Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„High – tech networking” – szakmai konferencia informatikusoknak, 2010. szeptember 24., Debrecen, Kölcsey Központ,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„High – tech networking” – szakmai konferencia informatikusoknak, 2010. szeptember 24., Debrecen, Kölcsey Központ,"— Előadás másolata:

1 „High – tech networking” – szakmai konferencia informatikusoknak, 2010. szeptember 24., Debrecen, Kölcsey Központ, http://www.alfoldszakkepzo.hu/konferencia http://www.alfoldszakkepzo.hu/konferencia Korlátozott értelmezés (például blogok, népszerűsítés, közösségépítés) Korlátozott adat források (például az Elosztott Szurkolói Avatár Adatbázis) FerSML projekt (open source) FerSML szimulációs szoftver FerSML platform A FerSML projekt http://footballerml.sourceforge.net Közösségi erőforrás-megosztás és számítások a labdarúgásban Bátfai Norbert egyetemi tanársegéd http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/ Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, Információ Technológia Tanszék batfai.norbert@inf.unideb.hu Skype: batfai.norbert FerSMLProjekt.ppt, v.: 0.0.2, 2010. szept. 23. http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/FerSMLprojekt.pdf http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/FerSMLprojekt.pdf FerSML (XML adat) avatárok

2 Felhasználási engedély A GNU Free Documentation License nem hivatalos magyar fordítása: http://www.gnu.hu/fdl.htmlhttp://www.gnu.hu/fdl.html A FerSML projekt Copyright © 2010 Bátfai Norbert Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, Információ Technológia Tanszék E közlemény felhatalmazást ad önnek jelen dokumentum sokszorosítására, terjesztésére és/vagy módosítására a Szabad Szoftver Alapítvány által kiadott GNU Szabad Dokumentációs Licenc 1.2-es, vagy bármely azt követő verziójának feltételei alapján. Nem változtatható szakaszok nincsenek. Címlap szövegek: Bátfai Norbert: A FerSML projekt. Hátlap szövegek nincsenek. Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.2 or any later version published by the Free Software Foundation; with the no Invariant Sections with the Front- Cover Texts being: Bátfai Norbert: A FerSML projekt and with no Back-Cover Texts.

3 Korlátozott értelmezés (például blogok, népszerűsítés, közösségépítés) Korlátozott adat források (például az Elosztott Szurkolói Avatár Adatbázis) FerSML projekt (open source) FerSML szimulációs szoftver FerSML (XML adat) avatárok FerSML platform Forrás: http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/FerSMLPlatform.pdf A FerSML platform célja egy olyan szimulációs környezet (egy új XML nyelv és az azt feldolgozó szimulációs szoftver) kialakítása, melyben a véletlentől függő, megfigyelt jelenségek ugyanolyan statisztikai tulajdonságokat mutatnak, mint amilyeneket a valóságban tudunk megállapítani. Bátfai, N. (2010): Footballer and Football Simulation Markup Language and related Simulation Software Development, Journal of Computer Science and Control Systems, 3: 1. 13-18.

4 Korlátozott értelmezés (például blogok, népszerűsítés, közösségépítés) Korlátozott adat források (például az Elosztott Szurkolói Avatár Adatbázis) FerSML projekt (open source) FerSML szimulációs szoftver FerSML (XML adat) avatárok FerSML platform Forrás: http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/FerSMLPlatform.pdf Lássunk egy példát! Eddig 10 olyan világbajnokságot rendeztek, amiben az első négy hely 4 negyeddöntő, két elődöntő, döntő és a harmadik-negyedik helyért folyó mérkőzéssel alakult ki. Ha ezen a 10 tornán megvizsgáljuk a lőtt gólok számát és ugyanilyen tornákat szimulálunk a FerSML platformon, akkor a jelenlegi modellünket dicséri, hogy a szimulált és lőtt gólok számának eloszlása egyezik. Bátfai N. (2010): Bevezető számítások a labdarúgás szimulációs jelölőnyelv kialakításához, Híradástechnika, LXV: 5-6, 16-20. Bátfai, N. (2010) The Socceral Force, ArXiv e-prints, 2010., http://arxiv.org/abs/1004.2003

5 FerSML (XML adat) avatárok Labdarúgás szimulációs jelölőnyelv

6 FerSML (XML adat) avatárok FerSML platform

7 FerSML (XML adat) avatárok FerSML platform

8 Gyökerek FerSML szimulációs szoftver FerSML (XML adat) avatárok Eurosmobil Open Source Jávácska ONE, https://sourceforge.net/projects/javacska/https://sourceforge.net/projects/javacska/ Bátfai Norbert: Mobiltelefonos játékok tervezése és fejlesztése, Doktori (PhD) értekezés, http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/phd2/http://www.inf.unideb.hu/~nbatfai/phd2/

9 FerSML szimulációs szoftver FerSML platform

10 FerSML szimulációs szoftver FerSML platform Forrás: Nemzeti Szurkolói Avatár Adatbázis, http://fersml.blog.hu/

11 Korlátozott adat források (például az Elosztott Szurkolói Avatár Adatbázis) Szurkolói Avatárok (open source) Bátfai, N., Bátfai, E. (2010) Distributed Supporter Avatar Database In World Football, submitted. Bátfai N., Bátfai E.(2010): Kis XML állományok gyűjteményeinek kezelése a labdarúgásban, beküldve. Labdarúgás szimulációk a gyakorlatban A labdarúgás szimulációs jelölőnyelv a gyakorlatban: http://fersml.blog.hu/http://fersml.blog.hu/

12 Elemzések Korlátozott értelmezés (például blogok, népszerűsítés, közösségépítés) Forrás: http://footballerml.sourceforge.net/image/fwc2010.htmlhttp://footballerml.sourceforge.net/image/fwc2010.html

13 Elemzések Labdarúgás szimulációk a gyakorlatban A labdarúgás szimulációs jelölőnyelv a gyakorlatban: http://fersml.blog.hu/http://fersml.blog.hu/ Korlátozott értelmezés (például blogok, népszerűsítés, közösségépítés) Forrás: http://fersml.blog.hu/http://fersml.blog.hu/

14 Alternatív Tabella Bátfai N., Bátfai E. (2010) Magyar Sporttudományi Szemle Nemzeti labdarúgó bajnokságok összehasonlító vizsgálata, beküldve. Forrás: Nemzeti Szurkolói Avatár Adatbázis, http://nsza.blog.hu/

15 Alternatív Tabella Bátfai N., Bátfai E. (2010) Magyar Sporttudományi Szemle Nemzeti labdarúgó bajnokságok összehasonlító vizsgálata, beküldve. Forrás: Nemzeti Szurkolói Avatár Adatbázis, http://nsza.blog.hu/

16 Irodalomjegyzék Bátfai, N. (2010): Footballer and Football Simulation Markup Language and related Simulation Software Development, Journal of Computer Science and Control Systems, 3: 1. 13-18., http://electroinf.uoradea.ro/reviste%20CSCS/documente/JCSCS_2010/JCSCS_Nr_1_integral.pdf Bátfai N. (2010): Bevezető számítások a labdarúgás szimulációs jelölőnyelv kialakításához, Híradástechnika, LXV: 5-6, 16-20. Bátfai, N. (2010) The Socceral Force, ArXiv e-prints, 2010., http://arxiv.org/abs/1004.2003 Bátfai, N. (2010) Football(er) Simulation Markup Language, The project page, https://sourceforge.net/projects/footballerml/ Bátfai, N. (2010) Footballer and Football Simulation Markup Language and related Software, The project webpage, http://footballerml.sourceforge.net/http://footballerml.sourceforge.net/ Bátfai N., Bátfai E.(2010): Kis XML állományok gyűjteményeinek kezelése a labdarúgásban, beküldve. Bátfai, N., Bátfai, E. (2010) Distributed Supporter Avatar Database In World Football, submitted. Bátfai N., Bátfai E. (2010) Nemzeti labdarúgó bajnokságok összehasonlító vizsgálata, Magyar Sporttudományi Szemle, beküldve.


Letölteni ppt "„High – tech networking” – szakmai konferencia informatikusoknak, 2010. szeptember 24., Debrecen, Kölcsey Központ,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések