Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az SAP válasza az új generációs mobilbanki folyamatok támogatására Ács Péter, Pénzügyi Szektor Menedzser, SAP Kelet-Közép-Európa 2013.március 6. E-Banking.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az SAP válasza az új generációs mobilbanki folyamatok támogatására Ács Péter, Pénzügyi Szektor Menedzser, SAP Kelet-Közép-Európa 2013.március 6. E-Banking."— Előadás másolata:

1 Az SAP válasza az új generációs mobilbanki folyamatok támogatására Ács Péter, Pénzügyi Szektor Menedzser, SAP Kelet-Közép-Európa 2013.március 6. E-Banking Summit 2013 Konferencia

2 Agenda  Jelenlegi mobilbanki kihívások  SAP megközelítése a mobilbanki trendek lefedésére  Megoldás összefoglaló – SAP m365  Értékeink, referenciák

3 Jelenlegi mobilbanki kihívások

4 ©2012 SAP AG. All rights reserved.4 Ügyfél csatornák A megkülönböztetés másoktól igenis számít! Megkülönböztetés Standardizálás Tranzakciós banki platform Termékek Betétek Kereszt-értékesítés Hitelek KártyákS&IFedezetek CRM for banking – Ügyfélkapcsolati teendők platformja Ügyfél menedzsment Ügyfél rálátás Értékesített termék Szolgáltatások integrációja Keresztértékesítés és szolgáltatás Termék bundling-ot támogató funkciók Fiókok Tel. ATM Mobil Internet

5 ©2012 SAP AG. All rights reserved.5 Értékesítési csatornák szerinti beruházások A legmagasabb prioritású továbbra is a fióki alkalmazások, DE …

6 ©2012 SAP AG. All rights reserved.6 Miért érdeklődnek a Bankok a mobilitás iránt? Költség megtakarítási megfontolások Internet bankolás biztonságossága Fejlett Marketing/Sales lehetőségek Pénzügyi és befektetési szolgáltatások kiterjesztése

7 ©2012 SAP AG. All rights reserved.7 A mobilitás érdekes új lehetőségeket teremt GPS Csalás megelőzés Fizetés verifikálás Fényképezőgép, kamera Authentikáció Beszéd felismerés Authentikáció Tranzakció lebonyolítása Költség csökkentés Új szolgáltatások Új érték  Szociális média Fizetések végrehajtása Ajánlatok/loyalty program Ügyfélszolgálat magasabb szinten  NFC kommunikáció Fizetések végrehajtása Kuponok/promóciós szelvények beváltása (loyalty) Fényképezőgép, kamera Fotók fogadása Marketing / QR kód olvasás Új termék bevezetés/X-sell Videó-felvevő Termékinfó/demók Beszéd felismerés Authentikáció Tranzakció lebonyolítása

8 ©2012 SAP AG. All rights reserved.8 Lakossági mobilbanki evolúció mérföld kövei Funkcionalitás Technológia

9 ©2012 SAP AG. All rights reserved.9 Példa szociális média integrációra m365-el  Lehetővé teszi a Bank ügyfele számára a Facebook ismerős listán keresztüli pénzküldést  Facebook Connect API használata Facebook felület és m365 app között  Nem kell ezáltal megadni bizonyos adatok a tranzakcióhoz (pl. fogadó fél számlaszáma)  Napi limit beállítható (alapvetően kisösszegű pl. $500 pénzküldésre használatos)  Bankon kívüli fogadó félnek meg kell adnia a számlaszámot (bank BIC kódot, stb.,)

10 SAP megközelítése a mobilbanki trendek lefedésére

11 ©2012 SAP AG. All rights reserved.11 Miért akarnak a Bankok mobilbanki szolgáltatásokat ajánlani ügyfeleiknek? Fokozott Ügyfél kapcsolat Ügyfél-kommunikáció személyre szabása Javított, fejlett CRM és önkiszolgálás Bárhonnan kezdeményezhető tranzakciók Call centertől a mobil kiszolgálás felé Pull-tól Push felé Okostelefon applikációk, SMS, Mobil Web Vásárlás, fizetés, transzferálás mobiltelefonon keresztül

12 ©2012 SAP AG. All rights reserved.12 Milyen stratégiai funkcionalitást lát el az m365? Mobile Services Ügyfél rálátás (BI) lehetővé tétele Ügyfél kapcsolat erősítése Ügyfél figyelmének felkeltése Ügyfél tranzakciók végrehajtása m365 Ügyfélkiszolgálás TCO csökkentési lehetőség Az összes mobil platformra

13 ©2012 SAP AG. All rights reserved.13 SAP Pénzügyi szektor megoldás portfoliója Valós idejű pénzügyi szolgáltatások Folyamat- alkalmazások Elemzés, kalkuláció MobilitásFelhő HANA Technológia és adatbázisok Pénzügyi szektor Core Banki Platform  Számlavezetés, hitelek, fedezetek, … Core Biztosítói Platform  Kötvénymgt, kárrend., számlázás,.. Analítikus platform  Pénzügyek (IFRS)  Kockázatok (Basel)  Megfelelőség Digitális platform  Internet bankolás  Mobil bankolás  Mobil biztosító folyamat  Vállalati mobilitás Technológiai platform  Folyamat mgt.  Adatkezelés  Adatbázis megoldások Felhő alapú platform  Financial Services Network (B2B) megoldás  Vállalati szolgáltatások (B2E)

14 Megoldás összefoglaló – SAP m365

15 ©2012 SAP AG. All rights reserved.15 A mobil fogyasztói szolgáltatások standard funkcionalitást követelnek meg Biztonsági keretek Be/kijelentkezés Authentikáció Számla-információ Egyenleg Tranzakció részletek Ügyfélszolgálat Regisztráció Ügyfél önkiszolgálói portál Fizetések Közüzemi számlafizetés Kereskedelmi fizetés Riasztások Egyenleg, csalásmenedzsment Számlatörténet Értesítések Felhasználói profil menedzsment Számla, hitelkártya adatok szerkesztése Számla módosítása Jelszó módosítása Multi-csatorna elérés SMS/USSD app-ok Smartphone app-ok Standard Funkcionalitás az mCommerce Megoldásokban Standard addícionális szolgáltatások Hűségpont kezelésVásárlási kupon kezelése Call Center/Back office Ügyfélszolgálati portál Operációs dashboard Adminisztrációs portál Marketing kampányok App funkciók Egyenleg, kivonat, számlafizetés,számlaátv ezetés, számla Top-up … Egyéb iparági szolgáltatások Mobile Banking Mobile Payments Mobile Money Mobile Utilities Mobile TopUp Mobile CP Mobile Retail …

16 ©2012 SAP AG. All rights reserved.16 Ügyfél portálok és GUI-k Authorizáció és Fizetési motorok (dispatcher-ek) Az architekturális felépítés motorja: Mobiliser Csatornák (IVR, STK, SMS, USSD, WAP, Web, Smartphone) Riporting portál Partner portál Ügyfél Disztribúciós Partner ÜgyfélszolgálatBusiness Owner Kiskereskedő Ügyfél portálÜSZ portál Mobiliser tranzakciós szolgáltatások Szabályok, folyamatok, termékek, limitek, kivételkezelés, díjak, jutalékok, job-ok Riporting Motor OLTP Adatbázis Riporting adatpiac Virtuális számla vezetés Core rendszer integráció Kártya rendszer integráció FizetésekÁtutalásokTopupBankolás Operációs felület Adminisztráció

17 ©2012 SAP AG. All rights reserved.17 Tipikus mobilbanki tranzakciók m365-el m365 (Mobilizer) platform Banki terhelés Prepaid kártya Mobil Előfizetők Internet E-Bolt Regisztráció Szolgáltató Validált regisztráció Regisztráció Számla (tárca) kezelése Mobil Előfizetők InternetÜgyfélgondozás Előfizető Mobil Összeg utalása Előfizető Mobil Számlafizetés Előfizető Mobil Mobil fizetés Számlavezetés- kezelés Fizetési instrumentum hozzárendelése Transzfer Javak/szolgáltatások kiengedése Authorizáció Számla fizetés Összeg leemelése Tárca Virtuális pénzszámla Transzfer kezdeményezése Tranzakció végrehajtása Kereskedő

18 ©2012 SAP AG. All rights reserved.18 Kereskedői tranzakció *123*1[MerchantCode]# Banki terhelés Kereskedő Mobil Please select service. 1. Pay Merchant 2. Send Money 3. Balance Inquiry 4. Txn History 4. …………. Payment request from consumer. Please respond with Amount: 2. Kereskedő kifizetése [12345] Előfizető 5. XXX HUF kifizetése [12345] 3. Kereskedő értesítése az összegről 4. Összeg megadása 9. Authorizáció OK 8. Összeg jóváírása kereskedő számláján 7. Vevő számla megterhelése 1. Mobillal fizetés 10. Termék kiengedése 6. PIN megadása m365 (Mobilizer) platform

19 ©2012 SAP AG. All rights reserved.19 Számla előállítás és kifizetés You got a bill from [BILLER] for amount $XX.XX. Please enter PIN to process payment. Szolgáltató Mobil Előfizető m365 (Mobilizer) platform Banki terhelés 2. Batch lista feldolgozása (ÜF számla) 4. PIN megadása a számla kifizetéséhez 3. Számla előállítása 7. Elszámolásról visszaigazoló (batch) 1.Számla lista megküldése (Batch) 6. Szolgáltatói számla jóváírása 5. Vevői számla megterhelése

20 SAP m365 referenciák

21 ©2012 SAP AG. All rights reserved.21 Confidential Vezető globális piaci jelenlét

22 ©2012 SAP AG. All rights reserved.22 Confidential Lakossági mBanking referencia Követelmények Multi-csatorna környezet, WAP-al kezdvén és iPhone okos app-os elérésre kiterjesztve Megoldás SAP-Sybase mBanking 365 platform került kiválasztásra – meglévő internet banki non-SAP platformra ráilleszkedve Októberében indult a WAP alapú mobilbanki szolgáltatás iPhone Lapplikáción keresztüli mobil-bankolás 2010 februárjában indult el. Mind a browser-en keresztüli, mind az okostelefon app-on keresztüli bankolás lehetővé teszi az alapú pénzküldési alkalmazást. CIBC

23 ©2012 SAP AG. All rights reserved.23 Confidential Vállalati mPayments referencia Citi (Cash2Mobile): Citi egy B2B alapú mPayment szolgáltatást kínál nagvállalati ügyfeleinek,mint pl. a Coca-Cola, aki kiskereskedők felé szállít árut (akik szintén a Bank ügyfelei). Ezzel a szolgáltatással a Citi-nél vezetett számlákon gyakorlatilag nem mozdul meg az egyenleg, hiszen a kiskereskedő fuvarozó cége (vagy maga a kiskereskedő fuvarozási részlege) a regisztrált mobileszközével kérelmezi a részére történő fizetés teljesítését, a nagyker. visszaigazolja fizetési igény jogosságát és a vonatkozó összeg leemelésre került a prepaid hitelkártyáról. A Citi döntési faktorai/legkritikusabb fájdalom pontjai az IT beszerzésre vonatkozóan: •A felelősség átruházásával a biztonsági szint emelése •Cash fizetési problémák kiküszöbölése a folyamatból csökkenti a cash fizetésből fakadó esetleges kockázatokat (emberi hibák, lopás, visszaélés) A mobil authorizáción keresztül a IT biztonsági szint javult •Az összeg azonnali kifizetése •Értékesítési ciklus: 18 hónap 18 Citigroup

24 ©2012 SAP AG. All rights reserved.24 Confidential S tratégiai partnerség A pplikációs teljeskörűség P rofitabilitás fokozás

25 ©2012 SAP AG. All rights reserved.25 Confidential Köszönöm a figyelmet! Kontakt információ: Ács Péter, Pénzügyi Szektor Menedzser, SAP Kelet- Közép Európa Mobil:

26 ©2012 SAP AG. All rights reserved.26 Confidential No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. Microsoft, Windows, Excel, Outlook, and PowerPoint are registered trademarks of Microsoft Corporation. IBM, DB2, DB2 Universal Database, System i, System i5, System p, System p5, System x, System z, System z10, System z9, z10, z9, iSeries, pSeries, xSeries, zSeries, eServer, z/VM, z/OS, i5/OS, S/390, OS/390, OS/400, AS/400, S/390 Parallel Enterprise Server, PowerVM, Power Architecture, POWER6+, POWER6, POWER5+, POWER5, POWER, OpenPower, PowerPC, BatchPipes, BladeCenter, System Storage, GPFS, HACMP, RETAIN, DB2 Connect, RACF, Redbooks, OS/2, Parallel Sysplex, MVS/ESA, AIX, Intelligent Miner, WebSphere, Netfinity, Tivoli and Informix are trademarks or registered trademarks of IBM Corporation. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, PostScript, and Reader are either trademarks or registered trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation. UNIX, X/Open, OSF/1, and Motif are registered trademarks of the Open Group. Citrix, ICA, Program Neighborhood, MetaFrame, WinFrame, VideoFrame, and MultiWin are trademarks or registered trademarks of Citrix Systems, Inc. HTML, XML, XHTML and W3C are trademarks or registered trademarks of W3C®, World Wide Web Consortium, Massachusetts Institute of Technology. Java is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc. JavaScript is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape. SAP, R/3, SAP NetWeaver, Duet, PartnerEdge, ByDesign, SAP BusinessObjects Explorer, StreamWork, and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries. © 2012 SAP AG. All rights reserved Business Objects and the Business Objects logo, BusinessObjects, Crystal Reports, Crystal Decisions, Web Intelligence, Xcelsius, and other Business Objects products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Business Objects Software Ltd. Business Objects is an SAP company. Sybase and Adaptive Server, iAnywhere, Sybase 365, SQL Anywhere, and other Sybase products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Sybase, Inc. Sybase is an SAP company. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. No part of this document may be reproduced, copied, or transmitted in any form or for any purpose without the express prior written permission of SAP AG. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. Please note that this document is subject to change and may be changed by SAP at any time without notice. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages.


Letölteni ppt "Az SAP válasza az új generációs mobilbanki folyamatok támogatására Ács Péter, Pénzügyi Szektor Menedzser, SAP Kelet-Közép-Európa 2013.március 6. E-Banking."

Hasonló előadás


Google Hirdetések