Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Peter Zumthor Bruder Klaus kápolna Kunsthaus Bregenz.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Peter Zumthor Bruder Klaus kápolna Kunsthaus Bregenz."— Előadás másolata:

1 Peter Zumthor Bruder Klaus kápolna Kunsthaus Bregenz

2 fuer-zumthor/

3 Peter Zumthor (1943)  Asztalosmester fiaként bútorszatalosként apjánál tanult.  Ezt követően belsőépítészetet és design-t tanult Bazelban az ottani iparművészeti iskolában.  A New York-i Pratt Institutban tanult építészetet és ipari formatervezést.  10 évig a graubündeni kanton műemlékvédelmi felügyelőségén dolgozott.  1979-ben alapította meg saját irodáját, amely mintegy 20 munkatársat foglalkoztat.

4 Dologiság, anyagszerűség  Megcsinálás, elkészítés. Anyagok, technikák, a feladat sajátszerűsége  Érzékiség, emlékezet – alkotás: múlt és jövő között.  Kép és képek: belső kép, képzelet (imagination, vorstellen, Vorbild)  Működésmód, hatás  Dologszerűség, testiség  Fény, atmoszféra

5 Módszer és reflexió  Az építészet elsősorban a dologiságban, s ennek megtapasztalásában van jelen.  Személyes beszámolók, töprengések az építészet működéséről, hatásáról, létrehozásáról.  Az irodalom és a zene mint inspirációs források.  Architecture denken / Thinking Architecture  Atmosphären / Atmospheres

6 Hely és cél  Az épület megvalósításához alkalmazandó építőanyagok – a kő, a szövet, az acél, a bőr...– és a szerkezetek valósága, ezek tulajdonságaiba próbálok képzelőerőmmel behatolni, értelemre és érzékelhetőségre törekedve, hogy kipattanhasson az embereknek hajlékot nyújtó, talán sikerült épület szikrája.

7  Ne akarjunk épületekkel érzelmeket kelteni, de engedjünk hozzájuk érzelmeket. Maradjunk sziklaszilárdan a tárgynál, a megalkotandó dolgok lényegénél, és bízzunk benne, hogy majd kibontakozik épületünk saját ereje, hogy nincs szüksége művészies körítésre, elég, ha szabatosan, jól kigondoljuk helyének és rendeltetésének megfelelően.

8 Korunk  De hogyan lehetséges az építészetben elérni ezt az egész mivoltot, egy olyan korban, amikor az értelmet adó isteni hiányzik, és a múlandó képek és jelek áradatában a valóság megszüntetése fenyeget?  Gyökeres átalakulásban lévő korunk nem engedi meg a nagy gesztusokat. Csak kevés olyan közös értékkel rendelkezünk, amelyekre építhetnénk. Ezért olyan építészet mellett foglalok állást, amely abból indul ki, amit még valamennyien ismerünk, amit képesek vagyunk megérteni, közösen átérezni.

9  Tér és hely: a hely felfedezése  Terület, terep, szöveg: helyszín  Talaj, klíma, helyi kultúra: kritikai regionalizmus  Anyagok, létrehozás/megcsinálás. Ipari technológia helyett kézművesség vagy legalábbis  Az egyedi körülményekhez, igényekhez igazodó, azokra válaszoló, megformáló eljárás.

10  Helyi szent (Klaus testvér mint a béke sség szentje), helyi megbízó, a saját földjén építtette.  A megbízók és az építész szoros együttműködése a koncepció kialakításában.  Helyteremtés.  Külső és belső tér.  Anyagok és eljárások.  Honlap, csoportok számára bejelentkezés.

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27  Két épület: kiállítóterek, kiszolgáló funkciók, előadóterem, múzeum shop  A múzeum gyűjteményében és kiállítási stratégiájában egyaránt az építészet és a kortárs képzőművészet állnak az előtérben.  A múzeum maga is műtágy?  Tér, fény  Anyagok (üveg, fém, beton), szerkezet  Fémszerkezet által hordozott külső üveghártya, amely a környezetnek, fényviszonyoknak megfelelően változik, illetve a kiállító terekbe fényt bocsájt, védi az épület belső magját az időjárás viszontagságaitól.  Kiállítóterek és közlekedő rendszer.

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48  The visitor moves through the building in a circular way, either taking the elevator to the top floor and then descending using the stairs or the opposite way around. This circular pattern is a result of the structural configuration of the space. The floor slabs are supported by three interior bearing walls located at the perimeters of the gallery. It is common for the curators of this museum to divide each exhibition in three parts following the organization of the building, and at the same time the formal neutrality of the spaces allows the institution to change the quality of the space with each exhibition.

49

50

51

52

53

54


Letölteni ppt "Peter Zumthor Bruder Klaus kápolna Kunsthaus Bregenz."

Hasonló előadás


Google Hirdetések