Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GÉPJÁRMŰ BELÉPTETÉSI TECHNOLÓGIÁK (nem nyilvános járműbejáratok) avagy nem mind arany, ami fénylik Készítette: Filkorn József.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GÉPJÁRMŰ BELÉPTETÉSI TECHNOLÓGIÁK (nem nyilvános járműbejáratok) avagy nem mind arany, ami fénylik Készítette: Filkorn József."— Előadás másolata:

1

2 GÉPJÁRMŰ BELÉPTETÉSI TECHNOLÓGIÁK (nem nyilvános járműbejáratok) avagy nem mind arany, ami fénylik Készítette: Filkorn József

3 2 KIT, vagy MIT kell azonosítani? Vezetőt Vezetőt Járművet Járművet Vezető és jármű együtt Vezető és jármű együtt

4 3 Járművezető azonosítása Proximity kártyák (személykártyák?) Proximity kártyák (személykártyák?) –Olvasási távolság: 10 cm 10 cm 0,5 m (proximity kártyák határa) 0,5 m (proximity kártyák határa) > 2m (drága olvasó, külön kártya) > 2m (drága olvasó, külön kártya) Nem ajánlható: Mágneses vagy vonalkódos kártyák, PIN kód Nem ajánlható: Mágneses vagy vonalkódos kártyák, PIN kód Kizárt: Biometrikus azonosítók Kizárt: Biometrikus azonosítók X X

5 4 70 (?!) cm-es olvasó

6 5 Jármű azonosítás Járműre szerelt azonosító Járműre szerelt azonosító –Aktív –Szemipasszív –Passzív Járműhöz rendelt azonosító Járműhöz rendelt azonosító Rendszám felismerés Rendszám felismerés

7 6 Járműre szerelt azonosító Többnyire a jármű alvázára rögzítik Többnyire a jármű alvázára rögzítik Az érzékelő az útburkolatba épített hurok Az érzékelő az útburkolatba épített hurok Felszerelése csak szakműhelyben lehetséges Felszerelése csak szakműhelyben lehetséges A felszereléshez furatokat kell készíteni A felszereléshez furatokat kell készíteni A jármű akkumulátoráról táplálható A jármű akkumulátoráról táplálható Csak saját tulajdonú járművek ellenőrzésére ajánlható Csak saját tulajdonú járművek ellenőrzésére ajánlható

8 7 Járműhöz rendelt azonosító Nagytávolságú (>2m) RFID azonosítók Nagytávolságú (>2m) RFID azonosítók –Szemipasszív –Passzív Leggyakoribb eszközök: UHF vagy mikrohullámú azonosítók Leggyakoribb eszközök: UHF vagy mikrohullámú azonosítók Vezető által működtetett távkapcsolók Vezető által működtetett távkapcsolók Hővédő üvegezés árnyékoló hatása Hővédő üvegezés árnyékoló hatása

9 8 5 Méteres Olvasó

10 9 Rendszámfelismerők Objektív megítélés – vásárolt engine Felismerési valószínűség: max 95% Felismerési valószínűség: max 95% A rendszernek kezelni kell az 5% félreolvasási hibát! A rendszernek kezelni kell az 5% félreolvasási hibát! Állandó humán felügyelet kell Állandó humán felügyelet kell Könnyen hamisítható Könnyen hamisítható

11 10 Színes vagy IR kamera? Hordoz a szín kiegészítő információt? ParaméterSzínesInfrared Folyamatos megvilágítás Kell Nem kell Villantás Nem lehet Lehet Napi fényváltozás Zavarja Nem zavarja ÉrzékenységKisebbNagyobb KontrasztRosszabbJobb Feldolgozási idő HosszabbRövidebb

12 11 Rendszámfelismerés vagy RFID? ParaméterRendszámRFID Azonosítási hibaarány >5%<0,00001% Tipikus válaszidő 0,5-3 sec 0,1 sec IdőjárásfüggésMagasAlacsony Visszaélési lehetőség HamisíthatóElcserélhető Hálózati hibatűrés AlacsonyMagas Humán felügyelet Kell Nem kell

13 12 Rendszámfelismerés

14 13 RFID azonosítás

15 14 Rendszerek hibatűrése Mely elemek kiesése okoz rendszerleállást? Rendszámfelismerő: Hurok Hurok Kontroller Kontroller Kamera Kamera CCTV hálózat CCTV hálózat PC PC Adatátviteli hálózat Adatátviteli hálózat Szoftver Szoftver RFID: Olvasó Olvasó Kontroller Kontroller

16 15 Trendek HID a világ legnagyobb proximity olvasó szállítója HID a világ legnagyobb proximity olvasó szállítója Seawing, mint HID partner megkapta az előrejelzéseket, melyek az alakfelismerő rendszerek drasztikus visszaesését jósolják Seawing, mint HID partner megkapta az előrejelzéseket, melyek az alakfelismerő rendszerek drasztikus visszaesését jósolják A biometrikus rendszerek önálló alkalmazása visszaszorul, a belépőkártyák validálásában kapnak szerepet (1:1 azonosítás 1:n helyett) A biometrikus rendszerek önálló alkalmazása visszaszorul, a belépőkártyák validálásában kapnak szerepet (1:1 azonosítás 1:n helyett)

17 16 Kettős azonosítás? RFID az elsődleges azonosító RFID az elsődleges azonosító –Tartalmazhatja a kódon kívül a rendszámot is A rendszámfelismerő ellenőrzi, hogy valóban a jogosult jármű használja-e az RFID azonosítót? A rendszámfelismerő ellenőrzi, hogy valóban a jogosult jármű használja-e az RFID azonosítót? A rendszámfelismerő egy karakter hibás olvasását tolerálhatja A rendszámfelismerő egy karakter hibás olvasását tolerálhatja A rendszámfelismerő hibája esetén az RFID önállóan nyit A rendszámfelismerő hibája esetén az RFID önállóan nyit Felvétel készül minden áthaladásról Felvétel készül minden áthaladásról

18 17 Egyéb feladatok A belépésre nem jogosultak kezelése A belépésre nem jogosultak kezelése –Visszafordítás Automatikus zárás, rácsukás védelem (?!) Automatikus zárás, rácsukás védelem (?!) Nyomkövetés (tailgate) Nyomkövetés (tailgate) –Ha van rácsukás védelem, akkor csak zsilipeléssel akadályozható meg Telítettség vizsgálat Telítettség vizsgálat –Saját hellyel rendelkezők (nincs) –Megosztott helyre jogosultak –Többcsoportos megosztott hely (telítettség?) –Vendégek –Napi aktualizálás

19 18 Nyomkövetés kizárása Megkülönböztetés Megkülönböztetés Elválasztás Elválasztás –Távolságban –Időben Szingularizálás Szingularizálás egy azonosítás – egy áthaladás egy azonosítás – egy áthaladás Észlelés Észlelés Reagálás Reagálás

20 19 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "GÉPJÁRMŰ BELÉPTETÉSI TECHNOLÓGIÁK (nem nyilvános járműbejáratok) avagy nem mind arany, ami fénylik Készítette: Filkorn József."

Hasonló előadás


Google Hirdetések