Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 1 Gyakoroltuk az angol nyelvet külföldön Előadó: Csernevné Fekete Ágnes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 1 Gyakoroltuk az angol nyelvet külföldön Előadó: Csernevné Fekete Ágnes."— Előadás másolata:

1 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 1 Gyakoroltuk az angol nyelvet külföldön Előadó: Csernevné Fekete Ágnes Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 1211 Budapest, Kossuth L. u. 12.

2 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 2 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Középiskola Érettségire készítünk 4 évfolyamos szakközépiskolai, 5 évfolyamos kéttannyelvű és nyelvi előkészítő osztályokban. Érettségi utáni két éves szakképzés: repülőgép-szerelő, repülőgép műszerész, autóelektronikai műszerész, légiközlekedési üzemvitel-ellátó Első külföldi szakmai gyakorlat: 2000/2001-es tanév, Ausztria Mobilitás Nívódíj: 2005, 2007

3 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 3 Leonardo mobilitás program A Leonardo da Vinci program az Európai Bizottság 1994-ben indult együttműködési programja a szakképzés területén január 1-jén vette kezdetét az EU új integrált, oktatási és képzési együttműködési programja az Egész életen át tartó tanulás program, amelybe beépült a Leonardo program is. A Leonardo mobilitás program a szakképzésben résztvevő fiatalokat segíti hozzá ahhoz, hogy egy másik európai országban betekintést nyerhessenek szakmájuk munkafolyamataiba.

4 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 4 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz a. elősegíti a munkatapasztalat szerzését –mobilitás programban: csak gyakorlat! –illeszkedjen az itthoni oktatási folyamatba –a munkaprogram közös tervezése –valódi, konkrét karbantartási feladatok: szakértelem és felelősség szükségességének megtapasztalása –a mentor feladata

5 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 5 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz b. fejleszti a gyakorlatias nyelvtudást és általában a kommunikációs készséget –a külföldön töltött 3 hét legfontosabb hozadéka –a külföldi szakmai gyakorlat: „éles helyzet” –megvalósul a nyelvi készségek eszközként való használata –a szóbeli kifejezőkészség, olvasott szöveg értése, íráskészség fejlődik (Maintenance Manual, Trouble shooting Manual, Check List) –Ez a nagyon életszerű nyelvhasználat rendkívül hatékonyan járul hozzá a készségalapú nyelvelsajátításhoz.

6 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 6 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz (b. folyt.) –személyes tapasztalattá válik az idegen nyelvtudás szükségessége –a projekt munkanyelve az angol –a Leonardo program nyelvi készségeket fejlesztő lehetőségei a projekt különböző szakaszaiban: pályázás, felkészülés, kint-tartózkodás, hazaérkezés utáni motivált állapot –egyéb, a nyelvi fejlődés irányába ható előnyök: barátság-érzelmi motiváltság, a „kapcsolat kapcsolatot hoz” mechanizmusa

7 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 7 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz c. az újszerű élethelyzet pozitív hatással van a kiutazó személyiségére –hatalmas élmény egyéni életükben –többnemzetiségű tanulópárok, csapatok –személyiségjegyekben történt változások:önbizalom, magabiztosság, alkalmazkodóképesség –a külföldi fogadóhelyek véleménye –a szemmel látható tudás- és személyiségbeli gyarapodás motiválja a többi tanulót

8 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 8 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz d. új technológiai eljárásokat, technikai eszközöket ismer meg –cél: olyan szakmai ismeretek elsajátítása, amelyek megszerzésére itthon nincs lehetőség –a fogadó intézmények felszereltsége –a javítási, karbantartási dokumentáció használata, kezelése

9 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 9 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz e. megismeri egy idegen ország munkakultúráját, szokásait –a környezet nevelő hatása: műhelyek, tanhangár, menza, kollégium –egészséges életmódra nevelés –nagyon más: a szakképzés gyors és hatékony reagálása a változó körülményekre, az elméleti képzés is gyakorlatorientált (Learning by doing, Final work), a tanulói önállóság szintje igen magas

10 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 10 A partnerintézmények felkutatása, a kiutazás hossza Comenius: Iskolai hálózatok projekt ( ) Aviation Colleges in Europe Kossuthos repülőgép-szerelők külföldön Tempus Közalapítvány: partnerkereső adatbázis, partnerkereső szeminárium: hétre pályázható támogatás a szakmai alapképzésben részt vevő tanulók számára 3-4 hét eredményesen megvalósítható

11 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 11 Kik vehetnek részt a programban? szakmai alapképzésben részt vevő fiatalok, munkavállalók, munkanélküliek, szakképzési szakértők Kossuthban:az érettségiző és az érettségi utáni szakképző osztályok tanulói hátrányos helyzet: plusz támogatás nyelvtudás szintje: az angol a repülőgépipar és a repülés nemzetközi nyelve

12 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 12 Milyen kompetenciákra tehetnek szert a programban résztvevők? 2042/2003/EK rendelet IV. függelék idegen nyelvi kompetenciák matematikai kompetencia természettudományos és technológiai kompetencia digitális kompetencia interkulturális és szociális kompetencia állampolgári kompetencia vállalkozói kompetencia

13 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 13 A projekt szervezése és menedzsmentje tájékoztatás és kiválasztás felkészítés a munkaprogram kialakítása a fogadó intézménnyel utazás, biztosítás, szállás, étkezés a munkaprogram megvalósulásának nyomon követése

14 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 14 A külföldi szakmai gyakorlat elismerése, dokumentálása mindegyik partner sajátjával egyenértékűnek ismeri el Együttműködési szerződés a partnerekkel Europass mobilitási igazolvány

15 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 15 A projekt költségvetése Támogatható költségtételek: –programszervezés és monitoring –felkészítés –résztvevők mobilitási költségei (oda-vissza út, biztosítás, megélhetési költségek)

16 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 1 Gyakoroltuk az angol nyelvet külföldön Előadó: Csernevné Fekete Ágnes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések