Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 Meddig tart? – nincs konszenzus  Pápai Zsolt fontosnak tartja, hogy az 1975-ig tartó időszakot külön nevezz meg  Murray Smith: a hetvenes években.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " Meddig tart? – nincs konszenzus  Pápai Zsolt fontosnak tartja, hogy az 1975-ig tartó időszakot külön nevezz meg  Murray Smith: a hetvenes években."— Előadás másolata:

1

2  Meddig tart? – nincs konszenzus  Pápai Zsolt fontosnak tartja, hogy az 1975-ig tartó időszakot külön nevezz meg  Murray Smith: a hetvenes években mutálódott az Új Hollywood fogalma  A kezdet: 1967 – Bonnie és Clyde (Arthur Penn)  A vége 1975: Nashville és Cápa  Megszaporodnak a pesszimista filmek: Kínai negyed, Száll a kakukk fészkére

3  Klasszikus hollywoodi rendezők pályájának vége: Michael Curtiz, John Ford, Raoul Wash  Európai rendezők rendeznek filmet Hollywoodban  3 új nemzedék, új rendezők

4  192o-as években született generáció: tévéből jönnek: Sidney Lumet, Arthur Penn, Sam Peckinpah, Sidney Pollack, Robert Altman  Érdeklődnek az európai művészfilmiránt  Az európai műhelyek eredményeit teszik kompatibilissé az amerikai műfaji hagyományokkal

5  Harmincas években születtek  Kedvelték az európai művészfilmet és vonódtak az ellenkultúrához  Roger Corman független producernél kezdik pályájukat  Bob Rafelson, Dennis Hopper, Peter Fonda, Jack Nicholson, Peter Bogdanovich  Filmjeiket befogadják a nagy stúdiók. Pl. A Szelíd motorosokat a Columbia  Többnyire egyfilmes rendezők maradnak

6  Mozi-fenegyerekek, movie-brats  Negyvenes években születnek: Coppola, William Friedkin, Speilberg, George Lucas, Martin Scorsese, Brian DePalma, Paul Schrader  Filmfőiskolát végeztek  Európai inspiráció

7  Revizionista műfajfilmek jönnek létre  Amikor az európai inspiráció csökken, a filmek is ortodoxabbak lesznek  Klasszicizálódik a revizionista film

8  Nagy múltú stúdiók által gyártott mainstrean filmek  Off-hollywoodi, független filmek, amiket a stúdiók forgalmaznak  Amit európai filmesek forgattak amaeriai megrendelésre

9  Intézményi  Formatörténeti és  Műfajtörténeti kategória

10  Filmforma: vizuális stílus, hősábrázolás, elbeszélőmód együttese (KAB)  Változott:  A klasszikus stílus rejzőzködő technikája, stílusa  A szüzsé valószerűségének növekedése (neorealizmus, filmnoir): véletlen, epizodikusság, trivialitás, nyitott vég, kevert hangnem  A filmbeli szubjektum modernista bemutatása  A célorientált hős leváltása  Szerzői és filmtörténeti öntudatosság megnövekedése

11  Hogy egy adott mű a Hollywoodi Reneszánszhoz tartozik vagy sem, annak alapfeltétele a klasszikus filmforma és /vagy a hollywoodi mitológia roncsolása, felülírása, kiigazítása  Vannak olyan filmek, amelyek klasszikus elvek alapján épülnek fel, formatörténeti szempontból hagyományosak, azonban műfajtörténeti aspektusból rendhagyóak pl, Coppola: Keresztapa c. filmje.

12  A hollywoodi film gyorsan reagált az értékválságra: nem annyira az aktuálpolitikai témák ábrázolása révén, hanem  Ábrázolásmódbeli változások  Új műfajok  Klasszikus műfajok kritikája, átírása  Átalakul a műfaji paletta, megváltozik a klasszikus elbeszélésmód

13


Letölteni ppt " Meddig tart? – nincs konszenzus  Pápai Zsolt fontosnak tartja, hogy az 1975-ig tartó időszakot külön nevezz meg  Murray Smith: a hetvenes években."

Hasonló előadás


Google Hirdetések