Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal szerepe a kkv-szektor exportpiaci sikereiben Nemzeti Külgazdasági Hivatal Mészáros Mónika Alíz Főosztályvezető-helyettes,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Nemzeti Külgazdasági Hivatal szerepe a kkv-szektor exportpiaci sikereiben Nemzeti Külgazdasági Hivatal Mészáros Mónika Alíz Főosztályvezető-helyettes,"— Előadás másolata:

1 A Nemzeti Külgazdasági Hivatal szerepe a kkv-szektor exportpiaci sikereiben Nemzeti Külgazdasági Hivatal Mészáros Mónika Alíz Főosztályvezető-helyettes, Enterprise Europe Network osztályvezető Üzletfejlesztési Főosztály

2 A 265/2010 (XI.19) számú kormányhatározat hozta létre. Feladatinak egyike a készülő Külgazdasági Stratégia megvalósítása január 1. óta működik központi kormányhivatalként. A Nemzetgazdasági Minisztérium háttérintézménye, széles szakmai partnerhálózattal rendelkezik. Székhelye Budapesten van, 15 regionális irodát működtet Magyarországon valamint 61 külszolgálati irodával áll kapcsolatban világszerte. HITA megalakulása

3 HITA feladatai a magyar kkv-k exportpiacának bővítése, külföldi befektetések vonzása befektetés-ösztönzés és kereskedelemfejlesztés eszközeivel a magyar munkahelyek megőrzése, újak létrehozása minél több, részben nagy munkahelyteremtő, részben nagy hozzáadott értéket előállító beruházás valósuljon meg Magyarországon külföldi vagy magyar működő tőkéből a magyar kkv-szektor részesedése az exporton belül a jelenlegi 18%-os arányról belátható időn belül 20% fölé emelkedjen, ehhez legalább kétszámjegyű kivitelbővülést kell elérniük az érintett kkv-knak Az idén 40 országban 20 ágazatban 173 exportfejlesztési program, és ennek köszönhetően 3000 cég segítése.

4 HITA üzletfejlesztési céljai KKV-k nemzetköziesedésének elősegítése (tőkekihelyezés, nemzetközi technológiai együttműködések kialakítása) Potenciális hazai exportképes cégek feltérképezése és részükre egyedi tanácsadás nyújtása Innovatív, minőségi termékek, korszerű technológiák külpiacra juttatása Azonos célokat kitűző szakmai szervezetek munkájával összehangolt tevékenység EU-n kívüli piacok meghódítása (EU-s intézményrendszer kihasználása) Magyar vállalatok beszállítói lehetőségeinek maximalizálása

5 HITA üzletfejlesztési eszközök Egyedi céglátogatások és tanácsadás Személyes kapcsolat kialakítása, üzletfejlesztési tanácsadás Exportképes árualap felmérése Ágazati kompetencia megszerzése Információszolgáltatás Hazai ügyfeleknek  piaci rések, külpiaci lehetőségek Külföldi partnereknek  magyar exportőrök, hazai árualap Állami intézményeknek  input iparági stratégiákhoz, K+F törekvések Kereskedelemfejlesztési pályázatok Egyéni külpiaci megjelenés támogatásának eszköze Ágazati kiállítások Szakmai partnerek javaslatai alapján Üzletember találkozók Ki- és beutazó b2b delegációk Általános és célzott partnerkeresés Képzések

6 HITA üzletfejlesztési módszerek exportorientáció szerinti cégtípusokra szabott, magas hozzáadott értékű programok és szolgáltatások Stabil, nagy exportőrök Lendületes, innovatív exportőrök Kezdő v. jövőbeni exportőrök Specializált, tematikus roadshow Importőrök beutaztatása Egyedi partnerkeresés  külpiaci „mentorálás” Nemzetközi kiállítások, vásárok Ágazati igény alapján szervezett, önálló programok Speciális képzések Fókuszált partnerkeresés Üzletbörzék, üzleti fórumok Üzleti és innovációs adatbázis Technológiai cégfelmérések Képzések ASTRA Export inkubáció Szakmai programok egyedi felkészítéssel Tanulmányok

7 HITA üzletfejlesztési kiemelt ágazatok ICT Környezetvédelem, megújuló energia Élettudományok Kreatív, logisztika Védelmi ipar Autóipar Elektronika Fémipar Építőipar Járműipar Gépipar Élelmiszeripar, bor Fa- és bútoripar Papír-nyomda-, csomagolóipar; vegy-, műanyagipar Textil-, ruházati ipar; bőr-, cipő-, szőrmeipar

8 3.596 résztvevő (966 magyar) programjainkon az első félévben és résztvevő (686 magyar) várható a II. félévben megvalósított szakmai eseményeinken EUR becsült exportérték első félévben szakmai programjainkhoz kapcsolódóan a következő 3 év vonatkozásában és EUR becsült exportérték várható a II. félévben megvalósított szakmai programjaink kapcsán. 110 szakmai partnerrel történő együttműködés HITA üzletfejlesztési sikerek, eredmények

9 Magyar prémium élelmiszerek sikere Londonban Magyarország immáron második alkalommal vett részt egy 26 nm-es kiállítási standdal, melyen 6 hazai vállalat mutatta be termékeit. A rangos Destillata versenyen is aranyérmet nyert különleges kávélikőrre egy szintén kiállító belga csokoládégyártó figyelt fel, aki bonbon töltelékként lát fantáziát a termékben és a kiállítás után azonnal megkezdi az új termék receptúrájának kidolgozását. A kiállított és kóstoltatott magyar termékek iránt jelentős volt az üzleti érdeklődés, így a rendezvény utáni további tárgyalások eredményeként, várhatóan több kiállító is talál importőr, vagy disztribútor partnert. HITA üzletfejlesztési sikerek, eredmények

10 A+A 2011 munkavédelmi kiállítás Az A+A kiállítás 2 évente megrendezésre kerülő legnagyobb munkavédelmi témájú kiállítás. A világ minden tájáról érkezett munkavédelmi és biztonságtechnikai szakemberek 54 ország 1597 kiállítóját ismerhették meg. A HITA 58 négyzetméteres közös magyar standot szervezett, melyen 8 magyar kiállító mutatta be termékpalettáját. A magyar kiállítók jelentős szakmai érdeklődésről számoltak be, melyet különösen az innovatív, magas hozzáadott értéket képviselő magyar fejlesztések, illetve a más standokon egyáltalán nem, vagy alig fellelhető terméket vonzottak. A DIWICON AURA személybiztonsági kártyájuk bemutatása során olyan ománi és norvég vállalati vezetőket is megismerhettek, akiket a ki nem állított olaj- és gáz ipari fejlesztéseik is lázba hoztak. A kiállítás hozadékaként nem csupán a végtermékek export értékesítése, de a magyar K+F potenciál hatékonyabb kihasználása és fejlesztése is kilátásba került néhány ígéretesebb nemzetközi kooperáció lehetősége révén. A HITA a szakmai terv szerint 3 éven belül EUR export árbevétel-növekedésre számít a kiállító cégek körében.

11 Title of the presentation | Date |‹#› Enterprise Europe Network Létrejötte A CIP (Competitiveness and Innovation Programme) keretében hozta létre az Európai Bizottság február 7-én indult hivatalosan útjára Célja A kis- és középvállalkozások nemzetközi együttműködésének elősegítése A kis- és középvállalkozások innovációs és kutatás-fejlesztési aktivitásának elősegítése Jellemzői: Az Európai Bizottság Vállalkozási és Ipari Főigazgatósága egyetlen vállalkozásfejlesztéssel foglalkozó hálózata Egyedülálló földrajzi lefedettség és tevékenységi kör 49 tagállam, tagjelölt országok, EFTA országok Közel 600 szervezet közreműködésével, 3000 szakember tapasztalatával

12 Title of the presentation | Date |‹#› Enterprise Europe Network magyar konzorcium irodái

13 Title of the presentation | Date |‹#› HITA 1055 Budapest, Honvéd u. 20. Tel: HITA – Észak-Magyarország Eger Mobil: HITA – Észak-Magyarország Miskolc Mobil: PRIMOM Vállalkozásélénkítő Alapítvány 4400 Nyíregyháza, Víz u. 21/B. Tel: Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 6721 Szeged, Párizsi krt Tel: Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér Tel: Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 9021Győr, Szent István út 10/A Tel: Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Tel: Szolnok, Verseghy park 8. Tel: Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Tel: Zala Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 8900 Zalaegerszeg, Köztársaság u. 17. Tel: Enterprise Europe Network magyar konzorcium elérhetőségei

14 Title of the presentation | Date |‹#› Enterprise Europe Network munkavédelmi programok Munkahelyi Egészség és Biztonság Uniós Információs Kampány CE jelölés, Fogyasztóvédelmi ellenőrzések tapasztalatai– Az Enterprise Europe Network magyarországi hálózata az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőséggel együttműködve terjeszti az információt a munkahelyi egészség és biztonság témaköréről. Az Európai Bizottság információs kampányához csatlakozva számos közös rendezvény valósult meg 2011 során. Az Enterprise Europe Network szervezésében a CE jelölés témakörével foglalkozó rendezvények is kapcsolódtak az információs kampányhoz: Termékek, melyekre vonatkozik a CE jelölés CE jelölés jogszabályi környezet Munkahelyi egészség és biztonság általános információk – információs anyagok Terméktanúsítási eljárások Fogyasztóvédelmi ellenőrzési tapasztalatok (Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársai előadásában)

15 Title of the presentation | Date |‹#› Enterprise Europe Network szakmai programok - ízelítő Program megnevezéseDátumHelyszin Programfelelős személy Szektor cím Sector Group - IT and Technology Brokerage Event Torino/OlaszországCzagány CE jelölés – egyéni védőeszközök Budapest Konrád Adó szeminárium (Eger) EgerJuhász Adó tréning (Eger) EgerJuhász "European Business and Science Forum on Smart Cities"+ ÜT Berlin/Németország Papp Andrea Aida CE jelölés - építőipar Budapest Konrád Construma vásár és b2b találkozó BudapestKrima B2fair partnert talákozó a Pollutec vásár mellett Lyon/FranciaországBársony Balázsmegújuló Környezetvédelmi ágazati csoport ülés, b2b találkozó és céglátogatás az IFAT vásár mellett München/ Németország Holly B2b találkozó a RENEXPO kiállításon BudapestHolly Sáramegújuló

16 Mészáros Mónika Alíz Telefon: Web: Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "A Nemzeti Külgazdasági Hivatal szerepe a kkv-szektor exportpiaci sikereiben Nemzeti Külgazdasági Hivatal Mészáros Mónika Alíz Főosztályvezető-helyettes,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések