Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow, 2012 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow, 2012 1."— Előadás másolata:

1 Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow, 2012 1

2 2 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

3 3

4 4 …a jelen gazdasági, társadalmi igényeit úgy kielégíteni, hogy a jövő generációinak érdekei és lehetőségei ne sérüljenek. Forrás: [1]

5 Természeti Környezet Társadalom Gazdaság Fenntartható Fejlődés Fenntartható Fejlődés Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

6 6 Földünk átlagos légköri CO 2 koncentrációjának és az átlagos Földi középhőmérsékletnek az idősorai (forrás: [2])

7 7 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

8 8

9 9

10 10 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

11 11 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

12 12 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

13 13 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

14 14 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

15 15 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

16 16 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

17 17 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

18 18 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

19 19 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

20 20 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

21 21 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

22 22 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

23 23 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből Energia Források: Fosszilis Nukleáris Megújuló Elektromos Energia Előállítása ~36% Elektromos Energia Továbbítása ~89% Akkumulátor hatásfoka* ~70-99% E-Motor Control ~95% E-Motor ~95% * Ólom akkumulátor: 70 % - 92%, NiMH akkumulátor : 66%, Li-ion akkumulátor : 99%.

24 24 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből Kút-Tank Hatékonyság Tank-Kerék Hatékonyság Átlagos hatékonyság Dízel~88%~19%~17% Benzin~88%~16 %~14% Dízel hibrid~88%~37%~32% EV~32%~60%-89%~19%-29% Forrás: [3]

25 25 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből Erőmű típusa SO 2 [g/MWh] NO x [g/MWh] PM [g/MWh] CO 2 [kg/MWh] Nukleáris327079-21 Szén 9000…480001250…2150182800…1300 Gáz 7…10300…60018520…700 Olaj 4000…50001100…170067630…1000 Szél15204.69-44 Forrás: [3]

26 26 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből SO 2 NOxPMCO 2 CO g/km Nukleáris 0,0050,0120,0011,49-3,49 NA Szén 1,49 - 7,960,28-0,360,030124-215 NA Gáz 0,001-0,0020,05-0,10,00354-113 NA Olaj 0,66 – 0,830,18-0,280,01158-155 NA Szél 0,0020,0030,0011,5-7,3 NA Dízel EURO-6NA0,080,005>1000,50 Benzin EURO-6NA0,060,005>1001,00 (forrás: [3])

27 27 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből (forrás: Dr. Stróbl Alajos: Magyarország villamosenergia fogyasztása az igények alakulása, Budapest 2005.) A bemutatott terhelési menetrend napjainkig sem változott jelentősen, lényegében érvényesnek tekinthető. Nem lehet cél a teljes éjszakai völgy kitöltése, mert akkor már a nagyobb növekményköltségű erőművek felterhelésére is sor kerülne. Ezért az éjszakai völgy 5-6 órájára átlagosan 500 MW viszonylag olcsón kihasználható erőmű többletkapacitást, azaz 2500-3000 MWh/éj e célra használható energiát becsülhetünk. Elfogadva a 26 kWh/töltés átlagos értéket ez kb. 100 000 autó akkumulátorainak feltöltésére elegendő csak.

28 28 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

29 29 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

30 30 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből A rendelkezésre álló technológiai lehetőségek vizsgálata alapján a hazai villamos energia szektor és a hazai járműállomány felépítése miatt a villamos energiával hajtott közúti járművek piaci penetrációjával a közel jövőben – a villamos energia szektor átrendeződése szükségessége miatt – nem kell számolni. Környezet terhelés szempontjából az EU-6 normát figyelembe véve akkor csökken a környezetterhelés a villamos járművek térnyerése estén, ha nukleáris, gáz vagy szélerőműben termeljük a gépjárművek töltéshez szükséges villamos energiát. A mai magyar erőművi rendszer nem rendelkezik a völgy, illetve mélyvölgy időszakban elegendő szabad kapacitással a teljes közúti közlekedési gépjárműpark energiaellátáshoz.

31 31 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

32 32 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből

33 33 Dr. Török Ádám - Szemelvények a közúti közlekedés és az környezetvédelem összefüggéseiből


Letölteni ppt "Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow, 2012 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések