Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ki lakik a dióhéjban?” „ Ki lakik a dióhéjban?” Töprengő foglalkozás 1-4.évfolyamon 1-4.évfolyamon Győrffy Magdolna Győrffy Magdolna ELTE Radnóti Miklós.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ki lakik a dióhéjban?” „ Ki lakik a dióhéjban?” Töprengő foglalkozás 1-4.évfolyamon 1-4.évfolyamon Győrffy Magdolna Győrffy Magdolna ELTE Radnóti Miklós."— Előadás másolata:

1 Ki lakik a dióhéjban?” „ Ki lakik a dióhéjban?” Töprengő foglalkozás 1-4.évfolyamon 1-4.évfolyamon Győrffy Magdolna Győrffy Magdolna ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium Budapest 2015.november november 7.

2 Előzmények Napközi – Szakkörök Táblás játékok – társasjátékok Töprengő – matematikai logika Észbontó – anyanyelvi játékok és logika

3 A tanórai foglalkozás tervezése Felmerülő kérdések: Lehet-e tehetségről beszélni 10 éves kor alatt? Miben lesz más, mint a szakkörök? Miért jó, ha tanórai foglalkozássá válik? Mi a célunk? Általános fejlesztés Tehetséggondozás Felzárkóztatás

4 Alapelvek, célok Általános tanulási képességek sokoldalú fejlesztése. Kiemelkedő érdeklődési területek megfigyelése, felfedezése. A kialakult érdeklődés kibontakoztatása és fejlesztése. Rugalmas gondolkodás alapozása. Együttműködési képesség fejlesztése. Vizuális és nyelvi kommunikáció kiemelt szerepe.

5 Labirintusok 1. osztály Tyúkanyó a kiscsibéit keresi. Rájuk talál-e? Segíts neki!

6 Virágos mező 2. osztály Sétálj át a virágos mezőn úgy, hogy a táblával jelzett részeket elkerülöd!

7 Y - labirintus 3. osztály Utazz végig a labirintuson úgy, hogy a 7 pont mindegyikét egy folytonos vonallal kössük össze! A folyosók és útkereszteződések csak egyszer használhatók.

8 Tűzoltótömlők elágazásai 4. osztály Minden tömlőelágazásra három szelep jut. Jusson el a víz a tűzcsaptól a szórófejig olyan módon, hogy közben minél kevesebb számú szelep legyen nyitva.

9 Fogjunk halat! A horgászok halat szeretnének fogni. A képen egy halastavat láttok. Minden horgász helyét egy-egy szám jelöli. A zsinórok csak vízszintesek, vagy függőlegesek lehetnek, és egymást nem keresztezhetik.

10 Téri tájékozódás- problémamegoldás Minden nyíl csak egy gyöngyre mutat. Rajzold be a gyöngyöket! Minden sorban, minden oszlopban csak egy gyöngy lehet!

11

12 Figyelem-következtetés-kiválasztás- szabálykeresés Formákat látsz a táblázatban. Csak egy olyan sor és oszlop van, melyekben azonosak a síkidomok. Keressétek meg a feltételeknek megfelelő sort, oszlopot!

13

14 Téri tájékozódás-formaészlelés Keressétek meg a számozott formák helyét a táblán! Minden darabnak találtatok helyet? Hogyan gondolkodtatok? Lehet gyorsabban dolgozni?

15 Figyelem-következtetés Figyeljétek meg az arcokat soronként és oszloponként! Rajzoljátok meg az utolsó arcot! Hogyan dolgoztatok?

16

17 Tevékenységbe ágyazott gondolkodás Tegyetek hat korongot az asztalra a kép szerint! Helyezzetek át egy korongot úgy, hogy vízszíntesen és függőlegesen is 4-4 db legyen!

18 Táblás játék – társas játék Jan Steen: Veszekedő kártyajátékosok

19 Tapasztalatszerzés - geometria Síkidomok Területlefedés Szögek Testek Testépítés Átdarabolás Forgatás Hasonlóság, egybevágóság Tükrözés

20 Varga Tamás matematikatanítási reformszemlélete (1970-es évek) ‏ Cselekvésből kiinduló gondolkodásra nevelés. A felfedező tanítás - tanulás jelentősége. Megértésen alapuló fejlesztés fontossága. A tananyag spirális felépítése.

21 Első játékaink - malmok

22 Sudoku

23 Szinkron gondolkodás

24 Ötödölők

25 Területlefedés – átdarabolás - kirakók

26 Átdarabolások - kirakók

27 Testépítések

28

29 Kockák – adott szempontok szerinti építések Rumis Flex Block by Block

30 Forgatások - tükrözések Digit Triovision Swish

31 Módszertani alapelveink - a hatékony tanulás feltételei Cselekvő, személyes tapasztalatszerzés. Megfelelő eszközök biztosítása. Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése. Megfelelő tanulási környezet kialakítása. Differenciált tanulásszervezés. Változatos munkaformák alkalmazása. Megfelelő ellenőrzés, értékelés.


Letölteni ppt "Ki lakik a dióhéjban?” „ Ki lakik a dióhéjban?” Töprengő foglalkozás 1-4.évfolyamon 1-4.évfolyamon Győrffy Magdolna Győrffy Magdolna ELTE Radnóti Miklós."

Hasonló előadás


Google Hirdetések