Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TERVEZET. R ÁKOSMENTE, A KERÉKPÁROSBARÁT TELEPÜLÉS.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TERVEZET. R ÁKOSMENTE, A KERÉKPÁROSBARÁT TELEPÜLÉS."— Előadás másolata:

1 TERVEZET

2 R ÁKOSMENTE, A KERÉKPÁROSBARÁT TELEPÜLÉS

3 R ÁKOSMENTE ELHELYEZKEDÉSE, KERÉKPÁROS ADOTTSÁGAI Földrajzi adottságok: Budapest legnagyobb területű és legkisebb népsűrűségű kerülete → sok beépítetlen, rekreációra alkalmas zöld felület Domborzatilag viszonylag sík terület, kerékpárral könnyen leküzdhető szintkülönbségekkel Történelmi, társadalmi adottságok: Rákosmente múltja okán (több község összevonásával alakult) a klasszikus célállomás orientált kerékpározásnak máig érezhető hagyományai vannak A kerület folyamatos népességgyarapodása során számos fiatal beköltöző jelenet meg Rákosmentén, akik a kerékpározásra már szabadidős tevékenységként, sportként tekintenek

4 R ÁKOSMENTE KERÉKPÁROS HELYZETE KORÁBBAN Kialakított kerékpáros hálózat teljes hiánya Néhány igen rövid, „semmiből-semmibe” vezető kerékpárút szakasz Egyre súlyosodó konfliktus a kerékpáros közlekedés és az egyéb közlekedési módok között a közös felülethasználat okán Balesetveszély Megfelelő kerékpáros tárolási lehetőségek hiánya

5 R ÁKOSMENTE KERÉKPÁROS CÉLKITŰZÉSEI, A TUDATOS TERVEZÉS IDŐSZAKA Rákosmente Önkormányzata 2006-ban kötelezte el magát a helyi kerékpáros lehetőségek bővítése iránt, az alábbi célkitűzések megfogalmazásával: Összefüggő kerékpáros útinfrastruktúra megteremtése Kiegészítő kerékpáros létesítmények telepítése (ügyességi pályák, pihenők, tárolók) Szemléletformálás kerékpáros akciók és rendezvények útján

6 K ERÉKPÁROS ÚTINFRASTRUKTÚRA KIALAKÍTÁSA Hivatásforgalmi kerékpárút és gyalogos sétány kialakítása a kerületi zöldfolyosó, a Rákos-patak mentén 3,6 km hosszúságban, uniós társfinanszírozású pályázat segítségével Kerékpárút tervezése GKM forrásból a legforgalmasabb kerületi útvonal, a Pesti út mellett 6,7 km hosszúságban (Rákosmente az általa készített terveket ingyenesen átadta a Fővárosi Önkormányzatnak, mint a Pesti út tulajdonosának részére megvalósítás végett)

7 R ÁKOS - PATAK MENTI KERÉKPÁRÚT R ÁKOSMENTE Ö NKORMÁNYZATÁNAK PÁLYÁZATA „Hivatásforgalmi gyalog- és kerékpárút kialakítása a Rákos-patak mentén a XVII. kerületben” elnyert támogatási összeg: Ft önrész: Ft beruházás teljes összege: Ft elkészített kerékpárút hossza: 3,6 km elkészített kerékpárút szélessége 2,75 m 8 db kerékpártároló 45 db jelzőtábla 5 db pihenőhely Átadás: október

8 R ÁKOS - PATAK MENTI KERÉKPÁRÚT A PÁLYÁZAT KIEGÉSZÍTÉSE SAJÁT FORRÁSBÓL Saját forrás a pályázaton kívül Ft: megállóhelyek, padok (13 pihenőhely) közvilágítás (132 db lámpa) zöldfelület-fejlesztés, faültetés

9 A P ESTI ÚT MENTI KERÉKPÁRÚT – A F ŐVÁROSI Ö NKORMÁNYZAT PÁLYÁZATAI A Fővárosi Önkormányzat a Pesti út menti kerékpárutat két részletben, két uniós társfinanszírozású pályázat segítségével valósította meg Pesti út menti kerékpárút az 501. utca és a Ferihegyi út között támogatási összeg: Ft önrész: Ft összköltség: Ft épített kerékpárút hossza: 1,5 km kijelölt kerékpárút hossza:1,4 km 6 db kerékpártároló (összesen 46 férőhely) Átadás: ősz Pesti út menti kerékpárút a Ferihegyi út és a Hegyalatti utca között támogatási összeg: Ft önrész: Ft összköltség: Ft épített kerékpárút hossza: 2,5 km kijelölt kerékpárút hossza:1,3 km 1 db kerékpártároló (összesen 20 férőhely) Átadás: ősz A Pesti út mentén a két beruházással összesen 6,7 km hosszúságú kerékpáros felület jött létre

10 A P ESTI ÚT MENTI KERÉKPÁRÚT

11 R ÁKOSMENTE KIEGÉSZÍTŐ KERÉKPÁROS INFRASTRUKTURÁLIS BERUHÁZÁSAI B+R kerékpártárolók kialakítása a helyi vasúti megállóhelyeken konzorciumi pályázati forrás felhasználásával A pályázat keretében 4 kerületi vasúti megállóhelyen (Rákoshegyen, Rákoscsabán, Rákoskerten és Rákoscsaba-Újtelepen) került kialakításra (P+R parkolók mellett) helyszínenként 20 férőhelyes, fedett, kamerarendszerrel védett B+R kerékpártároló Az 5,4 milló Ft értékű beruházás átadására őszén került sor

12 R ÁKOSMENTE KIEGÉSZÍTŐ KERÉKPÁROS INFRASTRUKTURÁLIS BERUHÁZÁSAI Kerékpáros (BMX) park kialakítása a „Szociális célú városrehabilitáció Rákosmentén” című projekt keretében A 34,1 millió Ft értékű beruházás átadására nyarán került sor

13 R ÁKOSMENTE KIEGÉSZÍTŐ KERÉKPÁROS INFRASTRUKTURÁLIS BERUHÁZÁSAI Kerékpáros oktatópálya létesítése pályázati támogatás igénybevételével A mintegy 6 millió Ft értékű beruházás átadására novemberében került sor

14 S ZEMLÉLETFORMÁLÁS - P ÉLDÁK BMX földpálya építés civil pályázat keretében (2013) Kerékpáros ügyességi verseny (minden évben) Autómentes nap (minden évben) Bringázz a munkába-bringás reggeli (2014) A Föld Órája – kerékpáros felvonulás (évente) Extrém kerékpáros bemutató (2014)

15 M ÉRLEG Az elmúlt 7 évben a kerületi kerékpárutak hossza megtízszereződött kerékpáros célokra több mint 500 millió forintot fordítottunk többszáz kerékpártároló hely jött létre kiépültek a kerület első kerékpáros pihenőhelyei évente minimum 4-5 kerékpáros rendezvény került megszervezésre Rákosmente kerékpáros célú civil pályázatokat írt ki a helyi önkormányzat számos bringás rendezvényt támogatott 4 alkalommal lett Rákosmente „Kerékpárosbarát település”

16 J ÖVŐBELI TERVEINK Kerékpárút hálózat észak-dél irányú bővítése, budapesti kerékpárhálózatba való bekapcsolása Kerékpáros infrastrukturális kiegészítő elemek számának növelése (pihenők, kerékpártárolók, stb.) Kerékpározást népszerűsítő, szemléletformáló akciók folytatása Rákos-patak menti kerékpárút meghosszabbítása a kerülethatárokig (Rákosmente kezdeményezője és szorgalmazója annak az elképzelésnek, hogy a Rákos patak teljes hosszában kerékpárút épüljön ki, mely több, mint 40 km hosszúságával Budapest és a keleti agglomeráció legjelentősebb kerékpáros útvonala lenne.)

17 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "TERVEZET. R ÁKOSMENTE, A KERÉKPÁROSBARÁT TELEPÜLÉS."

Hasonló előadás


Google Hirdetések