Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia 2010.04.27. Karmos Gábor - főtitkár.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia 2010.04.27. Karmos Gábor - főtitkár."— Előadás másolata:

1 A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár

2 A közúti közlekedési szolgáltatási szektor (ma) Az összes mo-i alkalmazott 3,5%-a Éves adófizetés: kb. 500 Mrd Ft, az államháztartás bevételének 6%-a Hozzájárulás a GDP-hez: kb.1600 Mrd Ft, a teljes magyar GDP 6%-a járművek száma kb fő kb fő Összesen83.181kb fő foglalkoztatottak száma

3 Enyhe koncentrációs folyamat tapasztalható (valószínűleg a jelenlegi helyzet ezt felgyorsítja), de még mindig a fuvarozók döntő hányada mikro- és kisvállalkozás Az árufuvarozó vállalkozások száma 2009.XII.31-én (évről-évre ugyan kis mértékben, de tartósan csökken) Az árufuvarozó járművek/járműszerelvények száma (a csatlakozás óta relevánsan nem változott) EU csatlakozás

4

5

6

7

8 Magyarország nemzetközi teljesítménye es piaci részesedés: ,86% es piaci részesedés: ,10%

9 A kontingensrendszer miatt alacsony bázisról indultunk a makromutatók jó eredményeket tükröznek DE!

10 Nemzetközi árufuvarozás Vállalkozások Járművek 2004.V XII XII XII V XII XII XII.31.

11 azaz mikroszinten már a válság előtt megjelentek a problémák! /- a költségek növekedése mellett is egyre nyomottabb fuvardíjak - fizetési határidők kitolódása, kintlévőségek növekedése, fokozatos finanszírozási kényszer - szigorodó szabályozás, fokozódó ellenőrzések és bírságok, korlátozások, tiltások/

12 Ezek elsősorban mikroszinten jelentkező problémákat generálnak! A válság kezdete óta: EU: a belföldi fuvarozási teljesítmény 16%-kal, a nemzetközi fuvarozási teljesítmény 20%-kal esett vissza! HU:7,3%, illetve 6,2% a visszaesés  árbevétel csökkenés  fuvardíj csökkenés  foglalkoztatottság csökkenés  hitelhez jutás nehéz  járműcsere leállt  költségremanencia  fizetésképtelenség sajnos ebben a szektorban is megjelent /- s a közti fejlődés várhatóan soha nem „tér vissza”/

13 Az elmúlt években elértünk jelentős szakmai eredményeket is, de számunkra is a legfontosabb a GAZDASÁGI NÖVEKEDÉS és a VERSENYKÉPESSÉG JAVÍTÁSA lenne!

14 A gázolaj ára a környező EU-tagállamokban EUR/1000 liter

15 Napidíj összege Az adómentesen adható átlagos napidíj mértéke néhány országban (euróban)

16 A következő kormányzati ciklus legfontosabb feladatai az MKFE megítélése szerint  az adminisztratív terhek enyhítése (pl. jármű forgalomba helyezésének egyszerűsítése, elektronikus ügyintézés fejlesztése, hatósági ellenőrzések összevonása)  kereskedelmi gázolajár bevezetése (jövedéki adó visszaigénylés)  „napidíj” emelése (legalább a környező országok mértékére)  használatarányos útdíj bevezetése (50-60 Mrd forint többletbevétel, mely a magyarországi székhelyű vállalkozások egyéb adóterhei csökkentésének forrása lehet)  közösségi közlekedés „reformja” (a magántőke bevonásával, valamint a vasút és az autóbusz szerepének egyértelmű meghatározásával; megj.: a buszok átlagéletkora 20 év alatt 5,3 évvel nőtt)  a „kíséretlen” kombinált fuvarozás ösztönzése  a hivatásos gépkocsivezető képzés további fejlesztése

17 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! MKFE – a szolgáltató érdekvédelem


Letölteni ppt "A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia 2010.04.27. Karmos Gábor - főtitkár."

Hasonló előadás


Google Hirdetések