Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM INNOVÁCIÓS NAP 2015 MIRE JÓ A MÉRNÖK? A műszaki felsőoktatás szerepe a gazdaságban Prof. Dr. Bachmann Bálint PTE MIK 2015. Május.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM INNOVÁCIÓS NAP 2015 MIRE JÓ A MÉRNÖK? A műszaki felsőoktatás szerepe a gazdaságban Prof. Dr. Bachmann Bálint PTE MIK 2015. Május."— Előadás másolata:

1 PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM INNOVÁCIÓS NAP 2015 MIRE JÓ A MÉRNÖK? A műszaki felsőoktatás szerepe a gazdaságban Prof. Dr. Bachmann Bálint PTE MIK Május 4.

2 Marcel BREUER Victor VASARELY ZSOLNAY Vilmos

3 A PTE Műszaki és Informatikai Kara 50 éve áll a Dél-Dunántúli Régió műszaki szakemberképzésének szolgálatában 1962Vegyipari Gépészeti Fels ő fokú Technikum 1970 é pü letvillamosítás, magasépít ő, mélyépít ő, m ű szaki tanár, szilikát- és vegyipari gépész képzések 1995 integrálódás a Janus Pannonius Tudományegyetemmel 2003Breuer Marcell Doktori Iskola alapítása 2004 egyetemi karrá vált a Pollack 2007a Kar teljes rekonstrukciója (PPP) 2011Pollack Mihály M ű szaki és Informatikai Kar 2015Műszaki és Informatikai Kar

4 Alapképzéseink Mesterképzéseink PhD/DLA képzés Szakirányú továbbképzéseink Egyéb továbbképzéseink 2014/2015-es tanév képzési kínálata

5 Alapképzéseink Építészmérnök Épít ő mérnök Épít ő m ű vész Gépészmérnök Ipari termék- és formatervez ő Környezetmérnök Mérnök informatikus Villamosmérnök Mesterképzéseink Szakirányú továbbképzéseink Egyéb továbbképzéseink 2013/2014-es tanév képzési kínálata

6 Alapképzéseink Mesterképzéseink Bels ő építész és környezettervez ő m ű vész Épít ő m ű vész Mérnök informatikus Szerkezet-épít ő mérnök Szerkezettervez ő építészmérnök Településmérnök Tervez ő építészmérnök Szakirányú továbbképzéseink 2013/2014-es tanév képzési kínálata

7 Alapképzéseink Mesterképzéseink Szakirányú továbbképzéseink Építési m ű szaki ellen ő r képzés Hulladékgazdálkodási szakmérnök / m ű szaki szakember Létesítményenergetikai szakmérnök Mérnök- és építész továbbképzés Min ő ségirányítási rendszermenedzser Nukleáris környezetvédelmi szakmérnök / szakember 2013/2014-es tanév képzési kínálata

8 2013/2014-es tanévben indított képzéseink Angol nyelvű képzéseink Okleveles Építészmérnök MSc angol nyelven Épít ő m ű vész DLA angol nyelven Építészmérnök PhD angol nyelven Szakirányú továbbképzéseink Vizuális mediátor, iskolai designer Településüzemeltetési szakmérnök / szakember Zaj- és rezgésvédelmi szakmérnök / szakember Környezetmenedzsment szaktanácsadó

9 2015/2016-es tanévben tervezett képzéseink M ű szaki menedzser BSc Mérnöki területen angol nyelvű képzések Duális jelleg ű képzések tervezett továbbképzéseink Épületszerkezet-tervező Építés-beruházási Városenergetikai Környezettudatos építés Energiadesign Operatív városfejlesztési Történeti épületdiagnosztikai és rehabilitációs Rehabilitációs környezettervező M ű vészetmenedzsment Új média grafikus Környezet- és tárgykultúra Digitális tananyagfejlesztő

10 A Műszaki és Informatikai Kar nemzetközi partnerei 2010 School of Professional Studies at Metropolitan State College of Denver, Colorado USA 2010 Faculty of Architecture of the University of Zagreb, Croatia 2010 Faculty of Architecture and Civil Engineering of the University of Sarajevo, BiH 2009 Faculty of Civil Engineering - University of Josip Juraj Strossmayer Osijek, Croatia 2009 Department of Building Climatology, Faculty of Architecture of TU Munich, Germany 2007 Faculty of Civil Engineering of Izhevsk State Technical University Udmurtia, Russia 2006 National University of Ireland Universoty College Cork, Ireland 2006 Technical University Berlin, Faculty Nr. VI., Germany 2006 University of Gloucestershire, United Kingdom 2004 Faculty of Civil and Geodetic Engineering, University of Ljubljana, Slovenia 1999 Faculty of Civil Engineering, Technical University of Kosice, Slovakia 1985 University of Applied Sciences, Würzburg-Schweinfurt, Germany 31 HEI Partners at ERASMUS International Student Exchange Program

11 Oktatási együttműködés a PTE Műszaki és Informatikai Kar és a Metropolitan State University of Denver Department of Sustainable Engineering között 6 tantárgyas „Architecture minor” képzésben hirdetett tárgyak építőmérnök hallgatóknak Denverben szeptemberétől: Introduction to Architecture Architectural Design – Studio 1. Architectural Design – Studio 2. Digital presentation Building Constructions Interior Design

12 Mérnöki kutatások

13 Tudományos élet a Műszaki és Informatikai Karon PhD&DLA Symposium (angol nyelvű nemzetközi doktorandusz konferencia évente) Pollack Periodica (Akadémiai Kiadó) SZKK kutatócsoport: Smart, BIM, 3D A PTE Szentágothai János Kutató Központ műszaki- mérnöki kutatási témái: SMART TECHNOLOGIES Erőforrás-hatékonyság munkacsoport ENERGIADESIGN Energiadesign munkacsoport Mindkét tudományos téma a műszaki alkalmazások holisztikus felfogású kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységét tűzte ki céljául konkrét mérnöki alkotások és szolgáltatások megvalósításával.

14 A PTE Szentágothai János Kutató Központ mérnöki kutatási témái SMART TECHNOLOGIES: az emberi közösségek erőforrás transzformációs folyamatainak vizsgálata mikro és makro szinten ENERGIADESIGN fenntartható építéstechnológiák kutatása: Épületenergetikai és klimatikai dinamikus szimulációk kutatása és az eredmények gyakorlati alkalmazása demonstrációs épületeken

15 Projektek: HPC curriculum kidolgozása Long-term data storage project Smart Infrastructure (drone) project RagWeed detection project Augmented Reality project Drone control by eye-tracking ORCA car – project Fuel Cell car Shell Eco Marathon (7th place in category, 2014) All designed and build by students.

16 ARCHITECTURE POSSIBLE HERE? Toyo Ito Arany Oroszlán-díjas Japán Pavilonjának mottója a XIII. Velencei Építészeti Biennálén

17 VárosiasodásTúlnépesedésEnergia függőség HulladékIvóvíz Globális problémák Közlekedés Forrás: Reith András

18 Épületek globálisan forrás: USGBC

19

20 ENERGIADESIGN Dinamikus épületszimulációs és monitoring kutatási csoport Forrás: Ifj. Kistelegdi István A kutatás célja, egy épületenergetikai és -klimatikai „használati utasítás” kidolgozása, mellyel hosszú távon fenntartható, minimális energiafogyasztású épületeket tervezhetünk, üzemeltethetünk, megújuló energiaforrások kiaknázása mellett. Mindehhez a PTE Energiadesign kutatócsoprtja egy speciális tervezési módszert dolgozott ki, mellyel az épületek elméleti modelljének mesterséges és természetes szellőzését, fűtését-hűtését és ezek energetikai vonzatait szimulációkkal tervezik. A közel 3 éves épületfogyasztás és -gépészet mérése és a számítógépes energetikai modellezés mérésekkel való összehasonlítás, olyan információkkal szolgál, melyek alapján a teljes épületállomány energetikai- és komfort fejlesztése, üzemeltetésének optimalizálása válhat lehetővé. A dinamikus szimulációk a legpontosabb és leghatékonyabb épületfizikai törvényszerűségeken alapuló fejlesztő eszközök, melyekkel az épületek’viselkedését’ lehet prognosztizálni, és így az energiafogyasztást eddig még el nem ért szintre csökkenteni. A mérésadatgyűjtés birtokában lehetőség nyílik a geotermikus energiák hazai elterjesztésérének elősgítésére.

21 21 Marktstudie – Hőátcsoportosítás hűtött és fűtött helyiségek között hőszivattyúzással 2.Légcsatorna hálózat klímahomlokzatba integrálva Épülettechnológia - Fenntarthatóság

22 SZKK klímahomlokzata az építés közben

23 Sze PTE Szentágothai János Kutatóközpont épületszimulációja

24

25 forrás Ifj. Kistelegdi István RATI: Passziv hűtőhatású szellőzőtornyok ipari és irodaépületen Sikondán Épületaerodinamikai CFD áramlástani szimulációk: Venturi tányérok

26

27

28

29

30 György-Telep: valamikori bányásztelepülés Szolidáris városfejlesztés Szegregációs övezetek megújítása

31 SZALMA, MINT ÉPÍTŐANYAG ÉPÍTÉSZETI KISÉRLETEZÉS?

32 “INSPIRÁCIÓ”

33 KÖZÖSSÉGI TEREK – KÖZÖSSÉGI KERTEK

34 29 m 2 LAKÁS

35

36 36

37

38 2014/2015-es tanév képzési kínálata Alapképzéseink Mesterképzéseink Szakirányú továbbképzéseink Egyéb továbbképzéseink Bővítése a 2015/2016-os tanévtől: Duális képzési forma az összes műszaki – mérnöki – informatikai alapképzésünkön Angol nyelvű képzések Építőmérnök BSc Szerkezet-építőmérnök MSc Mérnök informatikus BSc Mérnök informatikus MSc

39 a duális képzés A PTE PMMIK Környezetmérnöki Tanszéke és a Tettye Forrásház Zrt együttműködése: 5 éve működő gyakornoki program; műszaki szakember utánpótlás üzemeltetés területen szeptemberétől a gépészmérnök BSc szakon 15 hallgató vesz részt kísérleti jelleggel „duális jellegű” képzésben Hauni Hungaria Gépgyártó Kft-vel, Matro Kft-vel együttműködve Pozitív visszajelzések a cégektől Gyakorlatorientált képzések iránti elkötelezettség Kezdetektől részvétel a Duális Képzési Tanács megalakításában: Bachmann Bálint az MRK delegáltja A duális képzés szeptemberi indítása az összes műszaki-mérnöki-informatikai alapszakunkon A mérnök képzések jövője:

40 A duális képzés szeptemberi indítása az alapszakokon – Építészmérnök – Építőmérnök – Gépészmérnök – Környezetmérnök – Mérnök informatikus – Villamosmérnök 50 cég részvételével 113 hallgató hely KKK (szakok Képzési és Kimeneti Követelményei)-t betartva A duális mintatantervek kialakítása Tantárgyak tartalmi átalakításának lehetősége Ipari szereplők bevonása az egyes tantárgyak oktatásába Ipari szereplők által igényelt alapozó/elméleti ismeretek beintegrálása az egyes tantárgyakba A mérnök képzések jövője:

41 Forrás: Dr Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár: A duális képzés bevezetése a felsőoktatásban, EMMI, március 23. Duális képzést meghirdető egyetemek és szakok (2015/2016-ös tanév) Cél: Mérnökképzés az ipar és a gazdaság szolgálatában a régióban !

42 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM INNOVÁCIÓS NAP 2015 MIRE JÓ A MÉRNÖK? A műszaki felsőoktatás szerepe a gazdaságban Prof. Dr. Bachmann Bálint PTE MIK 2015. Május."

Hasonló előadás


Google Hirdetések