Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Programozás alapjai I. ISZAM III.évf. részére Bunkóczi László.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Programozás alapjai I. ISZAM III.évf. részére Bunkóczi László."— Előadás másolata:

1 Programozás alapjai I. ISZAM III.évf. részére Bunkóczi László

2 Mi a programozás Bármilyen tevékenység mely az addig kézzel végrehajtott lépéseket automatizálja, azaz algoritmizálja Esetenként a fönti definíció sem igaz teljes mértékben… Valamilyen fejlesztő eszköz szükséges hozzá, lehet az az Excel is, de a táblázatkezelő felület alapvetően nem a klasszikus programozás eszköztára

3 Algoritmustervezés „vizuális” támogatása Folyamatábra fölrajzolása Klasszikus elemek: Input Elágazás Ciklus Output Tetszőleges jelölés ezekhez a pontokhoz, de konzekvensen kell használni őket…

4 Alkalmazásfejlesztés 1. Tervezés 2. Algoritmus(ok) felépítése (klassz.progr.) 3. Ezek összekapcsolása 4. GUI felépítése 5. Kész alkalmazás tesztelése

5 Rendszerfejlesztési metodikák Sok módszertan létezik… Pl. SSADM… 4 „hosszú” fejezet melyből a 3. egy alfejezete a megvalósítás… Ebből érezhető, hogy a tervezés mekkora szerephez juthat…

6 Neumann-elv Digitális, elektronikus számítógép Memória Input-CPU-Output Háttértár Soros program végrehajtás,

7 Programnyelvek osztályozása Alacsony szintű „nyelvek” Gépi kód (ÉK{0-1}, bináris programozás) Assembly Magas szintű nyelvek DOS alapon Pascal, Turbo Pascal C, Turbo C, C++ Basic, qbasic Ablakos „Visual” (objektumorientált) eszközök C#, Java (J2EE), Delphi, Visual Basic

8 Egyéb osztályozás prgnyelv.htm

9 Alapvető programozás elemei I. 1. Változók 1. Szöveges 2. Logikai (Boolean: True-False, 0-1) 3. Numerikus (int, short, long, stb…., általában másként hívják őket szinte mindenütt…) 2. Tömbök 1. Azonos változótípusból álló egy vagy több dimenziós vektor vagy „tömb” pl. A(5,4) az A tömb, ami 5 sorból és 4 oszlopból áll, tehát 20 különálló értéket tartalmaz egyszerre 3. Struktúrák (objektum kezdemény, ahol egy elemet írunk le, egy csokorba gyűjtött változóval)

10 Alapvető programozás elemei II. 1. Ciklusok 1. Számlálós (For…Next) – ha tudjuk mennyit kell „lépni” 2. Tesztelős ciklusok – ha nem tudjuk mennyit kell lépni 1. Elöltesztelős (Do While/Until…loop) 2. Hátultesztelős (Do… loop While/Until) 2. Elágazások 1. If…then…else…endif 2. Case…Case 1…Case2…endCase

11 Példaprogram I. Másodfokú egyenlet megoldása 1. Adatbekérés (a,b,c) 2. Elágazás (Diszkrimináns vizsgálata) 1. D<0 Output: nincs megoldás 2. D=0 Output: 1 megoldás: -b/2a 3. D>0 Output: megoldás: (-b+gyök(D))/2a megoldás: (-b-gyök(D))/2a

12 Példaprogram II. Prímszám-e valamelyik érték: 1. Adatbekérés (x) 2. Ciklus i=2- int(x/2)+1-ig 1. Elágazás ha x/i-int(x/i)=0 then Output: Nem prímszám 3. Ciklus vége 4. Output: prímszám

13 Példák szeged.hu/~csallner/LevProg1/PROGFE L1.html szeged.hu/~csallner/LevProg1/PROGFE L1.html


Letölteni ppt "Programozás alapjai I. ISZAM III.évf. részére Bunkóczi László."

Hasonló előadás


Google Hirdetések