Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÉTELEK Info_tech Simon Béláné. 1. TÉTEL 1.a. A digitális számítógép és a logikai áramkör kapcsolata (6.4.1.) 1.b. Az ÉS logikai áramkörnek adja meg az.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÉTELEK Info_tech Simon Béláné. 1. TÉTEL 1.a. A digitális számítógép és a logikai áramkör kapcsolata (6.4.1.) 1.b. Az ÉS logikai áramkörnek adja meg az."— Előadás másolata:

1 TÉTELEK Info_tech Simon Béláné

2 1. TÉTEL 1.a. A digitális számítógép és a logikai áramkör kapcsolata (6.4.1.) 1.b. Az ÉS logikai áramkörnek adja meg az igazságtáblázatát. Rajzolja le az idő diagramját egy ciklusra vonatkozóan. Adja meg a nemzetközi áramköri rajzjelét!

3 2. TÉTEL 2.a. A mikroprocesszor és a memória jellemzése. (6.4.2.- 6.4.2.1.) 2.b. Miből lesz a memória chip? A bit tárolása milyen áramköri kapcsolással oldható meg?

4 3. TÉTEL 3.a. Számábrázolás bitekkel. (6.4.2.2.) 3.b. Nem numerikus adatok konvertálása bitsorozatokra. 2-es és 16-os számrendszer konvertálása decimális számrendszerbe.

5 4. TÉTEL 4.a. A számítógépek általános architektúrája. (6.4.2.5.-6.4.2.6.) 4.b. Az ARM7 mikroprocesszor jellemzése. Jellemezze saját számítógépének mikroprocesszorát!

6 5. TÉTEL 5.a. A mikroprocesszor általános modellje. (6.4.2.7.) 5.b. Mi a különbség a RISC és CISC utasítás készlete között?

7 6. TÉTEL 6.a. Mikrokontrollerek általános modellje. (6.4.3.) 6.b. Ismertesse a LEGO NXT MINDSTORMS - I/O portjait. Mi a Pnp? Az ARM7 szűkített utasítás készletéből ismertessen egyet.

8 7. TÉTEL 7.a. A számítógép programozása. (6.5.1.1.- 6.5.1.3.) 7.b. Írd le az y = cos x függvény Mac-Lauren sorának első 4 tagját és magyarázd el, hogyan tud egy mikroprocesszor egy ilyen függvényt kiszámítani!

9 8. TÉTEL 8.a. A programozás folyamata (általános eljárás, közös könyvtár használata, a jó program kritériumai). (6.5.1.4.) 8.b. ARMC/C++ Compiler features and benefits magyarra fordítása.

10 9. TÉTEL 9.a. Adattípusok, adatstruktúrák a C-programozási nyelvben. (6.5.1.5.) 9.b. A robotmechanizmusban mit nevezünk jointnak és linknek? Mondjon példát kinematikai láncokra?

11 10. TÉTEL 10.a. Adatfeldolgozó ciklusok a C-nyelvben. 10.b. Készítse el a memória térképet táblázatban a mellékelt példaprogramhoz. Pszeudó kód Legyen r = 32; alfa = 0; x = 0; y = 0; while (r  20)  x = r  sin (alfa) + 50; y = r  cos (alfa) + 32; display (x,y); r = r – 2; alfa = alfa + 0,314; 

12 11. TÉTEL 11.a. Adatfeldolgozó elágazások a C-nyelvben. 11.b. Készítsen számtáblázatot, amelyben a folyamatábrával tervezett program utasításait végig követve megjelennek a memóriában eltárolt számértékek! x = sin (szog)  sugar + 50 y = cos (szog)  sugar + 32 sugar  0 nem Stop Display (x, y) sugar = sugar - 8 szog = szog + 40  igen sugar = 32 szog = 0  Start

13 12. TÉTEL 12.a. Adatok és függvények láthatóságának három szabálya a C-nyelvben. 12.b. Rajzolja meg a program által kijelzett képpontokat az ábrán látható képernyő felbontásnak megfelelően! (első koordináta x, második koordináta y.) Pszeudó kód Legyen r = 32; alfa = 0; x = 0; y = 0; while (r  0)  x = r  sin (alfa) + 50; y = r  cos (alfa) + 32; display (x,y); r = r – 4; alfa = alfa + 0,314; 

14 13. TÉTEL 13.a. A multi-taszkolás alapjai (6.5.2.1.): a taszk fogalma, állapotai és kategóriái (6.11. ábra) 13.b. Fordítsa le a RobotC taszktervezőjére vonatkozó 4 megjegyzést. (otthon5)

15 14. TÉTEL 14.a. Időkezelés, memóriakezelés a multi-taszkolásban, kommunikáció taszkok között. (6.12.-13. ábra) 14.b. Soroljon néhány taszk utasítást valamely programozási nyelvből.

16 15. TÉTEL 15.a. Kooperatív multi-taszkolás. (6.5.2.2, 6.14 ábra, 6.15. ábra) 15.b. Robot C-ben hogyan írunk meg egy taszk kódot?

17 16. TÉTEL 16.a. Preemptív multi-taszkolás. (6.5.2.3., 6.16. és 6.17. ábra) 16.b. Értelmezze az alábbi programkódot.) task checkSensor() { while (true) { const int kDarkToLightValue = 45; if (Sensor[S1] < kDarkToLightValue) { // Sleep and then repeat loop wait1Msec(3); continue; } // Sensor value is valid -- do some work and then loop again..... the work you want to do goes here } return; }

18 17. TÉTEL 17.a. Adattárolás és adatvisszanyerés egy információs rendszerben.(6.6.-6.6.3.) Tároló eszközök, fájlrendszer, adattárolás formázatlan fájlokban. (6.18.ábra) 17.b. Hasonlítsa össze a lemez és fájl méreteket az NTFS és a FAT32 fájlrendszerekben.

19 18. TÉTEL 18.a. Egy formázott fájl általános szerkezete. (6.6.5.) 18.b. A TIFF fájlformátum. 6.0 specifikáció alapján mutasson példát a formázott fájl fejrészére.

20 19. TÉTEL 19.a. Memória leképezéses I/O rendszerek, alapfogalmak (6.7.1.1., 6.7.1.2., 6.20. ábra) 19.b. A tesztelő (polled) I/O vagy a megszakításos I/O a hatékonyabb rendszer?

21 20. TÉTEL 20.a. Adat kommunikációs hálózat tipikus topológiái. (6.7.1.3.) és általánosan felmerülő kérdések (6.7.1.4.) 20.b. A tesztelő/kérdező (polled) I/O vagy a megszakításos I/O a hatékonyabb rendszer?

22 21. TÉTEL 21.a. D/A konverterek (6.7.2.) 21.b. Igazolja a 6.5. összefüggést felhasználva az Ohm-törvényét, a Kirchoff-törvényét és a műveleti erősítők tulajdonságát.

23 22. TÉTEL 22.a. A/D konverterek (6.23. ábra) 22.b. Bizonyítsa be, hogy a 6.5. összefüggés lineáris, ha R i = R/2 i, i=0,1,2, …7

24 23. TÉTEL 23.a. Eszközvezérlés I/O rendszerekkel. (6.7.4.1.) 23.b. Milyen bináris számnak kell kilépnie a párhuzamos a I/O portból, hogy egy led kijelzőn (6.24. ábra) 3. számjegy látszódjon?

25 24. TÉTEL 24.a. Interfészépítés, párhuzamos I/O rendszeren keresztüli adatkommunikáció.(6.7.4.2-6.7.4.4.) 24.b. Milyen bináris számnak kell kilépnie a párhuzamos a I/O portból, hogy egy led kijelzőn (6.24. ábra) F betű látszódjon?

26 25. TÉTEL 25.a. Soros I/O kapcsolatok létesítése és osztályozása (6.7.5.) 25.b. Az adatkeret fogalma, bitorientált adatkeretezés. (6.27. ábra)

27 26. TÉTEL 26.a. Adatkommunikáció szinkron soros I/O- val és aszinkron soros I/O-val. (6.7.5.3- 6.7.5.4.) 26.b. Hogyan működik egy MODEM eszközpár?

28 27. TÉTEL 27.a. Bit-orientált bájt keretezés: értesítés a hálózati vezérlésről probléma megoldása, bitenkénti átvitel szinkronizálása. Miért lehet a hálózatban egyszerre csak egy küldő? (6.7.5.4) 27.b. Hogyan működik a CAN (field) busz?

29 28. TÉTEL 28.a. Programozható timerek. (6.7.6.) 28.b. Hogyan működik egy RS232 eszközpár?


Letölteni ppt "TÉTELEK Info_tech Simon Béláné. 1. TÉTEL 1.a. A digitális számítógép és a logikai áramkör kapcsolata (6.4.1.) 1.b. Az ÉS logikai áramkörnek adja meg az."

Hasonló előadás


Google Hirdetések