Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

‘Blended Learning’- Vegyesrendszerű képzések a magyar felsőoktatásban Rohonczi Edit Gábor Dénes Főiskola 6. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "‘Blended Learning’- Vegyesrendszerű képzések a magyar felsőoktatásban Rohonczi Edit Gábor Dénes Főiskola 6. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning."— Előadás másolata:

1 ‘Blended Learning’- Vegyesrendszerű képzések a magyar felsőoktatásban Rohonczi Edit Gábor Dénes Főiskola 6. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia

2 A felsőoktatás tágabb kontextusa  Milyen az a világ, és várhatóan milyen az a nem túl távoli jövő, ahová-amire a felsőoktatás képzi a hallgatóit?  Melyek azok a kihívások, amikkel szembe kell néznie azoknak, akik a munkaerőpiacra képeznek, és azoknak, akik a munkaerőpiacra készülnek?

3

4 Kiegészítés:  Bill Gates: „ Ami az elmúlt 20 évben történt az IT területén, az sétalovaglás volt ahhoz képest, ami a következő 10 évben fog történni.” „ Ami az elmúlt 20 évben történt az IT területén, az sétalovaglás volt ahhoz képest, ami a következő 10 évben fog történni.”

5 Mi a vegyesrendszerű képzés? Különböző megközelítések: A klasszikus alap:

6 Mixeljünk: Bershin, 2004

7 A következő generáció: Garrison & Vaughan, 2008  „A gondosan kiválasztott és egymást kiegészítő tantermi és online oktatási technikák alkalmazása szerves egységben (organic integration)”  „Az oktatás és a tanulás újratervezése egy hatásosabb, hatékonyabb és kényelmesebb felsőoktatás megteremtésének érdekében.”

8 Kereszteződésben

9 A vegyesrendszerű képzés előnyei:  Rugalmasság

10 A vegyesrendszerű képzés előnyei:  Költséghatékonyság

11 A vegyesrendszerű képzés előnyei:  Földrajzi határok jelentősége csökken

12 A vegyesrendszerű képzés előnyei:  Könnyebb hozzáférhetőség

13 A magyar felsőoktatásban:  Törvényi szabályzások nem kedveznek a vegyesrendszerű képzések indításának:  Nappali képzési program kontakt óráinak 30%-a tantermi oktatásban biztosított:az távoktatás – ennek megfelelő finanszírozással Vö: 2015-re az indított képzések 25%-a legyen online képzés (UH)

14 Távoktatási programok  a képzési szint szerint  a képzést kínáló intézmény típusa szerint  a tudományterületek szerint  a földrajzi elhelyezkedés szempontjából

15 Képzési szint  Felsőfokú szakképzés GDF (3)  BSc/BA BGF (5), PSZFK (3), BGF (1), GDF (3), BME (1), BMF (2), SZTE (1), SZIE (1), KJF (3), SZE (3), KRF (2), EKF (1), SZF (3) BGF (5), PSZFK (3), BGF (1), GDF (3), BME (1), BMF (2), SZTE (1), SZIE (1), KJF (3), SZE (3), KRF (2), EKF (1), SZF (3)  Mesterképzés UH/GDF (1) Fern Univ.Hagen (4)

16 Intézménytípusok Főiskolák Egyetemek Főiskolák Egyetemek 9 : 3 46 : 23

17 Tudományterületek: IT  általános rendszergazda  web-programozó  informatikai statisztikus  gazdasági tervező  informatikus könyvtáros  mérnök informatikus  műszaki menedzser  villamosmérnök  számítástechnika

18 Tudományterületek: üzleti tudományok, menedzsment  emberi erőforrások  gazdálkodás és menedzsment  gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök  kereskedelem és marketing  nemzetközi tanulmányok  nemzetközi pénzügyek  pénzügy és számvitel  közgazdaság

19 Egyéb  Könnyűipari mérnök  Közlekedésmérnök  Turizmus-vendéglátás  jog  politika tudományok

20 Területi megoszlás

21 Összegzés  Felsőfokú szakképzés - 3 program (1 intézmény) BA/BSc – 29 program BA/BSc – 29 program MA/MSc (magyar nincs, 2 külföldi) MA/MSc (magyar nincs, 2 külföldi)  12 felsőoktatási intézmény (69 közül) 9 colleges, 3 universities 9 colleges, 3 universities  23 szakterület a többség: a többség: Gazdálkodás, Üzleti tudományok, Menedzsment (9), Gazdálkodás, Üzleti tudományok, Menedzsment (9), Informatika (9) Informatika (9)  Budapest (5 intézmény, 18 program) Nagyvárosok (1 intézmény, 1 program) Vidék (6 intézmény, 13 program)

22 Hogyan befolyásolhatják a vegyesrendszerű képzések a felsőoktatás jövőjét? Két tény:  A felsőoktatásban egyre nagyobb teret hódítanak a vegyesrendszerű képzések  A határ a hagyományos oktatás és a modern technológiákat alkalmazó (táv, rugalmas, on-line, stb.) oktatás között egyre inkább elmosódik  “Blended learning has established a culture of sustainability in higher education…” (A vegyes rendszerű képzések megalapozták a fenntarthatóság kultúráját a felsőoktatásban) (Laumaki, Graham & Dziuban, 2009) (Laumaki, Graham & Dziuban, 2009)

23 Konklúzió  A vegyesrendszerű képzések meghatározó szerepet fognak játszani a felsőoktatás jövőjének alakulásában

24 Források, irodalom  Felsőoktatási Felvételi Tájékoztató 2009  Ian Roffe Continuing Higher Education Review, Vol. 69, 2005 pp 77-93.  D. Randy Garrison – Norman D. Vaughan: Blended Learning in Higher Education – Framework, Principles and Guidelines, 2008  From Sage on the Stage to Guide on the Side, Journal article by Alison King; College Teaching, Vol. 41, 1993  www.grayharriman.com  http://edtec.sdsu.edu/  4th International Conference on Blended Learning: www.herts.ac.uk/blu  http://www.youtube.com/watch?v=EOpA9kNb3fk

25 Köszönet   Lozsádi Csillának és Bánszky Andrásnak a technikai segítségért   a „Közösen a jövő munkahelyeiért” Alapítványnak a támogatásért

26 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "‘Blended Learning’- Vegyesrendszerű képzések a magyar felsőoktatásban Rohonczi Edit Gábor Dénes Főiskola 6. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning."

Hasonló előadás


Google Hirdetések