Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A használattal arányos útdíjfizetési rendszer hatása a forgalmi és baleseti adatokra Dr. Mocsári Tibor főmérnök, osztályvezető Integrált megoldásokkal.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A használattal arányos útdíjfizetési rendszer hatása a forgalmi és baleseti adatokra Dr. Mocsári Tibor főmérnök, osztályvezető Integrált megoldásokkal."— Előadás másolata:

1 A használattal arányos útdíjfizetési rendszer hatása a forgalmi és baleseti adatokra Dr. Mocsári Tibor főmérnök, osztályvezető Integrált megoldásokkal a közlekedés biztonságáért, 2014. október 8. - Szigetszentmiklós

2 TARTALOM Forgalmi adatok elemzése –díjbevételek változása –elemi díjszedési szakaszok forgalma –forgalmi monitoring 20 helyszínen –NÚSZ ellenőrző pontjai –„előtte-utána” vizsgálat Baleseti adatok elemzése 2

3 A rendszer bevezetése 3 Táblázás Hogyan történjen meg a díjas utak jelölése? A legegyszerűbb, ha a KRESZ-beli jelzésekkel Mellékúti korlátozás bevezetése „Dugózás” kiterjesztése. Területi alapú behajtási korlátozás. ED jogszabályban történő behajtási tilalom bevezetése. KRESZ tilalom bevezetése. Főútvonal és főút fogalmak közötti különbségek kihasználása Díjszedés autópályán, autóúton, külterületi főúton. Teherautók (>12 t) autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek. Létrejött egy olyan kategória, amely főútvonal, de nem főút.

4 Felmerült problémák: Van olyan főút, ami nem főútvonal. Van olyan főútvonal, ami nem főút. Van olyan határátkelőhely, ahova nem vezet főút. Díjfizetős utak: autópályák, autóutak, főutak. A rendszer bevezetése

5 Megszűnő főutak Megszűnő főútvonalak Új főutak Új főútvonalak A rendszer bevezetése

6 A díjköteles hálózat

7 2014 január – február: hiányzó főúti kapcsolatok megadása Zsámbéki medence (102 főút) Borsod (38 főút – 39 főút) 7 A díjköteles hálózat ++

8 Díjbevételek változása (millió Ft) Főút Gyorsforgalmi út

9 Díjbevételek változása (millió Ft) J2 J3 J4

10 Díjköteles külföldi járművek honossága A 2013. októberi tranzakciószám alapján (Részlet a KKK havi UD jelentéséből)

11 3.5 tonna feletti gépjárművek a díjköteles hálózaton A 2014. április tranzakciószám alapján (Részlet a KKK havi UD jelentéséből)

12 Díjköteles járművek forgalma a kilépő határátkelőhelyek felé I. A 2014. április tranzakciószám alapján (Részlet a KKK havi UD jelentéséből)

13 Díjköteles járművek forgalma a kilépő határátkelőhelyek felé II. A 2014. április tranzakciószám alapján (Részlet a KKK havi UD jelentéséből)

14 Díjköteles járművek céljai I.

15 Díjköteles járművek céljai II.

16 16 Monitoring rendszer 20 mérőállomással

17 17 Monitoring rendszer 20 mérőállomással Mért napok száma mérő- helyenként: hiányos alapadatok MÉRŐHELY 2013 2014 6.7.8.9.10.11.12.1.2.3.4. 1. sz. főút 137+660 Öttevény3031 30313031 283128332 10. sz. főút 34+066 Leányvár1491122313031 283130268 3. sz. főút 42+925 Aszód00013313031 283127222 4. sz. főút 70+400 Cegléd30312128312384283130265 44. sz. főút 29+663 Tiszaug-Lakitelek híd701426313031 283130259 5. sz. főút 40+500 Dabas0001119303125283130205 7. sz. főút 80+300 Kőszárhegy3031 30313031 28 30331 8. sz. főút 35+389 Öskü1328163031302016283130273 86. sz. főút 77+600 Szombathely928262431172018283130262 M0 autóút 10+655 Diósd3031 303130312821830301 M0 autóút 50+653 Pécel3031 30312231 283130326 M0 autóút 76+450 Megyeri híd30312930313031 283130332 M1 autópálya 130+114 Abda3031 30313031 283130334 M15 autóút 10+070 Rajka3031 30313031 283130334 M2 autóút 44+950 Vác3031 3123031 283130288 M3 autópálya 38+040 Bag30293130313031 283128330 M43 autópálya 16+800 Makó3031 30313031 283130334 M5 autópálya 36+000 Inárcs031 30313031 283130304 M7 autópálya 71+330 Szabadbattyán30312930313031 283130332 M70 autóút 18+866 Tornyiszentmiklós3031113273031 282930281 Összesen433497467490585572575556553592593

18 18 M0 autóút 10+655 Diósd A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után

19 19 M0 autóút 10+655 Diósd A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után

20 20 M0 autóút 76+450 Megyeri-híd A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után

21 21 M15 autóút 10+070 Rajka A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után

22 22 A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után 1. sz. főút 137+660 Öttevény M1 autópálya 130+114 Abda

23 23 A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után 7. sz. főút 80+300 Kőszárhegy M7 autópálya 71+330 Szabadbattyán

24 24 A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után 3. sz. főút 42+925 Aszód M3 autópálya 38+040 Bag 4. sz. főút 70+400 Cegléd

25 25 A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után 86. sz. főút 77+600 Szombathely

26 26 A tehergépkocsi forgalom változása az UD bevezetése után tehergépjármű forgalom által leginkább érintett gyorsforgalmi utakról (M0 Déli szektor, M1, M3, M15) az ÚD bevezetését követő hónapokban naponta mintegy 900-1400 tehergépkocsi (3-13%) „eltűnt” az e-útdíj bevezetése előtti időszakhoz viszonyítva - e trend azonban megfordult, és a havi forgalmak novembertől kezdődően már megközelítették, 2014-ben több esetben jelentősen meg is haladták 2012. azonos időszakának teherforgalmi értékeit; a hiányzó tehergépkocsik csak elenyésző része halad jelenleg a párhuzamos főutakon, ahol ~50-250 db (30-50%) napi tehergépjármű-többlet jelenik meg – ez az érték azonban továbbra is folyamatosan növekszik; 2014 áprilisában több mérőállomáson tapasztalható azonban a teherforgalom csökkenése.

27 27 A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ellenőrző pontjai telepített automata mérőkapuk és mobil eszközök; több, mint 100 mérőkapu gyakorlatilag 24 órás üzemben; sebességmérés, járműazonosítás, jármű-kategorizálás irányonként és forgalmi sávonként; cél: az eszközök bevonása az OKKF mérési programba.

28 28 „Előtte-utána” vizsgálat több, mint 1000 keresztmetszetben 2-3 napos kézi számlálások (önkormányzati utakon is); 2013 tavaszán előtte, 2014 április-májusban utána mérések; mért forgalmak részben beépülnek az OKKF adataiba; a vizsgálat célja az ÚD által okozott forgalmi átrendeződés felmérése, szükség esetén beavatkozások, ellenőrzések.

29 29 Baleseti adatok elemzése Lakott területen kívül történt balesetek nincs tgk, vontató résztvevő

30 30 Baleseti adatok elemzése Lakott területen (Budapest nélkül) történt balesetek nincs tgk, vontató résztvevő

31 31 Baleseti adatok elemzése Lakott területen kívül történt balesetek tgk, vontató résztvevő

32 32 Baleseti adatok elemzése Lakott területen (Budapest nélkül) történt balesetek tgk, vontató résztvevő

33 33 Baleseti adatok elemzése a 2013 márciusi, váratlanul hideg időjárás kimutatható a lakott területen kívüli, tgk vagy vontató résztvevőjű személysérüléses balesetek számában; 2013 júliusában megnőtt a lakott területi, tgk vagy vontató résztvevőjű személysérüléses balesetek száma, de tartós változást nem okozott az ÚD bevezetése.

34 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Mocsari.Tibor@kkk.gov.hu


Letölteni ppt "A használattal arányos útdíjfizetési rendszer hatása a forgalmi és baleseti adatokra Dr. Mocsári Tibor főmérnök, osztályvezető Integrált megoldásokkal."

Hasonló előadás


Google Hirdetések