Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban."— Előadás másolata:

1 Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban

2 Internet penetráció CEE régió Forrás: Gemius – január [2010. március - Fehéroroszország; korcsoport – CEE: 15+; Oroszország: 18+; Románia: 14+; Litvánia: 15-74] internet penetráció 2010 Észtország 71% Lettország 65% Szlovénia 62% Csehország 58% Litvánia 57% Lengyelország 50% Bulgária 50% Magyarország 49% Szlovákia 49% Horvátország 48% Románia 41% Törökország 37% Oroszország 36% Fehéroroszország 35% Ukrajna 21% 0% - 20% 21% - 40% 41% - 60% 61% - 80% 81%-100% 2009-ről 2010-re az internet penetráció Ukrajnát leszámítva Magyarországon nőtt leginkább, több mint 13%-kal!

3 Internet penetráció CEE régió vs. Nyugat-Európa Forrás: Eurostat; ITU 0% - 20% 21% - 40% 41% - 60% 61% - 80% 81%-100% internet penetráció 2009 Izland 90% Norvégia 88% Hollandia 86% Svédország 86% Luxemburg 83% Dánia 82% Finnország 79% Egyesült Királyság 76% Svájc 76% Németország 71% Belgium 70% Ausztria 67% Franciország 65% Írország 60% Málta 55% Spanyolország 54% Ciprus 45% Olaszország 42% Portugália 42% Görögország 38%

4 Szélessávú internet penetráció 2009 / CEE régió Forrás: Eurostat; Gemius 0% - 10% 11% - 20% 21% - 30% 31% - 40% BB penetráció Horvátország 36% Észtország 26% Szlovénia 22% Törökország ~ 20% Litvánia 18% Csehország 18% Lettország 18% Oroszország 18% Magyarország 17% Szlovákia 14% Lengyelország 13% Románia 12% Bulgária 12% Ukrajna 11% Fehéroroszország 9% Magyarországon, Szlovákiában és Romániában a legalacsonyabb a szélessávú internet kapcsolat díja

5 Szélessávú internet penetráció 2009 / CEE régió vs. Nyugat-Európa Forrás: Eurostat; ITU; OECD; Gemius 0% - 10% 11% - 20% 21% - 30% 31% - 40% BB penetráció Hollandia 38% Dánia 37% Norvégia 35% Svájc 34% Izland 34% Svédország 33% Luxemburg 31% Finnország 31% Franciaország 29% Egyesült Királyság 29% Németország 29% Belgium 28% Málta 26% Ausztria 22% Írország 21% Spanyolország 21% Ciprus 21% Olaszország 20% Portugália 18% Görögország 16%

6 A YouTube dominanciája figyelhető meg a legtöbb CEE országban és folyamatosan erősödik Elérése igen magas (leszámítva Oroszországot ahol kevesebb mint 30%) A pozíciója stabil, habár már nem növekszik olyan ütemben mint néhány évvel ezelőtt Forrás: Dánia: gemiusAudience; Lengyelország: Megapanel PBI/Gemius; Oroszország: gemiusAudience; Magyarország: gemius/Ipsos Audience.com - elérés (reach)

7 Az internetezők évről évre több és több időt töltenek el a YouTube-on a CEE régióban A magyarok decemberben átlagosan több mint 4 órát voltak fönt az oldalon.com – eltöltött idő Forrás: Dánia: gemiusAudience; Lengyelország: Megapanel PBI/Gemius; Oroszország: gemiusAudience; Magyarország: gemius/Ipsos Audience

8 A helyi videó-megosztó oldalakon eltöltött idő jelentősen kevesebb mint a YouTube esetében A helyi site-ok elérés tekintetében sem vetekedhetnek a globális óriással Forrás: Magyarország: gemius/Ipsos Audience, Csehország: NetMonitor –SPIR/Mediaresearch/Gemius, Lengyelország: Megapanel PBI/Gemius, Oroszország: gemiusAudience A helyi videó-megosztókon eltöltött idő A helyi videómegosztók elérése az internetezők körében ( ) indavideo.hu22,52% videa.hu25,61% wrzuta.pl28,02% smotri.com4,59% stream.cz31,17%

9 A felnőtt tartalmak felhasználóinak száma stagnált az elmúlt évben Magyarországon Jelentősen csökkent az ilyen jellegű oldalakon eltöltött idő csaknem minden célcsoport esetén, az éves korosztály kivételével Forrás: Dánia: gemiusAudience, Lengyelország: Megapanel PBI/Gemius, Magyarország: gemius/Ipsos Audience Növekedés mértéke a RedTube.com-on Lengyelország29% Magyarország2% Dánia-9%.com – látogatók (valós felhasználók) száma

10 Az RTL Most elérése most még csak kis része az RTL Klub teljes elérésének Forrás: RTL Most: gemiusStream, TV: az AGB Nielsen Media Research adatai alapjánhttp://www.euroastra.hu/node/40119 teljes lakosságra vonatkozó adatok (4 éves vagy annál idősebb lakosságra) Hagyományos TV vs. Online TV A Heti Hetes május 23.-i adását an nézték végig a TV-ben, míg a műsor látogatót vonzott az RTL Most-on a műsort követő egy hétben.

11 Az RTL Most keddi látogatottsága a hétfő esti Győzike Show és Showder Klub adások miatt ugrik meg Az RTL Most iránti érdeklődés hét közben a napi rendszerességgel sugárzott műsorok magas látogatottsága miatt nagyobb A csütörtöki nap az RTL Klub esetében a május 20-i Reggelis videó miatt rendkívül erős Forrás: gemiusStream Az RTL Klub és RTL Most videók látogatottsága (átlagosan naponta)

12 A görbe alakja nagyon hasonlít a tévénézési görbe alakjára, az esti főműsor-időben a legmagasabb a nézés Ellenben az online esetében a munkaidő kezdetekor a nézés megnő Az RTL Most-on a Rubi és a Barátok közt sorozatok után látható egy nagy növekedés a nézésben, többnyire ez a két műsor hozza a legtöbb látogatót Forrás: gemiusStream Az RTL Klub és RTL Most videók látogatottsága (átlagosan óránként)

13 Forrás: gemiusStream IPLA – Az egyes műsorkategóriák nézési ideje Fontos, hogy a megfelelő helyen helyezzünk el hirdetést

14 Köszönöm a figyelmet! Ács Tamás Gemius Hungary Kft /


Letölteni ppt "Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések