Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A használattal arányos útdíjfizetési rendszer hatása a forgalmi és baleseti adatokra Dr. Mocsári Tibor főmérnök, osztályvezető Integrált megoldásokkal.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A használattal arányos útdíjfizetési rendszer hatása a forgalmi és baleseti adatokra Dr. Mocsári Tibor főmérnök, osztályvezető Integrált megoldásokkal."— Előadás másolata:

1 A használattal arányos útdíjfizetési rendszer hatása a forgalmi és baleseti adatokra Dr. Mocsári Tibor főmérnök, osztályvezető Integrált megoldásokkal a közlekedés biztonságáért, október 8. - Szigetszentmiklós

2 TARTALOM Forgalmi adatok elemzése –díjbevételek változása –elemi díjszedési szakaszok forgalma –forgalmi monitoring 20 helyszínen –NÚSZ ellenőrző pontjai –„előtte-utána” vizsgálat Baleseti adatok elemzése 2

3 A rendszer bevezetése 3 Táblázás Hogyan történjen meg a díjas utak jelölése? A legegyszerűbb, ha a KRESZ-beli jelzésekkel Mellékúti korlátozás bevezetése „Dugózás” kiterjesztése. Területi alapú behajtási korlátozás. ED jogszabályban történő behajtási tilalom bevezetése. KRESZ tilalom bevezetése. Főútvonal és főút fogalmak közötti különbségek kihasználása Díjszedés autópályán, autóúton, külterületi főúton. Teherautók (>12 t) autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek. Létrejött egy olyan kategória, amely főútvonal, de nem főút.

4 Felmerült problémák: Van olyan főút, ami nem főútvonal. Van olyan főútvonal, ami nem főút. Van olyan határátkelőhely, ahova nem vezet főút. Díjfizetős utak: autópályák, autóutak, főutak. A rendszer bevezetése

5 Megszűnő főutak Megszűnő főútvonalak Új főutak Új főútvonalak A rendszer bevezetése

6 A díjköteles hálózat

7 2014 január – február: hiányzó főúti kapcsolatok megadása Zsámbéki medence (102 főút) Borsod (38 főút – 39 főút) 7 A díjköteles hálózat ++

8 Díjbevételek változása (millió Ft) Főút Gyorsforgalmi út

9 Díjbevételek változása (millió Ft) J2 J3 J4

10 Díjköteles külföldi járművek honossága A októberi tranzakciószám alapján (Részlet a KKK havi UD jelentéséből)

11 3.5 tonna feletti gépjárművek a díjköteles hálózaton A április tranzakciószám alapján (Részlet a KKK havi UD jelentéséből)

12 Díjköteles járművek forgalma a kilépő határátkelőhelyek felé I. A április tranzakciószám alapján (Részlet a KKK havi UD jelentéséből)

13 Díjköteles járművek forgalma a kilépő határátkelőhelyek felé II. A április tranzakciószám alapján (Részlet a KKK havi UD jelentéséből)

14 Díjköteles járművek céljai I.

15 Díjköteles járművek céljai II.

16 16 Monitoring rendszer 20 mérőállomással

17 17 Monitoring rendszer 20 mérőállomással Mért napok száma mérő- helyenként: hiányos alapadatok MÉRŐHELY sz. főút Öttevény sz. főút Leányvár sz. főút Aszód sz. főút Cegléd sz. főút Tiszaug-Lakitelek híd sz. főút Dabas sz. főút Kőszárhegy sz. főút Öskü sz. főút Szombathely M0 autóút Diósd M0 autóút Pécel M0 autóút Megyeri híd M1 autópálya Abda M15 autóút Rajka M2 autóút Vác M3 autópálya Bag M43 autópálya Makó M5 autópálya Inárcs M7 autópálya Szabadbattyán M70 autóút Tornyiszentmiklós Összesen

18 18 M0 autóút Diósd A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után

19 19 M0 autóút Diósd A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után

20 20 M0 autóút Megyeri-híd A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után

21 21 M15 autóút Rajka A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után

22 22 A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után 1. sz. főút Öttevény M1 autópálya Abda

23 23 A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után 7. sz. főút Kőszárhegy M7 autópálya Szabadbattyán

24 24 A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után 3. sz. főút Aszód M3 autópálya Bag 4. sz. főút Cegléd

25 25 A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után 86. sz. főút Szombathely

26 26 A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után tehergépjármű forgalom által leginkább érintett gyorsforgalmi utakról (M0 Déli szektor, M1, M3, M15) az ÚD bevezetését követő hónapokban naponta mintegy tehergépkocsi (3-13%) „eltűnt” az e-útdíj bevezetése előtti időszakhoz viszonyítva - e trend azonban megfordult, és a havi forgalmak novembertől kezdődően már megközelítették, 2014-ben több esetben jelentősen meg is haladták azonos időszakának teherforgalmi értékeit; a hiányzó tehergépkocsik csak elenyésző része halad jelenleg a párhuzamos főutakon, ahol ~ db (30-50%) napi tehergépjármű-többlet jelenik meg – ez az érték azonban továbbra is folyamatosan növekszik; 2014 áprilisában több mérőállomáson tapasztalható azonban a teherforgalom csökkenése.

27 27 A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ellenőrző pontjai telepített automata mérőkapuk és mobil eszközök; több, mint 100 mérőkapu gyakorlatilag 24 órás üzemben; sebességmérés, járműazonosítás, jármű-kategorizálás irányonként és forgalmi sávonként; cél: az eszközök bevonása az OKKF mérési programba.

28 28 „Előtte-utána” vizsgálat több, mint 1000 keresztmetszetben 2-3 napos kézi számlálások (önkormányzati utakon is); 2013 tavaszán előtte, 2014 április-májusban utána mérések; mért forgalmak részben beépülnek az OKKF adataiba; a vizsgálat célja az ÚD által okozott forgalmi átrendeződés felmérése, szükség esetén beavatkozások, ellenőrzések.

29 29 Baleseti adatok elemzése Lakott területen kívül történt balesetek nincs tgk, vontató résztvevő

30 30 Baleseti adatok elemzése Lakott területen (Budapest nélkül) történt balesetek nincs tgk, vontató résztvevő

31 31 Baleseti adatok elemzése Lakott területen kívül történt balesetek tgk, vontató résztvevő

32 32 Baleseti adatok elemzése Lakott területen (Budapest nélkül) történt balesetek tgk, vontató résztvevő

33 33 Baleseti adatok elemzése a 2013 márciusi, váratlanul hideg időjárás kimutatható a lakott területen kívüli, tgk vagy vontató résztvevőjű személysérüléses balesetek számában; 2013 júliusában megnőtt a lakott területi, tgk vagy vontató résztvevőjű személysérüléses balesetek száma, de tartós változást nem okozott az ÚD bevezetése.

34 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "A használattal arányos útdíjfizetési rendszer hatása a forgalmi és baleseti adatokra Dr. Mocsári Tibor főmérnök, osztályvezető Integrált megoldásokkal."

Hasonló előadás


Google Hirdetések