, their social system, attachment and communication skills evolved. During coexistence with humans dogs changed their behaviour and genetics too.

8 Inroduction of the dogs involved: Kemi and Lencsi

9 We use dog therapy in three different ways: In morning lessons Individual catching up activities for fall behind children Development classes for children who need special education and treatment in small groups

10 In morning lessons

11

12

13 Individual catching up activities for fall behind children

14 Development classes for children who need special education and treatment in small groups

15

16

17

18 Conclusion Dogs are a great help in motivating in lower grade classes. They can help teachers to touch students’ souls. Our students look forward to lessons with the animals very much. Dogs calm children, they learn more easily, their mood is better.

19 Thank you for your attention!

20 References Babos Edit (2013): Állatasszisztált terápia- Módszertani előtanulmány óvodás korú gyermekek kutyával történő fejlesztésére, Alkalmazott Pszichológia 2013/3, 60-62. p. http://issuu.com/szabomoni/docs/apa_2013_3/56#http://issuu.com/szabomoni/docs/apa_2013_3/56# Dr. Buzsáky Görgy (1984): Az állatok tanulása, Kecskemét, Natura, Csányi Vilmos ( 2000): Bukfenc és Jeromos, Budapest, Vince Kiadó Csányi Vilmos ( 2002): Etológia, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó Csányi Vilmos (2012): Interjú Csányi Vilmossal, Könyvesblog http://konyves.blog.hu/api/trackback/id/4958393 /2012/12/16 / http://konyves.blog.hu/api/trackback/id/4958393 Csányi Vilmos (2013): Segítség, kutyás lettem! Budapest, Libri Faragó Tamás, Andics Attila, Devecseri Viktor, Kis Anna, Gácsi Márta, Miklósi Ádám (2014): Humans rely on the same rules to assess emotional valence and intensity in conspecific and dog vocalizations. In: BIOLOGY LETTERS 10:(1). Paper 2. 2014 DOI: 10.1098/rsbl.2013.0926 Published 8 January 2014 http://familydogproject.elte.hu/Pdf/publikaciok/2014/FaragoADKGM2 Gordosné dr. Szabó Anna (1977): Gyógyító pedagógia, kézirat, Budapest, Tankönyvkiadó Illés Anett : AI módszer a kutyás terápiában, PDF Dr. Illyés Sándor szerk. (1976): Gyógypedagógiai alapismeretek, Budapest, Tankönyvkiadó Jones, Amanda C., Samuel Gosling (2005): A kutyaszemélyiség vonásai és kapcsolatuk az emberi ötfaktoros modellel, Magyar Tudomány, 167. évfolyam – 2006/2. szám 174-179. p. http://www.matud.iif.hu/06feb/09.html Klimke, Vivienne (2003): Gyógyító állatok, Budapest, Gladiátor kiadó Köböl Erika – Topál József (2012): Játék vagy munka? A kutyás terápia lehetőségei a tanulásban akadályozott gyermekek fejlesztésében, Gyógypedagógiai szemle, 2012/2 159-169.p. http://www.prae.hu/prae/gyosze.php?menu_id=102&jid=39&jaid=579 Levinson, B.M. (1969): The pet and mental hygiene. In:Boris,M. Levinson (szerk.): Pet oriented child psychotherapy. Springfield, IL: Charles C. Thomas. Miklósi Ádám – Topál József szerk. (2006): Kutyagondolatok nyomában, Budapest, Typotex, Patay László (1994): Szelídíts meg! Digitális változat, Styler Kft.ETO 591.612 ISBN 963 602 605 X Dr. Ranschburg Jenő (1998): Pszichológiai rendellenességek gyermekkorban, Budapest, Tankönyvkiadó Szigeti Mónika (2007): A kutyás terápia alkalmazása kommunikációs zavarokkal küzdő gyermekeknél, Fejlesztő Pedagógia 2007/3-4. szám, 67-70p, Topál József – Hernádi Anna (2011): Gyógyító állatok: tudomány vagy kuruzslás? Magyar Tudomány, 2011/6, 678-686. p. http://epa.oszk.hu/00600/00691/00090/pdf/0678-0686.pdf Vargáné Kiss Anna, Hernádi Anna, Topál József (2014): 2014/47, Társas viselkedés és idegrendszer, OTKA,K-100695,PUB-I 113547,2014/47 http://eletestudomany.hu/a_kutya-ember_baratsag_kemiaja


Letölteni ppt "Animal assistance in our school Érdligeti Primary School Hungary."

Hasonló előadás


Google Hirdetések