Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

© 2012 Autodesk A 3D ábrázolások lehetőségei és előnyei… Kiss Károly rendszermérnök, építőmérnöki megoldások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "© 2012 Autodesk A 3D ábrázolások lehetőségei és előnyei… Kiss Károly rendszermérnök, építőmérnöki megoldások."— Előadás másolata:

1 © 2012 Autodesk A 3D ábrázolások lehetőségei és előnyei… Kiss Károly rendszermérnök, építőmérnöki megoldások

2 © 2012 Autodesk Fotó: Dörögdi Ádám

3 © 2012 Autodesk •1991. FABICAD Kft. •AutoCAD alapú fejlesztések, konstrukciós tervezés, gépgyártás- technológia •2001. Varinex Rt. •CAD/CAM/CAE - Számítógéppel segített mérnöki tevékenységek •FEA - Szimulációs eszközök •RPT/RT - gyors prototípus gyártás és szerszámkészítés •Térinformatika (GIS), digitális térkép készítés •Építőmérnöki tervezés •1991. FABICAD Kft. •AutoCAD alapú fejlesztések, konstrukciós tervezés, gépgyártás- technológia •2001. Varinex Rt. •CAD/CAM/CAE - Számítógéppel segített mérnöki tevékenységek •FEA - Szimulációs eszközök •RPT/RT - gyors prototípus gyártás és szerszámkészítés •Térinformatika (GIS), digitális térkép készítés •Építőmérnöki tervezés A VARINEX Zrt.

4 © 2012 Autodesk Az Autodesk •Alapítva 1982-ben •A világ vezető 2D és 3D tervező technológiáját szállító cége •10+ millió felhasználó •A legszélesebb termékpalettával rendelkező fejlesztő cég •Folyamatos fejlesztés •Projekt alapú és objektumorientált szemlélet •Különböző szakágak terveinek megjelenítése egyetlen felületen •Alapítva 1982-ben •A világ vezető 2D és 3D tervező technológiáját szállító cége •10+ millió felhasználó •A legszélesebb termékpalettával rendelkező fejlesztő cég •Folyamatos fejlesztés •Projekt alapú és objektumorientált szemlélet •Különböző szakágak terveinek megjelenítése egyetlen felületen

5 © 2012 Autodesk Mire (lehet) jó a harmadik dimenzió?

6 © 2012 Autodesk Mire (lehet) jó a harmadik dimenzió?

7 © 2012 Autodesk Rajtuk már a 3D sem segít…

8 © 2012 Autodesk Mire (lehet) jó a harmadik dimenzió?

9 © 2012 Autodesk Iparági kihívások •Rövid, sokszor lehetetlen határidők •A legolcsóbb a nyerő •Különböző szakági munkák összehangolása •Hiányos / összecsapott tervek •Kerekített értékék használata, „mert azok szebbek” •„EOV-nak látszó”, elmozgatott rajzok •A digitális formátum/adatszolgáltatás félreértelmezése •A szerzői joggal való „visszaélés” •„Majd a helyszínen megoldják” felfogás •Rövid, sokszor lehetetlen határidők •A legolcsóbb a nyerő •Különböző szakági munkák összehangolása •Hiányos / összecsapott tervek •Kerekített értékék használata, „mert azok szebbek” •„EOV-nak látszó”, elmozgatott rajzok •A digitális formátum/adatszolgáltatás félreértelmezése •A szerzői joggal való „visszaélés” •„Majd a helyszínen megoldják” felfogás

10 © 2012 Autodesk Iparági célok •Megfelelő technológiák kiválasztása •Minél pontosabb költségbecslés •Pontos és teljesíthető ütemterv •Megbízható geodézia •Gördülékeny és pontos kivitelezés •A tervekben lévő hibák ne kerüljenek ki a terepre •Felkészülni az improvizációra? •Tisztességes haszon •Megfelelő technológiák kiválasztása •Minél pontosabb költségbecslés •Pontos és teljesíthető ütemterv •Megbízható geodézia •Gördülékeny és pontos kivitelezés •A tervekben lévő hibák ne kerüljenek ki a terepre •Felkészülni az improvizációra? •Tisztességes haszon

11 © 2012 Autodesk A drága múlt, jelen és jövő (?) A hiányos, pontatlan nyilvántartás néhány következménye: •Ismeretlen közművagyon •Gyakori és véletlenszerűnek tűnő meghibásodások •Lappangó hibák, tervezhetetlen karbantartások •Lassú, körülményes, „saccperka” adatszolgáltatás az ügyfelek és a tervezők felé •Meglévő vezetékek megrongálása valamilyen kivitelezési munka során •Meglévő vezetékek ütközése a tervezett keresztező vezetékkel A hiányos, pontatlan nyilvántartás néhány következménye: •Ismeretlen közművagyon •Gyakori és véletlenszerűnek tűnő meghibásodások •Lappangó hibák, tervezhetetlen karbantartások •Lassú, körülményes, „saccperka” adatszolgáltatás az ügyfelek és a tervezők felé •Meglévő vezetékek megrongálása valamilyen kivitelezési munka során •Meglévő vezetékek ütközése a tervezett keresztező vezetékkel

12 © 2012 Autodesk A jelen és a jövőbeni elvárások •Költségek csökkentése •Pontos „naprakész” közműleltár •Tervezett karbantartások •Meghibásodások minimalizálása •Valóban pontos adatszolgáltatás az ügyfelek és a tervezők felé •Költségek csökkentése •Pontos „naprakész” közműleltár •Tervezett karbantartások •Meghibásodások minimalizálása •Valóban pontos adatszolgáltatás az ügyfelek és a tervezők felé

13 © 2012 Autodesk Tervezés/ellenőrzés/kivitelezés

14 © 2012 Autodesk Tervezés/ellenőrzés/kivitelezés

15 © 2012 Autodesk Tervezés/ellenőrzés/kivitelezés

16 © 2012 Autodesk Tervezés/ellenőrzés/kivitelezés

17 © 2012 Autodesk •Lézeres vezérlés •Ultrahangos vezérlés •3D vezérlés •Mérőállomás •GPS •Lézeres vezérlés •Ultrahangos vezérlés •3D vezérlés •Mérőállomás •GPS Tervezés/ellenőrzés/kivitelezés Forrás:

18 © 2012 Autodesk Tervezés/ellenőrzés/kivitelezés Forrás:

19 © 2012 Autodesk Tervezés/ellenőrzés/kivitelezés •Folyamatos munkavégzés, nincsen szükség szintjelző karókra •Nagy pontosságú munka •Csökken a járatok száma, nő a termelékenység •Csökken a munkagép üzemóra száma •Csökken a különböző hibákból adódó pluszmunka költsége

20 © 2012 Autodesk Út- és szerkezettervezés kapcsolata  Bridge Modeler  Labs.autodesk.com  Revit Structure kapcsolat

21 © 2012 Autodesk Építészet…  Építész  Szerkezettervezés  Épület gépészet

22 © 2012 Autodesk Elemzések

23 © 2012 Autodesk Robot Structure

24 © 2012 Autodesk Robot Structure

25 © 2012 Autodesk Tervezés/ellenőrzés/kivitelezés

26 © 2012 Autodesk Általában 7 percre van szükség ahhoz, hogy az ember elaludjon

27 © 2012 Autodesk Tervezés/ellenőrzés/kivitelezés

28 © 2012 Autodesk Békési csónak- és kishajó kikötő tervezése Kettős-Körös Békési duzzasztó megkerülő csatornájában Tervező: Erbo-Plan Kft. Gyula

29 © 2012 Autodesk Meglévő domborzati modell

30 © 2012 Autodesk A 3D nyomterv

31 © 2012 Autodesk Tervezett domborzati modell

32 © 2012 Autodesk Kivitelezés előtt, közben és után

33 © 2012 Autodesk Kivitelezés előtt, közben és után

34 © 2012 Autodesk Tervezés/ellenőrzés/kivitelezés

35 © 2012 Autodesk Így (is) lehet(ne)

36 © 2012 Autodesk Térinformatikai adatok megjelenítése

37 © 2012 Autodesk Térinformatikai adatok megjelenítése

38 © 2012 Autodesk Térinformatikai adatok megjelenítése

39 © 2012 Autodesk Térinformatikai adatok megjelenítése

40 © 2012 Autodesk •Gravitációs és nyomott hálózatok elemzése •Hossz-szelvény készítése tetszőleges útvonalra •Számos csőprofil és víznyelő típus alkalmazása •Befogadó elemzés, túlfolyók kezelése •Tetszőleges intenzitás és gyakoriság alkalmazása •Csapadékmennyiség lefolyásvizsgálata •Gravitációs és nyomott hálózatok elemzése •Hossz-szelvény készítése tetszőleges útvonalra •Számos csőprofil és víznyelő típus alkalmazása •Befogadó elemzés, túlfolyók kezelése •Tetszőleges intenzitás és gyakoriság alkalmazása •Csapadékmennyiség lefolyásvizsgálata 3D adatszolgáltatás és elemzés

41 © 2012 Autodesk 3D adatszolgáltatás és elemzés

42 © 2012 Autodesk 3D adatszolgáltatás és elemzés

43 © 2012 Autodesk Hossz-szelvény két tetszőleges csomópont között Kezdőpont Végpont 3D adatszolgáltatás és elemzés

44 © 2012 Autodesk 3D adatszolgáltatás és elemzés

45 © 2012 Autodesk 3D adatszolgáltatás és elemzés

46 © 2012 Autodesk 3D adatszolgáltatás és elemzés

47 © 2012 Autodesk 3D adatszolgáltatás és elemzés

48 © 2012 Autodesk Graphic originated by Patrick MacLeamy, AIA/HOK KoncepcióTanulmány Megvalósulás Üzemeltetés és fenntartás Költség/ Energia Kiviteli terv Megtérülés

49 © 2012 Autodesk Graphic originated by Patrick MacLeamy, AIA/HOK KoncepcióTanulmány Megvalósulás Üzemeltetés és fenntartás Költség/ Energia Kiviteli terv 1 1 Megtérülés Költségek és a minőség befolyásolhatósága

50 © 2012 Autodesk Graphic originated by Patrick MacLeamy, AIA/HOK KoncepcióTanulmány Megvalósulás Üzemeltetés és fenntartás Költség/ Energia Kiviteli terv 1 1 Költségek és a minőség befolyásolhatósága 2 Változtatás költsége 2 Megtérülés

51 © 2012 Autodesk Graphic originated by Patrick MacLeamy, AIA/HOK KoncepcióTanulmány Megvalósulás Üzemeltetés és fenntartás Költség/ Energia Kiviteli terv Változtatás költsége 2 3 Tipikus munkafolyamat 3 Költségek és a minőség befolyásolhatósága Megtérülés

52 © 2012 Autodesk Késedelmes zászlózás kitűzése CKT-hoz ( méter): 4 db négytengelyes tgk. napi díja: ÁFA Bedolgozó géplánc napi díja: ÁFA Összesen: ÁFA ½ nap: ÁFA Új szoftverlicenc ára: ~4 500 €.- + ÁFA Késedelmes zászlózás kitűzése CKT-hoz ( méter): 4 db négytengelyes tgk. napi díja: ÁFA Bedolgozó géplánc napi díja: ÁFA Összesen: ÁFA ½ nap: ÁFA Új szoftverlicenc ára: ~4 500 €.- + ÁFA Megtörtént eset 2011 ITR vs. AutoCAD Civil 3D

53 © 2012 Autodesk Megtérülés 67. sz. főút Kaposfüred elkerülő

54 © 2012 Autodesk Megtérülés 67. sz. főút Kaposfüred elkerülő

55 © 2012 Autodesk Megtérülés 67. sz. főút Kaposfüred elkerülő

56 © 2012 Autodesk Megtérülés 67. sz. főút Kaposfüred elkerülő m m3

57 © 2012 Autodesk •Teljes szerkesztési idő: 11 óra 18 perc •Közel teljes 3D modell •Tervlapok közötti eltérések kibuknak •Módosítás esetén a modell pár perc alatt frissíthető (pl. :helyszínrajzi sugár, hossz- szelvény változása) •Bármilyen felület kinyerése ( pl.: földmunka, aszfaltrétegek) •Helyszíni improvizáció „támogatása” Megtérülés 67. sz. főút Kaposfüred elkerülő

58 © 2012 Autodesk Összefoglalás •Pontos tervezési LEHETŐSÉG •Bárhol bármilyen keresztszelvény felvehető •Bárhonnan bármilyen koordináta és magasság leolvasható •Elemzések, önellenőrzések, hibák kiszűrése •Variációk összehasonlítása •Gyors változtatási lehetőség •Gyors adatszolgáltatás, szakági társtervező számára 3D modell •Kivitelezés támogatása

59 © 2012 Autodesk Nincsen és nem is lesz soha olyan eszköz, ami a mérnöki tudást és gondolkodásmódot helyettesíthetné

60 © 2012 Autodesk Civil3d.varinex.hu Köszönöm megtisztelő figyelmüket


Letölteni ppt "© 2012 Autodesk A 3D ábrázolások lehetőségei és előnyei… Kiss Károly rendszermérnök, építőmérnöki megoldások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések