Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A bőr- és cipőipar helyzete 2016-ban: egy iparági (területi) adatbázis összeállításának módszertana és (rész)eredményei Molnár Ernő - Kalmár Enikő - Szaniszló.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A bőr- és cipőipar helyzete 2016-ban: egy iparági (területi) adatbázis összeállításának módszertana és (rész)eredményei Molnár Ernő - Kalmár Enikő - Szaniszló."— Előadás másolata:

1 A bőr- és cipőipar helyzete 2016-ban: egy iparági (területi) adatbázis összeállításának módszertana és (rész)eredményei Molnár Ernő - Kalmár Enikő - Szaniszló Zsófia Debreceni Egyetem Társadalomföldrajzi és Területfejlesztési Tanszék Könnyűipari Szakmai Nap, Budapest, június 2. Az előadás a Bolyai János Kutatási Ösztöndíj támogatásával készült.

2 Bőr- és cipőipar alkalmazottainak változása ágazatonként; forrás: KSH

3 Alkalmazottak bőr- és cipőipar közti megoszlása; forrás: KSH fő fő9 461 fő fő

4 Bőr- és cipőipar alkalmazottainak változása megyénként; forrás: KSH

5 Bőr- és cipőipari alkalmazottak megyék közti megoszlása; forrás: KSH fő fő9 461 fő fő

6 Miért hasznos egy részletes adatbázis? 1.Ismeretek rendszerezésének szempontja: iparágban bekövetkezett változások (leépülés, szerkezetváltás) megyei szint alatti követése; 2.Intézményesülés-érdekképviselet szempontja: szereplők feltérképezésével érdekképviselet erősítése munkaadói és munkavállalói oldalon; 3.Versenyképesség-növelés szempontja: országos és lokális iparági fejlesztési elképzelések megalapozásához szükséges háttérismeretek; Létező adatbázisok (Cég-Kód-Tár, kereskedelmi- és iparkamara) korlátai és költséges elérhetősége;

7 Adatbázis összeállítása (módszertan) Több forrás „összefésülése”: biztosabb és frissebb adatok (min. 5 főt alkalmazó társas vállalkozások): 1.Cég-Kód-Tár (2013); 2.Kamarai nyilvántartás (2016); 3.Online céginformációs adatbázis (Creditreform); Iparági adatbázist alkotó fontosabb elemek: 1.Iparági vállalkozások beazonosítása (TEÁOR 15); 2.Iparági vállalkozások néhány alapadata: (1) hol, (2) melyik ágazatban, (3) mekkora foglalkoztató? 3.Iparági cégek elérhetőségének összegyűjtése;

8 Bőr- és cipőipari foglalkoztatottak (fő); forrás: saját szerkesztés

9 Vállalkozások telefonszámmal Vállalkozások címmel és / vagy honlappal

10 Továbblépési lehetőségek 1.Földrajzi tartalmak pontosítása: több telephelyes vállalkozások székhely-telephely problémája… 2.Beszállítók bevonása az adatbázisba: „hivatalos” iparágon kívüli kapcsolódó szereplők… 3.Egyéb attribútumok az alkalmazottak adatain túl: (céginformációs adatbázisok tartalmán kívül) Gyártott (saját) termékek / referenciák; Gyártókapacitások, technológiai képességek; Humán erőforrás-utánpótlás, képzési igények;

11 A Martfű-térségi cipőipar és beszállítói Textilipar Szerszámgyártás Gépjavítás, felújítás Csomagolóanyagok gyártása Gumikeverék-gyártás Külföldi cipőgyártó, saját termékkel Hazai cipőgyártó, bérmunkával és saját termékkel Külföldi cipőgyártó, logisztikai funkcióval Hazai cipőfelsőrész- készítő Külföldi cipőfelsőrész- készítő Tiszaföldvár Cibakháza Rákóczifalva Rákócziújfalu Martfű Mezőtúr (1) Koncentráció: közös gyökerek; (2) változó összekapcsoltság, együttműködés (klaszter-probléma); (3) gyengülő humán háttér (iparági tudás), illetve (4) háttéripari diverzifikáció… forrás: saját szerkesztés

12 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "A bőr- és cipőipar helyzete 2016-ban: egy iparági (területi) adatbázis összeállításának módszertana és (rész)eredményei Molnár Ernő - Kalmár Enikő - Szaniszló."

Hasonló előadás


Google Hirdetések