Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szociálpolitikai Integrált Információs Rendszer - SZIIR. Informatikai fejlesztés a Fővárosi Önkormányzat szociális intézményeiben 1998-2008. Skultéti József.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szociálpolitikai Integrált Információs Rendszer - SZIIR. Informatikai fejlesztés a Fővárosi Önkormányzat szociális intézményeiben 1998-2008. Skultéti József."— Előadás másolata:

1 Szociálpolitikai Integrált Információs Rendszer - SZIIR. Informatikai fejlesztés a Fővárosi Önkormányzat szociális intézményeiben Skultéti József ügyosztályvezető Budapest,

2 az előadás vázlata az előadás vázlata 1. Előzmények Helyzetkép induláskor 3. A projekt indítása A géppark formálódása 5. Humán erőforrás helyzete 6. Ágazati szoftverdzsungel 7. Helyzetkép ma – Informatikai jövőkép

3 A Fővárosi Önkormányzat által fenntartott szociális intézmények működési paraméterei….. A Fővárosi Önkormányzat tárgyévi költségvetéseiben a fenntartott szociális intézmények működési kiadásaira a évben eFt.-ot (58,4 m€), a évben eFt.-ot (52,7 m€), míg évben eFt.-ot (58,7 m€) biztosított. Az ellátottak száma 8375 fő-, 8352 fő, illetve 8510 fő volt. Az egy ellátottra jutó működési kiadás a évben Ft.(7811€), a évben Ft.(7167 €), míg a évben Ft. (7938 €) volt. Az intézmény-típusonkénti adatok: Intézménytípus2006.% / /06 Idősek Otthonai , , ,6 Fogyatékosok Otthonai , , ,2 Pszich. Bet. Otthonai , , ,9 Hajléktalanok ellátása , , ,0

4 A Fővárosi Önkormányzat által fenntartott szakosított szociális intézmények Idősek Otthonai Pszichiátriai Betegek Otthonai Értelmi Fogyatékosok Otthonai Hajléktalanok ellátása 1047 Bp. Baross u (137 fh.) 1046 Bp. Béla u. 18. (30 fh.) 1046 Bp. Csokonai u. 38. (56 fh.) 1064 Bp. Rózsa u. 67. (121 fh.) 1092 Bp. Knézits u. 14. (50 fh.) 1071 Bp. Dózsa Gy. út 82/b. (79 fh.) 1068 Bp. Benczúr u. 46. (50 fh.) 1161 Bp. Pálya u. 27. (39 fh.) 1102 Bp. Halom u. 31. (40 fh.) 1103 Bp. Óhegy u. 48. (73 fh.) 1213 Bp. Tapló u. 1. (60 fh.) 1103 Bp. Gergely u. 85. (160 fh.) 1112 Bp. Kamaraerdei út 16. (400 fh.) 1112 Bp. Rupphegyi út 7. (126 fh.) 1115 Bp. Bánk bán u (120 fh.) 1125 Bp. Kútvölgyi út (135 fh.) 1031 Bp. Ányos u. 3. (75 fh.) 1124 Bp. Mártonhegyi út (56 fh.) 1121 Bp. Zugligeti út 58. (34 fh.) IO 1201 Bp., Virág B. u. 36. (138 fh.) IO 1192 Bp. Mészáros L. u. 26. (50 fh.) PBO 1182 Bp. Ráday G. u. 3. (140 fh.) PBO lakóotthonok Bp. Ráday G. u. 3. (36 fh.) 1173 Bp. Pesti út 117. (544 fh.) 2100 Gödöllő, Dózsa Gy. út 65. (192 fh.) - 30 km 2100 Gödöllő, Dózsa Gy. út /2 hrsz( 50 fh.) - 30 km 2113 Erdőkertes Petőfi S u fh ) 5701 Gyula, Vértanúk útja 1-5. (425 fh.) – 222 km 8153 Polgárdi-Ipartelepek Somlyói u. 2. (165 fh.) – 80 km 9700 Szombathely, Bogáti út 72. (140 fh.) – 217 km 2635 Vámosmikola, Ipolysági út (150 fh.) – 75 km 2025 Visegrád, Mogyoróhegy út 10. (95 fh.) – 43 km 9971 Szentgotthárd, Hunyadi u. 29. (720 fh.) – 243 km 9970 Szentgotthárd, Május 1. út 19. (14 fh.) 6422 Tompa, Szabadföld út 47. (150 fh.) – 177 km 9919 Csákánydoroszló, Fő u. 11. (255 fh.) – 222 km 8713 Kéthely, Magyari u. 35. (140 fh.) – 212 km 8713 Kéthely, Hunyadi u fh 8713 Kéthely, Hunyadi u fh 8713 Kéthely, Ady E. u fh 8331 Sümeg-Darvastó Foglalkoztató Intézet (255 fh.) – 166 km 8331 Sümeg-Darvastó Lakóotthonok (24 fh.) 2463 Tordas, Gesztenyés út 1. (200 fh.) – 30 km 2463 Tordas, Hangyasor 255/4. (60 fh.) 2463 Tordas, Somogyi B.u.35. (12 fh.) 9476 Zsira, Rákóczi F. u. 12. (186 fh.) – 201 km 9476 Zsira, Flórián u. 54. (8 fh.) 9476 Zsira, Fő u. 1. (10 fh.) 9476 Zsira, Peresznye külterület (76 fh.) 1134 Bp. Dózsa Gy. út 152. ÁSZ: 326 fh, ANY: 14 fh, CSÁO: 12 fh, ÉM: 150 fh Bp. Külső mester u. 84. ÁSZ: 129 fh 1105 Bp. Bánya u. 37. ÁSZ: 64 fh Bp. Vaspálya u. 56. ÁSZ: 66 fh 1105 Bp. Előd u. 9. ÉM:140 fh 1081 Bp. Alföldi u ÁSZ: 221 fh, Bp. Könyves K. krt. 84. ÉM: 100 fh, NM:100 fh Bp. Fehér köz 2. NM: 120 fh 1097 Bp. Táblás u. 31. ÉM: 80 fh Bp. Kálvária u. 23. ÁSZ: 48 fh Bp. Kocsis u. 26. ÁSZ: 150 fh, Mszáll: 200 fh Bp. Rákosszeg park 4-6. CSÁO: 80 fh, Mszáll: 70 fh Bp., Gyáli út 33. ÁSZ: 150 fh, Mszáll: 200 fh. Integrált Intézmények ÉFO 8925 Búcsúszentlászló, Arany J. u. 17. (100 fh.) – 227 km PBO 8741 Zalaapáti, Deák F. u. 3. (191 fh.) – 187 km BMSZKI

5 A dolgozói létszámkeret változása intézménytípusonként között Forrás: Szociálpolitikai Integrált Informatikai Rendszer– SZIIR Megnevezés (fő) (fő) (fő) (fő) (fő) (fő) (fő) Idősek Otthona Pszichiátriai Betegek Otthonai Értelmi Fogyatékosok Otthonai Hajléktalan személyek ellátása Összesen

6 Az ellátottak száma és a működési kiadások alakulása a években Forrás: Szociálpolitikai Integrált Informatikai Rendszer– SZIIR Feladat megnevezése évi teljesítési adatok évi teljesítési adatok évi teljesítési adatok évi teljesítési adatok évi teljesítési adatok évi terv adatok Ellátottak száma (fő) Tényleges teljesítés (ezer Ft) Ellátotta k száma (fő) Tényleges teljesítés (ezer Ft) Ellátottak száma (fő) Tényleges teljesítés (ezer Ft) Ellátottak száma (fő) Tényleges teljesítés (ezer Ft) Ellátottak száma (fő) Tervadatok (ezer Ft) Ellátottak száma (fő) Tervadatok (ezer Ft) Idősek Otthonai Fogyatékosok Otthonai Pszichiátriai Betegek Otthonai Hajléktalan személyek ellátása Intézmények összesen Változás az előző évhez (%) 100,2121,4101,4108,1103,3107,9101,2105,499,790,2101,9111,3

7 Az intézményi bevételek belső megoszlása között Forrás: Szociálpolitikai Integrált Informatikai Rendszer– SZIIR

8 Az intézményi bevételek és kiadások belső megoszlása I. félév Forrás: FPH. Szociálpolitikai Ügyosztály adatbázis -SZIIR

9 A Szociálpolitikai Integrált Informatikai Rendszer céljai  Az intézmények szakirányításának és tulajdonosi felügyeletének biztosítása, költségvetéseik tervezése és a végrehajtások folyamatos monitorozása.  A szociálpolitikai stratégia tervezés és az ágazat-irányítás érdemi támogatása - adatbázis építésével és felhasználásával, elemzésekkel, értékelésekkel, a tervezési folyamat részbeni automatizálásával.  Ellátástervezés és szolgáltatás-szervezés  A meglévő szociális ellátási kapacitás és a nyújtott szolgáltatások minőségi fejlesztése  A meglévő humán erőforrások minőségi és mennyiségi fejlesztése

10 A Rendszer elvárt/bevált előnyei  Teljes körű lakossági tájékoztatás  A segítőfoglalkozású szakemberek „segítése”  Hatékonyabb, integrált adminisztráció – minden (5) szinten  Interaktív vertikális alrendszerek  Átlátható működés és ágazati költségvetés  Kapacitástervezés és kihasználtság  Döntéselőkészítő-döntéstámogató rendszer

11 A projekt indítása  A Szociálpolitikai Integrált Informatikai Rendszer  Kiindulópont  Számítógépek az intézményekben  Szoftverdzsungel  Az „informatikai kultúra”  Vezetői attitűdök - partnerek  Elszántság a megvalósításért  Folyamatos kontroll

12 A géppark formálódása  Kiinduló helyzet-teljes körű felmérés –intézményenként eltérő háttér  A projekt „adománya”  Az „önállóság” feladása?  Multiplikátor hatás  Informatikai fejlesztések (célirányosan?)  A jelenlegi helyzet

13 A humán erőforrás helyzete  Az „innovatív” gépírók  Többletmunka vagy felülemelkedés?  A vezetői hozzáállás fontossága  Az érintettek megnyerése  Operátorok kiválasztása-mozgása  Képzés 1.  Képzés 2.  Képzés 3. – helpdesk és folyamatos

14 Ágazati szoftverdzsungel  Kiinduló helyzet-teljes körű felmérés  Szakmai megbeszélések, workshopok  Egyes programrendszerek kiválasztása  Küzdés és képzés  Az alkalmazás erőfeszítései/kényszerítései  Folyamatos aktualizálás és karbantartás  A hw-változások hatásai a szoftverekre  A jogszabályváltozások (tv./rendelet) hatásai  Interaktív alkalmazás + folyamatos megújulásra képes szociális szakemberek

15 Helyzetkép ma  Az informatikai fejlesztés haszna?  A költségek csökkenthetőek?  Az informatikai képzés „előnyei”  A látásmód megváltozott (szakmai pályázatok, videofilmszemle, publikációk)  Átlátható működés, bp.-i modell  Folyamatos, interaktív kapcsolat  A mai helyzet

16 A Szociálpolitikai Integrált Információs Rendszer

17 Szociálpolitikai ügyosztály Költségvetési csoport Költségvetési, mérleg jelentés havi zárlat Beruházási havi teljesítés Férőhely stat., címlisták Bér és munkaügyi elemzések KÖZPONTI ADATBÁZIS Főp. Hiv. SQL szerver Felvételi alrendszer Kérelem, B,C,D, Előgond. I. Gondozottak alrendszere Lakó és gyógyszer ált. adatok Eü. áll. és gondozás különl. Humán alrendszer Bér adatok Munkaügyi adatok Költségvetési alrendszer Kllxxy,Havi zárlat,Időközi jel. Beruházási alrendszer Engedélyokirat, teljesítés jel. Intézményi alrendszer Infrastruktúra adatok Csak on-line használható Szolgáltatás az ügyosztályok részére Költségvetési ügyosztály Költségvetési, mérleg jel.

18 KÖZPONTI ADATBÁZIS Főp. Hiv. SQL szerver Felvételi alrendszer Kérelem, B,C,D, Előgond. I. Gondozottak alrendszere Lakó és gyógyszer ált. adatok Eü. áll. és gondozás különl. Humán alrendszer Bér adatok Munkaügyi adatok Költségvetési alrendszer Kllxxy,Havi zárlat,Időközi jel. Beruházási alrendszer Engedélyokirat, teljesítés jel. Intézményi alrendszer Infrastruktúra adatok Csak on-line használható KEDVEZMÉNYEZETT FELHASZNÁLÓK A szociálpolitikai integrált információs rendszer struktúrája/működése Budapest portál Közérdekű szociális adatok Budapest portál Közérdekű szociális adatok EllátásrajelentkezőkEllátásrajelentkezők FECS Kérelem,B,C,D,Előgond I. FECS Adatbázis szolgáltatás Fővárosi önkormányzat Közgyűlés, bizottságok Gondozottak Humán Intézményi alrendszer Közgyűlési előterjesztés táblázatai Szolgáltatás az ügyosztályok részére Költségvetési ügyosztály Költségvetési, mérleg jel. Szociálpolitikai ügyosztály Költségvetési, mérleg jel. Beruházási havi teljesítés Férőhely stat., címlisták TÁH Költségvetési és mérleg jel. Központi illetmény számfejtés INTÉZMÉNYEK INPUT ADATOK az intézményektől SZ200 0 Lakó és gyógyszer modul Gondozási modul Vizsgálatok és tervek DOLBER Beruházási alrendszer SI Költségvetési és mérleg jel. Havi zárlat Intézményi infrastruktúra adatai ADATBÁZIS SZOLGÁLTATÁS Az intézményeknek Felvételi alrendszer Kérelmezők, B,C,D, Előgond. I. Gondozottak alrendszer Humán alrendszer Havi béradatok ellenőrzése Munkaügyi listák,táblázatok Költségvetési és mérleg jel. végl. Havi zárlat. Havi zárlat. Beruházási alrendszer Havi teljesítés jelentés Intézményi alrendszer Tételes adatok, táblázatok

19 KÖZPONTI ADATBÁZIS Főp. Hiv. SQL szerver Felvételi alrendszer Kérelem, B,C,D, Előgond. I. Gondozottak alrendszere Lakó és gyógyszer ált. adatok Eü. áll. és gondozás különl. Humán alrendszer Bér adatok Munkaügyi adatok Költségvetési alrendszer Kllxxy,Havi zárlat,Időközi jel. Beruházási alrendszer Engedélyokirat, teljesítés jel. Intézményi alrendszer Infrastruktúra adatok Csak on-line használható INPUT ADATOK az intézményektől SZ2000 Lakó és gyógyszer modul Gondozási modul Vizsgálatok és tervek DolBer Humánpolitikai rendszer Költségvetési és mérleg jel. Havi zárlat Beruházási alrendszer Engedély okirat adatai Intézményi infrastruktúra adatai Intézményi infrastruktúra adatai

20 Adatbázis szolgáltatás Fővárosi önkormányzat Közgyűlés, bizottságok KÖZPONTI ADATBÁZIS Főp. Hiv. SQL szerver Felvételi alrendszer Kérelem, B,C,D, Előgond. I. Gondozottak alrendszere Lakó és gyógyszer ált. adatok Eü. áll. és gondozás különl. Humán alrendszer Bér adatok Munkaügyi adatok Költségvetési alrendszer Kllxxy,Havi zárlat,Időközi jel. Beruházási alrendszer Engedélyokirat, teljesítés jel. Intézményi alrendszer Infrastruktúra adatok Csak on-line használható Gondozottak Várakozók, morbiditási, gyógyszer, önellátási stat. Humán Bér és munkaügyi elemzések    Intézményi alrendszer Infrastruktúra helyzete, férőhelyek elemző stat. Közgyűlési előterjesztés táblázatai, térítési díj, egyszeri hozzájárulás

21 A SZIIR3 rendszer felépítése  A FECS által továbbított komplett kérelmek ügyintézése, az Előgondozás I. és II. eljárások végrehajtása a rendszer által nyomtatott bizonylatok segítségével.  A C lapról az adatbázisba vitt jövedelem adatok kiegészítése a jegyzőtől bekért jövedelem adatokkal.  Az Ellátott adatainak kiegészítése az elhelyezésének adataival, a státuszok beállítása az ellátott kérelmeinél. (Elfoglalta, elhelyezve, elutasítva, nem található).  Az Ellátottal történt események naplózása.  Ápolási, gondozási tervek készítése és az azokban megfogalmazott utasítások teljesítésének adatbázisba vitele.  Az ápolási és gondozási anamnézisek elkészítése és rögzítése.  Az évenkénti, szervenkénti vizsgálatok adatainak bevitele az adatbázisba.  Távollétek nyilvántartása.  BNO és WHO adatok rögzítése. Önellátási képesség adatainak rögzítése.  A gyógyszeradagolás, beszerzés, raktározás, elszámolás megoldása a Gyógyszer modullal.  A napi rutin feladatok végrehajtása során keletkezett ellátotti adatok ellenőrzött bevitele a SZIIR3 adatbázisába, adatszolgáltatás a többi alrendszernek és a felhasználók részére készülő jelentésekhez.  Az intézményi vezetés támogatása és teljesítmény értékelésének segítése a száznál több, paraméterekkel meghatározott lista és statisztikai táblázat típusú lekérdezéssel.

22 Informatikai jövőkép  A Szociálpolitikai Integrált Informatikai Rendszer fejlesztései (személyi-tárgyi feltételek)  Rendszerkövetés és karbantartás  A távolba látás képessége?  A szakmai jogszabályok és a költségvetési törvény változásainak hatásai (belső és külső források)  Összefoglalás

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Szociálpolitikai Integrált Információs Rendszer - SZIIR. Informatikai fejlesztés a Fővárosi Önkormányzat szociális intézményeiben 1998-2008. Skultéti József."

Hasonló előadás


Google Hirdetések