Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSarolta Fábiánné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Összehangolt könyvtári szolgáltatásfejlesztés és az olvasáskultúra népszerűsítését támogató programsorozat lebonyolítása a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár által (TAMOP /1/KMR/ ) A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
2
JÁRNAK-E AZ EMBEREK KÖNYVTÁRBA?
JÓ KÉRDÉS! JOGOS KÉRDÉS! LELKIISMERETI KÉRDÉS! KÉRDEZD MEG A KÖNYVTÁROST! Ő CSAK TUDJA! HISZEN OTT MINDENT TUDNAK!
3
JÁR-E KÖNYVTÁR AZ EMBEREKHEZ?
EZ KÉRDÉS? MIKOR JÁRNA? HÁT, …HA OTTHON VAN! …HA ÚTRA KEL! …HA A HÁLÓ FOGLYA! …HA CSAK A MOBILLAL TUD! …HA ELNYELTE A TÉR! …HA…
4
MIT TEGYEN A KÖNYVTÁR? A KÖNYVTÁR ÉS A TÁRSADALOM KÖZÖTTI INTERAKCIÓ KITERJESZTÉSE A HASZNÁLÓ KÖZÖNSÉG VÁLTOZÓ IGÉNYEINEK VALÓ MEGFELELÉS A MEGLÉVŐ KOMMUNIKÁCIÓ KITERJESZTÉSE A KÖNYVTÁRI TEVÉKENYSÉG HASZNOSSÁGÁNAK NÖVELÉSE ÚJ KOMMUNIKÁCIÓS FORMÁK ÚJ HASZNÁLÓK BEVONÁSA
5
MEGÚJULÁS A FŐVÁROSI SZABÓ ERVIN KÖNYVTÁRBAN 1997-2009 (2012)
ÚT A TÁMOP-HOZ MEGÚJULÁS A FŐVÁROSI SZABÓ ERVIN KÖNYVTÁRBAN (2012)
6
MÉRFÖLDKÖVEK PÁLFFY-PROJEKT (1997) WENCKHEIM-PROJEKT (1998-2001)
ZENEI GYŰJTEMÉNY JAPÁN KULTURÁLIS ALAP WENCKHEIM-PROJEKT ( ) KÖZPONTI KÖNYVTÁR : REKONSTRUKCIÓ ÉS BŐVÍTÉS SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉS INFORMÁCIÓS TECHNOLÓGIA ALAPJAI NAGYVÁROSI KÖNYVTÁR
7
MÉRFÖLDKÖVEK STARTÉGIAI TERV I. (2002-2008) CÉLOK: PARADIGMAVÁLTÁS
TECHNOLÓGIAI VÁLTÁS A SZOLGÁLTATÁSI POTENCIÁL BŐVÍTÉSE ELÉRT SZOLGÁLTATÁSI SZINT STABILIZÁLÁSA A KERÜLETI TAGKÖNYVÁRAK FEJLESZTÉSE
8
MÉRFÖLDKÖVEK STRATÉGIAI TERV I. (2002-2008.) EREDMÉNYEK:
KÖNYVTÁRTECHNOLÓGIA:CORVINA IKR EGYSÉGES KATALÓGUS ( ) HÁLÓZATI SZOLGÁLTATÁSOK A TAGKÖNYVTÁRAKBAN PORTÁL (2004) KÖZPONTOSÍTOTT GYARAPÍTÁS TAGKÖNYVTÁRAK (ÉPÍTÉS, FELÚJÍTÁS, SZOLGÁLTATÁSFEJLESZTÉS)
9
MÉRFÖLDKÖVEK STRATÉGIAI TERV II. (2008-2012) MINŐSÉGI SZOLGÁLTATÁS
MAGAS SZÍNVONALÚ SZOLGÁLTATÁSI RENDSZER HAGYOMÁNYOS KÖNYVTÁR TUDÁSTÁRRAL ADATBÁZISOK ÉS ELEKTRONIKUS DOKUMENTUMOK LEGKORSZERŰBB SZOLGÁLTATÁSI FORMÁK KORSZERŰ ISMERETEKKEL ÉS MEGFELELŐ KOMPETENCIÁKKAL RENDELKEZŐ SZAKEMBEREK AZ OLVASÁSI, INFORMÁCIÓKERESÉSI ÉS DIGITÁLIS KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSE RÉVÉN AZ OKTATÁS, VALAMINT A TANULÁS TÁMOGATÁSA A FOGYATÉKKAL ÉLŐK KIEMELT TÁMOGATÁSA
10
MÉRFÖLDKÖVEK TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ KAPCSOLAT A STRATÉGIÁHOZ
IDŐBELI EGYBEESÉS AZONOS CÉLOK ÚJ LEHETŐSÉGEK GARANTÁLT MEGVALÓSULÁS FINANSZÍROZÁSI BIZTONSÁG
11
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ
A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás érdekében
12
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ
A PÁLYÁZATI KIÍRÁS (2008. MÁJUS) A KIÍRÁS ÉS A KAPCSOLÓDÓ DOKUMENTUMOK ALAPOS TANULMÁNYOZÁSA A LEHETŐSÉGEK SZÁMBA VÉTELE TÁJÉKOZÓDÁS A LEHETSÉGES PÁLYÁZATI PARTNEREKRŐL
13
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ
A PÁLYÁZATI KIÍRÁS A LEHETŐSÉGEK FELDOLGOZÁSA ÖNÁLLÓ KONZORCIUMI KÖTELEZŐ VÁLASZTHATÓ KÖLTSÉG
14
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ
KÖTELEZŐ TEVÉKENYSÉGEK ORSZÁGOS ELVEKHEZ IGAZODÓ KATALÓGUS ÉS ADATBÁZIS INTERAKTÍV PORTÁL OLVASÁSKULTÚRA FEJLESZTÉSE (KAMPÁNY, PROGRAM) KÖNYVTÁROSI SZAKTUDÁS FEJLESZTÉSE
15
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ
VÁLASZTHATÓ TEVÉKENYSÉGEK (1) 24 ÓRÁS ONLINE SZOLGÁLTATÁSOK TARTALOMSZOLGÁLTATÓ HONLAP HELYISMERETI SZOLGÁLTATÁSOK HATÉKONYSÁGOT MÉRŐ MÓDSZEREK ÉS MUTATÓK KIDOLGOZÁSA INFORMÁCIÓKERESÉSI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE
16
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ
VÁLASZTHATÓ TEVÉKENYSÉGEK (2) KÖNYVTÁROSI SZAKTUDÁS ÉS NYELVISMERET FEJLESZTÉSE INTÉZMÉNYI AKKREDITÁCIÓ SZAKMAI KÉPZÉSHEZ AKKREDITÁLT SZAKMAI KÉPZÉSEK
17
TÁMOP 3. 2. 4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ A PÁLYÁZAT ELŐKÉSZÍTÉSE (2008
TÁMOP TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ A PÁLYÁZAT ELŐKÉSZÍTÉSE (2008. JÚLIUS NOVEMBER) DÖNTÉS A RÉSZVÉTELRŐL ÖNÁLLÓ ÉS/VAGY KONZORCIUMI PÁLYÁZAT A PARTNER KERESÉS EREDMÉNYTELEN AZ INTÉZMÉNY ALKALMAS ÖNÁLLÓ PÁLYÁZATRA A PÁLYÁZATI TEVÉKENYSÉGEKBEN TELJESKÖRŰSÉGRE KÉSZÜLTÜNK
18
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ
DÖNTÉS A RÉSZVÉTELRŐL KÖTELEZŐ TEVÉKENYSÉGEK VÁLLALHATÓK, NAGY BIZTONSÁGGAL TELJESÍTHETŐK E TEVÉKENYSÉGEKBEN A KORÁBBI FEJLESZTÉSEKBŐL KELLŐ TAPASZTALATOKAT SZEREZTÜNK A KÖNYVTÁR TELJESÍTÉSÜKKEL SZOLGÁLJA A KÖNYVTÁRI RENDSZERT ÉS HASZNÁLÓIT
19
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ
DÖNTÉS A RÉSZVÉTELRŐL VÁLASZTHATÓ TEVÉKENYSÉGEK A MEGVALÓSÍTHATÓSÁGTÓL FÜGGŐEN KELL VÁLASZTANI A MUNKACSOPORTOK VALAMENNYI TEVÉKENYSÉGGEL FOGLALKOZZANAK ÉS TEGYENEK JAVASLATOT A KOCKÁZATOS TEVÉKENYSÉGEKET KI KELL ZÁRNI
20
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ A PÁLYÁZAT ELŐKÉSZÍTÉSE
A KÖTELEZŐ ÉS A VÁLASZTHATÓ TEVÉKENYSÉGEK ELEMZÉSE HAT TEVÉKENYSÉGI KÖR KIALAKÍTÁSA MUNKACSOPORTOK SZERVEZÉSE ALPROJEKT KIDOLGOZÁSA KÖLTSÉGEK TERVEZÉSE TÁMOGATÓK ÉS EGYÜTTMŰKÖDŐK MEGNYERÉSE
21
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ PÁLYÁZATÍRÁS
EGYSÉGES PROJEKTTERV KÉSZÍTÉSE (2008. NOVEMBER – FEBRUÁR) BEADÁS (2009. FEBRUÁR) BEFOGADÁS PÓTLÁSOK
22
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ PÁLYÁZAT
DÖNTÉS A PÁLYÁZAT EREDMÉNYES A TÁMOGATÁS ÖSSZEGE: FT A PÁLYÁZATI ÖSSZEG: FT ALÁÍRÁS NOVEMBER
23
TÁMOP 3.2.4 TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ
MEGVALÓSÍTÁS (2009 SZEPTEMBERÉTŐL) PROJEKT VÉGREHAJTÁSI EGYSÉG MUNKACSOPORTOK ÚJRAINDULÁSA ARCULATI TERVEK ELKÉSZÍTÉSE NYITÓRENDEZVÉNY ELŐKÉSZÍTÉSE
24
AZ INTEGRÁLT KÖNYVTÁRI RENDSZER FEJLESZTÉSE
2010. január – december
25
INTERAKTIVITÁS A HASZNÁLÓK
TANULÁSI INFORMÁCIÓSZERZÉSI SZOKÁSAI SZERINT TÁVHASZNÁLAT BEIRATKOZÁS, HOSSZABBÍTÁS DIGITÁLIS TARTALMAK SZOLGÁLTATÁSA AZ ADATBÁZIS BŐVÍTÉSE SZAKGYŰJTEMÉNYI ADATBÁZISOK KÉPI ADATBÁZIS (MUZEÁLIS FÉNYKÉPEK, PLAKÁT, METSZET) A DIGITÁLIS ARCHÍVUM BŐVÍTÉSE SOKAT HASZNÁLT DOKUMENTUMOK RITKASÁGOK
26
A FSZEK HONLAPJÁNAK FEJLESZTÉSE
2010. JANUÁR – ÁPRILIS
27
MAGAS SZÍNVONALÚ ÉS FOLYAMATOS TÁJÉKOZTATÁS
INTERAKTÍV KAPCSOLAT A HASZNÁLÓKKAL TEMATIKUS WIKI-, ÉS VIDEÓ-ALKALMAZÁSOK LÁTÁSSÉRÜLT HASZNÁLÓK BEVONÁSA AZ INFORMÁCIÓÁRAMLÁSBA REGISZTRÁCIÓHOZ KÖTÖTT TARTALMAK TEMATIKUS ALPORTÁLOK FEJLESZTÉSE
28
OLVASÁSFEJLESZTÉS 2009. DECEMBER – ÁPRILIS
29
NYÁRI NAPKÖZIS TÁBOROK PROGRAMJAINAK BŐVÍTÉSE
GYERMEKIRODALOM KLASSZIKUSAI KÖZÖSSÉGI ÉLMÉNYSZERZÉS KÖNYVTÁRHASZNÁLAT ÖNKORMÁNYZATI TÁMOGATÁS
30
OLVASÁS EGY ÉLETEN ÁT 2009. DECEMBER – ÁPRILIS
31
AZ OLVASÁS ÖNÉPÍTŐ FOLYAMAT
„CSALÁDI SZOMBATOK” OLVASÁSFEJLESZTÉS KÖNYVTÁRHASZNÁLAT AZ OLVASÁSKULTÚRA FEJLESZTÉSE KAMPÁNYOK AZ OLVASÁSKULTÚRA NÉPSZERŰSÍTÉSE MELLETT
32
SZOLGÁLTATÁSOK ÉS OLVASÁSFEJLESZTÉSI TRÉNING VESZÉLYEZTETETT ÉLETHELYZETŰ FIATALOK SZÁMÁRA
2010. JANUÁR – JÚNIUS
33
VESZÉLYEZTETETT FIATALOK TEMATIKUS ALPORTÁL
SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYRENDSZER PROGRAMOK INTERAKTÍV LEHETŐSÉGEK MENTORI SZOLGÁLAT SPECIÁLISAN KÉPZETT KÖNYVTÁROS SZOCIÁLIS MUNKÁS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSI TRÉNING OLVASÁSFEJLESZTÉS KREATIVITÁS-FEJLESZTÉS
34
A DIGITÁLIS SZAKADÉK LEKÜZDÉSE
2009. OKTÓBER – ÁPRILIS
35
INTERNETHASZNÁLATI ÉS INFORMÁCIÓKERESÉSI ISMERETEK ÁTADÁSA
SZÖVEGSZERKESZTÉS INFORMÁCIÓKERESÉS E-ÜGYINTÉZÉS A JAWS FOR WINDOWS PROGRAM HASZNÁLATA
36
MÉDIAISMERETI FOGLALKOZÁSOK
2009. OKTÓBER – ÁPRILIS
37
AZ AUDIOVIZUÁLIS TARTALMAK KORÁT ÉLJÜK
A TELEVÍZIÓ, A FILM ÉS AZ INTERNET ELŐNYEI ÉS HÁTRÁNYAI ELŐADÁSOK, FOGLALKOZÁSOK GYEREKEKNEK ÉS SZÜLEIKNEK
38
ORIENTÁCIÓS FOGLALKOZÁSOK KÖZÉPISKOLÁSOKNAK, FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK HALLGATÓINAK ÉS KUTATÓKNAK
2009. október – április
39
KÖNYVTÁRHASZNÁLATI FOGLALKOZÁSOK ADATBÁZISOK BEMUTATÁSA
KÖZÉPISKOLÁSOKNAK: ÁLTALÁNOS ADATBÁZISOK (PL. MATARKA, MEK) EGYETEMISTÁKNAK SPECIÁLIS (REFWORKS), ÉS ANGOL NYELVŰ ADATBÁZISOK (PL. EBSCO, LITERATURE ONLINE) KUTATÓK SZÁMÁRA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI INFORMÁCIÓKERESÉSI KURZUS WEB2.0-ÁS ALKALMAZÁSOK HASZNÁLATA
40
MUNKATÁRSAK RÉSZVÉTELE AKKREDITÁLT KÉPZÉSBEN
2009. SZEPTEMBER – JÚNIUS
41
KÖNYVTÁRI MENEDZSMENT
DIGITÁLIS DOKUMENTUMGYŰJTEMÉNYEK KIALAKÍTÁSA ANGOL ÉS NÉMET SZAKNYELVI TANFOLYAM WEB2.0 ALKALMAZÁSOK, BÁB-, DRÁMA- ÉS MÉDIAPEDAGÓGIA OKTATÁSA KÖNYVTÁROSOKNAK SZEMÉLYES INFORMÁCIÓMENEDZSMENT
42
CÉJAINK: A PROJEKT VALAMENNYI ELEMÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA
A KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁS HATÓKÖRÉNEK ÉS HATÉKONYSÁGÁNAK NÖVEKEDÉSE A HASZNÁLÓI ELÉGEDETTSÉG ERŐSÍTÉSE
43
FRISS HÍR A TÁMOGATÁSKEZELŐ
2009. NOVEMBER 17-ÉN INTÉZKEDETT A PÁLYÁZATI TÁMOGATÁS ELŐLEGÉNEK ÁTUTALÁSÁRA!
44
ÜZENET MINDENKINEK! KÖZEL MÁSFÉL ÉVNYI ELŐKÉSZÍTŐ MUNKA UTÁN A FŐVÁROSI SZABÓ ERVIN KÖNYVTÁRBÓL A TUDÁSDEPÓ-EXPRESSZ ELINDULT, A CÉLÁLLOMÁSRA JÚNIUS 30-ÁN ÉRKEZIK.
45
KÖSZÖNET BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK A PÁLYÁZAT CÉLJAINAK
FELKAROLÁSÁÉRT, A FINANSZÍROZÁSBAN VÁLLALT KÖTELEZETTSÉGÉÉRT
46
KÖSZÖNET A PARTNEREKNEK
A FŐVÁROSI KERÜLETI ÖNKORMÁNYZATOKNAK ÉS AZ INTÉZMÉNYEIKNEK A TÁMOGATÓ ÉS AZ EGYÜTTMŰKÖDÉSI NYILATKOZATAIKÉRT
47
KÖSZÖNET A PARTNEREKNEK
A CIVIL SZERVEZETEKNEK, KÜLÖNÖSEN A HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÁRSADALMI CSOPORTOK PROGRAMJAINAK KIALAKÍTÁSÁBAN ADOTT SEGÍTSÉGÜKÉRT
48
KÖSZÖNET A PARTNEREKNEK
A PROJEKT KIDOLGOZÁSÁT SEGÍTŐ GAZDASÁGI SZERVEZETEKNEK A KORSZERŰ INFORMÁCIÓTECHNOLÓGIA ALKALMAZÁSÁBAN ADOTT TANÁCSAIKÉRT
49
KÖSZÖNET MINDAZOKNAK, AKIK SZAKÉRTŐKÉNT, BÍRÁLÓKÉNT, DÖNTÉSHOZÓKÉNT PÁLYÁZATUNK ÚTJÁT EGYENGETTÉK
50
KÖSZÖNET MUNKATÁRSAINKNAK: AZ ÖTLETADÓKNAK A PÁLYÁZATÍRÓKNAK
A KAPCSOLATÉPÍTŐKNEK AZ OLVASÓKNAK, AKIK INSPIRÁLTAK BENNÜNKET
51
KÖSZÖNET ÖNÖKNEK, AKIK MEGTISZTELTEK BENNÜNKET, ÉS RÉSZT VETTEK A PROJEKT NYITÓ RENDEZVÉNYÉN
52
Sóron László főigazgató-helyettes soron@fszek.hu
Köszönöm figyelmüket! Sóron László főigazgató-helyettes
53
VÁRJUK ÖNÖKET KÖNYVTÁRAINKBAN A PROGRAMOKON!
2009. szeptember – június A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.