Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Innovatív bank az innováció mellett Wolf László - OTP Bank Kereskedelmi Banki Divízió, vezérigazgató-helyettes Kereskedelmi Banki Divízió Budapest, 2011.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Innovatív bank az innováció mellett Wolf László - OTP Bank Kereskedelmi Banki Divízió, vezérigazgató-helyettes Kereskedelmi Banki Divízió Budapest, 2011."— Előadás másolata:

1 Innovatív bank az innováció mellett Wolf László - OTP Bank Kereskedelmi Banki Divízió, vezérigazgató-helyettes Kereskedelmi Banki Divízió Budapest, május 10.

2 2 Az innováció társadalmi szerepe: Magyarországnak nincsenek jelentős természeti kincsei, ezért fókuszálnia kell a tudásalapú gazdaságfejlesztésre, amelynek központi eleme az innováció. Mi az innováció? Többféle definíció, értelmezés létezik: a cégvezetők, tulajdonosok, támogatásközvetítők, finanszírozok sem feltétlenül ugyanazt értik alatta. A jövőbeni sikerek alapja a változó piaci környezetben való folyamatos fejlődés, az új ügyféligények új termékekkel és szolgáltatásokkal való lefedése Magyarország, a feltalálók országa (Telefon, Puskás Tivadar 1879; AC Locomotive, Kandó Kálmán 1902; Pick szalámi, Pick Márk, 1885; VW Beetle Design, Barényi Béla 1925; Golyóstoll, Bíró László 1931; Autoexposure Still Camera, Mihályi József 1938; Soft kontaktlencse, Győrffy István 1959; Light Transmitting Concrete, Losonczi Ádám 2001; Rubik kocka, Rubik Ernő 1976; Kodály módszer, Kodály Zoltán 1929; Exel, Simony Károly 1974; Leonar3do Virtual Reality KIT, Rátai Dániel 2010). Kiindulási pont OTP Bank, az innovatív hitelintézet: Az OTP Bank hiszi, hogy az innováció önmaga és az ügyfelei számára is hosszú távú versenyelőnyt biztosít. Folyamatos kutatásokra épülő termékfejlesztés, OTP Fórum Program, tudásmegosztás az ügyfelek felé (best practice-ek megosztása) Kereskedelmi Banki Divízió

3 között 132 milliárd Ft uniós támogatás áll rendelkezésre a vállalati K+F+I területhez A téma aktualitása: 2013-ig a 2007 óta megítélt támogatásnál is több 132 milliárd Ft áll még rendelkezésre K+F+I finanszírozására, ami kis mértékben marad csak el a technológiafejlesztésre fordítható 172 milliárd forinttól. Az innovációs finanszírozás megkerülhetetlen! A megítélt támogatásokban még nagyobb a különbség: 112 milliárd és 260 milliárd Ft. K+F+I tevékenységre 280 milliárd támogatási igény érkezett be eddig 2007 óta, a technológiafejlesztésre 440 milliárd. A potenciális pályázók a kedvezőbb feltételek ellenére kevésbé veszik igénybe ezeket a támogatási formákat. K+F+I pályázatok helyzete Kereskedelmi Banki Divízió

4 4 A kutatás és fejlesztés finanszírozása hazánkban a korábbi évekhez képest növekedett, hiszen 2006-ban még csak a GDP 0,48 százalékát fordították rá. Számos ország mögöttünk helyezkedik el: például Románia, Bulgária, Szlovákia. Magyarország K+F intenzitása alig éri el Az 1%-ot, az élenjáró országoknál, például az északi tagállamok- nál 2,5-3% fölött van a K+F kiadások aránya. Nemzetközi kitekintés *Forrás: Az adatok az Eurostat R&D Statistics-ból származnak A K+F kiadások aránya a GDP-hez 27 EU- tagállamban és néhány kiválasztott országban 2009-ben* A K+F intenzitás (K+F kiadások GDP-hez viszonyított aránya) alapján Magyarország a középmezőny alján helyezkedik el. Kereskedelmi Banki Divízió

5 5 Alapelv: az OTP Bankcsoport a szolgáltatásai fejlesztését kutatásokra alapozza az ügyféligények megismerése érdekében Az OTP Bankcsoport szerepvállalása az innováció terén Az innovációs kutatás megállapításai: • a cégek kevésbé vannak tisztában azzal, hogy a támogatási rendszer mit tekint K+F+I tevékenységnek – egy nyelvet kell beszélni a szereplőknek •Az innovációs pályázatokról nem rendelkeznek megfelelő információval a cégek •Külső finanszírozás nélkül nem valósulna meg a projektek jelentős része, pályázati forrásra és hitelre szükség van •A forrásoknál a támogatásoknak és a hiteleknek kiemelkedő szerepe volt. A vállalatok kétharmada nem valósította volna meg az innovációt, ha ezeket nem tudták volna igénybe venni. •Sokan terveznek innovációs projektet A kutatás felhasználása: •Az OTP Csoport a kutatás eredményeit a támogatást nyújtó kormányzati szervekkel megosztja, közösen értelmezik, ezzel is segítve a vállalkozók és a kormányzat közötti párbeszédet és azt, hogy a források és az igények egymásra találjanak. •A kutatás eredményeire támaszkodó szolgáltatás- és termékfejlesztés az ügyféligények kiszolgálása érdekében. *a válaszadók számához (179) viszonyítva Kereskedelmi Banki Divízió

6 ben a Bank kiemelt figyelmet fordít Magyarországon a vállalati szektorra, ezen belül is kiemelten az agrár és kis- és középvállalati ügyfélkörre – ahol összességében 10%-ot megközelítő állománynövekedési célokat tűzött ki maga elé. Az OTP Bank komoly erőfeszítéseket tett a hitelezés élénkítése érdekében: 2009-ben 5, illetve 8%-kal növelte kis- és középvállalati, valamint nagyvállalati kihelyezéseit, miközben a piac összességében 10%-kal visszaesett; 2010-ben pedig további 7, illetve 1%-kal bővült a kihelyezések állománya a piac 7%- os szűkülése mellett. Az OTP Bank szerepvállalása a magyarországi vállalatok finanszírozásában Az OTP Bank 2010-ben is aktívan támogatta a hazai vállalati szektor működését: a évi 248 milliárd forint után 2010-ben 230 milliárd forint hitelt folyósított. Kereskedelmi Banki Divízió

7 7 A bank támogatja a változó piaci környezethez alkalmazkodó, piaci igényeket kielégítő innovációkat Az OTP Csoport a versenyképes magyar tudás pénzügyi partnere Finanszírozás megteremtése hitellelTámogatások felkutatása, elnyerése Kockázati tőkebefektetés Kereskedelmi Banki Divízió

8 8 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Innovatív bank az innováció mellett Wolf László - OTP Bank Kereskedelmi Banki Divízió, vezérigazgató-helyettes Kereskedelmi Banki Divízió Budapest, 2011."

Hasonló előadás


Google Hirdetések