Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Tisza Volán Zrt. alkalmazkodási stratégiája Közgazdász vándorgyűlés Zalakaros 2009 szeptember 25. Előadó.:dr. Szeri István.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Tisza Volán Zrt. alkalmazkodási stratégiája Közgazdász vándorgyűlés Zalakaros 2009 szeptember 25. Előadó.:dr. Szeri István."— Előadás másolata:

1 A Tisza Volán Zrt. alkalmazkodási stratégiája Közgazdász vándorgyűlés Zalakaros 2009 szeptember 25. Előadó.:dr. Szeri István

2 A válság közvetlen hatásai • Munkahely megszűnések (csökken a hivatás forgalom) • Iskola összevonások (alacsonyabb fedezet képességű iskolajáratok ellátása) • Forint árfolyamromlása (deviza alapú lízingek és bérletek magasabb költséghányada) • Általános életszínvonal csökkenés (kényelmi utazások csökkenése, utazási gyakoriságok csökkenése) • Rossz érdekeltség politika (lásd egyéni motorizáció adópolitika általi ösztönzése) • A közlekedéspolitika közösségi közlekedési távlatainak hiánya

3 A válság okozta törvénymódosítások •A 2009.évi XXXV.sz.törvény(egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról) 15 törvényt módosított •Szja alsó sávhatár emelése (új 1900 eFt) 36 eFt/fő nettó kereset növekedés (+ hatás) •Áfa növekedés 25% (- hatás) •Jövedéki adó növekedés +5,5Ft/l (- hatás) •Tb. járulék 3% csökkenés 143 e Ft/hó keresetig (+ hatás) •Munkaadói járulék 2%-ék csökkenés (143 e Ft/hó keresetig) (+ hatás)

4 Folytatás •Baleseti táppénz csökkenés 10 %-al (semleges hatás) •Beteg szabadság csökkenés 10 %-al (+ hatás) •Táppénz 2 éves biztosítása alatt 10 %-os csökkenés (+ hatás) •2 éves folyamatos biztosítás mellett 10 %-os csökkenés (+ hatás) •Munkaadói járulék 2 %-os csökkenés a minimálbér kétszereséig (+ hatás) •Szakképzési hozzájárulás, pályakezdők foglalkoztatása, egyéb változások (- hatás)

5 Volán társaságok naturális adatai I. félév I. félév összehasonlításában

6 helyi hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt.* Zala Volán Zrt volán átlagosan

7 helyközi-távolsági hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt.* Zala Volán Zrt volán átlagosan

8 helyi hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt. 190 Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt volán átlagosan

9 helyközi-távolsági hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt volán átlagosan

10 várható közgazdasági átlagéletkor dec. 31-én Agria Volán Zrt. 11,08 Alba Volán Zrt. 10,85 Bakony Volán Zrt. 10,21 Balaton Volán Zrt. 12,1 Bács Volán Zrt. 11,22 Borsod Volán Zrt. 13,81 Gemenc Volán Zrt. 9,46 Hajdú Volán Zrt. 7,29 Hatvani Volán Zrt. 13 Jászkun Volán Zrt. 8,54 Kapos Volán Zrt. 12,05 Kisalföld Volán Zrt. 10,25 Körös Volán Zrt. 9,9 Kunság Volán Zrt. 13,5 Mátra Volán Zrt. 9,98 Nógrád Volán Zrt. 11,42 Pannon Volán Zrt. 13,1 Somló Volán Zrt. 10,2 Szabolcs Volán Zrt. 8,9 Tisza Volán Zrt. 10,7 Vasi Volán Zrt. 11,3 Vértes Volán Zrt. 11,96 Volánbusz Zrt. 9,22 Zala Volán Zrt. 10,6 1 volán átlagosan 10,86

11 *eladósodottság mértéke, % Agria Volán Zrt. 28,30 Alba Volán Zrt. 105,18 Bakony Volán Zrt. 21,00 Bács Volán Zrt. 12,91 Borsod Volán Zrt. 21,83 Gemenc Volán Zrt. 39,68 Hajdú Volán Zrt. 16,00 Hatvani Volán Zrt. 69,62 Jászkun Volán Zrt. 49,00 Kapos Volán Zrt. 15,75 Kisalföld Volán Zrt. 61,90 Körös Volán Zrt. 12,20 Kunság Volán Zrt. 9,40 Mátra Volán Zrt. 34,20 Nógrád Volán Zrt. 72,10 Somló Volán Zrt. 32,40 Szabolcs Volán Zrt. 18,90 Tisza Volán Zrt. 46,82 Vasi Volán Zrt. 41,00 Vértes Volán Zrt. 42,00 Zala Volán Zrt. 40,30 1 volán átlagosan 37,64 * kötelezettség/saját tőke

12 a vállalat jármű lízing és bérlet kötelezettségei a következő 5 évben Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Zala Volán Zrt.* volán átlagosan

13 helyi hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt.* volán átlagosan

14 helyközi-távolsági hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt.* volán átlagosan

15 menetrendszerinti összesen hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Pannon Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt.* volán átlagosan

16 hó hó Agria Volán Zrt Alba Volán Zrt Bakony Volán Zrt Balaton Volán Zrt Bács Volán Zrt Borsod Volán Zrt Gemenc Volán Zrt Hajdú Volán Zrt Hatvani Volán Zrt Jászkun Volán Zrt Kapos Volán Zrt Kisalföld Volán Zrt Körös Volán Zrt Kunság Volán Zrt Mátra Volán Zrt Nógrád Volán Zrt Somló Volán Zrt Szabolcs Volán Zrt Tisza Volán Zrt Vasi Volán Zrt Vértes Volán Zrt Volánbusz Zrt Zala Volán Zrt.* Volán összesen Volán átlagosan

17 Tisza Volán Zrt. specialitásai az alágazaton belül • Az ország 2. legnagyobb autóbuszos távolsági hálózat üzemeltetése • Az átlagon felüli diák szállítási igény (Szegeden egyetemista tanul) • Román és Szerb határ mentiség (jelentősebb kishatárforgalom) • Az átlagosnál kevésbé iparosodott ellátási terület (alacsony munkásszállítási igény) • Erős konkurencia harc a magánszférával (Központ régió után a legtöbb szabadáras autóbuszos egyéni vállalkozó)

18 Kitörési pontok a stabilizáció érdekében (1) • Vállalati közvetlen költségek csökkentése(menetrend szűkítés) • Járatgyakoriságok ritkítása(alapellátási kritériumok,közszolgáltatási minimum) • Vállalat méret optimalizálása(általános ktg-ek csökkentése) • Bevétel növelési eszközök diverzifikációja(hatékonyabb ellenőrzés,vásárlás ösztönzési módszerek alkalmazása)

19 Kitörési pontok a stabilizáció érdekében (2) • Új ellátási területek megszerzése elsősorban Szerbia és Románia magyarok lakta területein • Települési alvállalkozók bevonása a gyér forgalmú vonalakon • Vasúti mellékvonalon közlekedő személyszállítási vonatok kiváltása autóbusz közlekedéssel • Jármű szolgáltatási minőség javítása(hatékony jármű felújítási program)

20 Kitörési pontok a stabilizáció érdekében (3) • Utas érzetű szolgáltatási minőség javítás (hatékony utas tájékoztatás) • Utas központú értékesítés,(elektronikus jegy és bérletrendszer,elővétel,e-jegy,mobil telefon felületen valóértékesítés,helyfoglalás stb.) • Tarifa és szolgáltatói közlekedési szövetségek kialakítása(városi és vasúti szolgáltatókkal,egységes elszámolás)) • Dél-alföldi Közlekedési Klaszter működtetése(SZKT,Volánok,KKV-k, később vasúti szolgáltatók)

21 Köszönöm a figyelmüket! Mobil: Telefon: Fax: Honlap:


Letölteni ppt "A Tisza Volán Zrt. alkalmazkodási stratégiája Közgazdász vándorgyűlés Zalakaros 2009 szeptember 25. Előadó.:dr. Szeri István."

Hasonló előadás


Google Hirdetések