Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magánjavak és közjavak a turizmusban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magánjavak és közjavak a turizmusban"— Előadás másolata:

1 Magánjavak és közjavak a turizmusban

2 Magánjavak A magánjavakat piacon, pénzért lehet megszerezni.
A kínálatot egyéni termelők biztosítják. Magánjavak esetén a fogyasztó pontosan azonosítható. Magánjavak lényegében a hagyományos piaci áruk. (Pl.: szálloda)

3 Közjavak Azok a jószágok, amelyek fogyasztásából nem zárható ki senki, s amelyek egyének általi fogyasztása nem csökkenti a többiek rendelkezésére álló készletet. A közjavak fogyasztásában a kollektív fogyasztás jellemző, azaz egyidejűleg többen is fogyaszthatják ugyanazon szolgáltatást. A fogyasztásból nincs kizárási lehetőség. (Pl:. honvédelem, rendőrség, közoktatás, infrastruktúra: 6-os út)

4 Közjavak csoportosítása
1. Szabad természeti javak 2. Termelt közjavak 3. Vegyes javak

5 1. Szabad természeti javak
Például: víz, levegő, hegy, erdő amelyek korlátlanul és mindenki számára rendelkezésre állnak. Turizmus: Ezek lehetnek természeti vonzerők / attrakciók.

6 2. Termelt közjavak Például: Tábla, út Termelési folyamat eredményei
Turizmus: Lehet a turizmus feltétele, vonzerő is.

7 3. Vegyes javak Nem sorolhatók sem a közjavakhoz, sem a magánjavakhoz.
Bár az egyéni fogyasztás nem csökkenti a rendelkezésre álló készletet, de bizonyos személyek kizárhatók belőle (pl.: kábeltévé-hálózat, autópálya-hálózat)


Letölteni ppt "Magánjavak és közjavak a turizmusban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések