Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egy innovatív megközelítés a pénzügyi kultúra fejlesztésére tömegmédiumokon keresztül Bálint Viktor – Sanoma Budapest 2010.10.14.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egy innovatív megközelítés a pénzügyi kultúra fejlesztésére tömegmédiumokon keresztül Bálint Viktor – Sanoma Budapest 2010.10.14."— Előadás másolata:

1 Egy innovatív megközelítés a pénzügyi kultúra fejlesztésére tömegmédiumokon keresztül Bálint Viktor – Sanoma Budapest 2010.10.14.

2 Diagnózis Magyarországon meglehetősen alacsony a pénzügyi kultúra színvonala, jóval elmarad a fejlett piacgazdaságokhoz képest, az öngondoskodás szerepe sajnos nem szerves része az életvezetésnek A 2008 őszén kirobbanó pénzügyi válság felerősítette a pénzügyeink fontosságát, ezért különösen aktuális az ismeretek bővítése Kutatások igazolják, hogy az ismerethiány nem csupán az idősebb, elmaradottabb geográfiai térségekben élő emberekre, hanem a városi, a felsőoktatásban résztvevő fiatalságra is jellemző A mindennapi pénzügyi gondolkodás iskolai alaptanterve való szerves beépülése már többé kevésbé megtörtént, a 18 év feletti felnőtt lakosság azonban az iskolarendszeren keresztül már nem edukálható A felnőtt lakosság körében a pénzügyi kultúra fejlesztéséhez tömegmédiumokra és a tömegkommunikációban használt eszközökre, technikákra van szükség.

3 Mik is lennének a célok a felnőtt lakosság edukálása mögött? A magyar pénzügyi kultúra fejlesztése Az öngondoskodás gondolatiságának terjesztése A sérülékeny magyar makro-egyensúly helyreállításához szükséges megtakarítási hajlandóság növelése A tudatos választás ösztönzése A pénzügyekhez és a pénzügyi szektor szereplőihez való pozitív érzelmi kötődés erősítése + 1 direkt pénzintézeti cél: A pénzügyi termékek, szolgáltatások iránti kereslet bővülésének megalapozása

4 Termékszám/ügyfél eight products „Eighty percent of our revenue growth comes from selling more products to existing customers. Our goal: sell at least eight products to every customer." (Wells Fargo stratégia) 2,51 2,49 2,24 2,13 1,88 Erste OTP Raiffeisen Citibank Budapest Bank Átlagosan hány termékük van az adott bank ügyfeleinek? Átlagosan hány termékük van az adott biztosító ügyfeleinek? OTP Garancia ALLIANZ K&H Biztosító Aegon Generali 1,72 1,59 1,52 1,51 1,38 * Forrás: MOSAIC 2010, Ifua Horváth & Partners, Data Research Kft.

5 Termékkommunikáció MOL Vállalati kötvény jegyzés 2010. Szeptember Figyelő-FN.hu 39. hét

6 TERMÉK TÉRKÉP TERMÉK JELLEMZŐK ISMERETE TERMÉK MEGÍTÉLÉSE (HOZAM / KOCKÁZAT) kötvény hiányos pontos negatív pozitív PÉNZÜGYI GAZDÁLKODÁSSAL KAPCSOLATOS ATTITŰDÖK (Szép Péter, Scale Consulting felmérés, 2010) részvény deviza betét befektetési alap nyugdíj pénztár életbiztosítás forint betét állampapír megtakarítási számla egészség pénztár gépjármű fin. Az egyes megkérdezettek véleménye az általuk nem, vagy csak hiányosan ismert termékekről nem változott azután sem, hogy alapvető felvilágosítást kaptak.

7 Korábbi tapasztalatok pénzügyi kultúra fejlesztésére 1. Egyedi kísérletek Erő, tömeges elérés, nagyobb időtáv, szisztematikus és hatékony edukáció 2. Konkrét piaci kezdeményezők Piaci szereplőtől, terméktől független, hiteles tartalom 3. Szakmailag korrekt tartalmak Érthető, könnyen befogadható, vágyott szerkesztőségi tartalmak Hosszú távú, strukturált és nagy volumenű, szakmailag hiteles, ugyanakkor könnyen befogadható, az egyes piaci szereplők rövidtávú üzleti érdekeitől mentes, iparági összefogásra épülő programra van szükség!

8 A PNP egy innovatív médiakonstrukció; létező médiatermékekre horizontálisan ráülő, minden médiatípust (magazin, online, televízió, események) átfogó konstrukció 11 magazin, 11 online termék, televíziós csatorna, és több nagy tömeget vonzó rendezvény 4-5 millió fő rendszeres elérése 15 hónapot átfedő időtáv 150 millió kontaktus teremtése a 15 hónap alatt Szakmai felügyelet, iparági összefogás a Grémiumban Központi 2-3 fős projektstáb Független, vonzó szerkesztőségi tartalmak Kísérő médiakampány PR-támogatás Kutatás-sorozat és workshopok Nyílt rendszer

9 van

10 ADEX, 2009.01.01-2009.12.31 TARIFÁN!!! SzektorKategóriaÖsszesen PÉNZINTÉZET, BIZTOSÍTÓTÁR- SASÁGÁLLAMPAPÍROK1 687 513 BANK49 236 121 BIZTOSÍTÓTÁRSASÁG6 682 343 BRÓKEREK, ALAPKEZELŐK1 969 243 EGÉSZSÉGPÉNZTÁR105 675 KÖTVÉNY, RÉSZVÉNY5 060 LAKÁSTAKARÉKPÉNZTÁR413 796 NYUGDÍJPÉNZTÁRAK1 487 730 PÉNZINTÉZET, BIZTOSÍTÓTÁRSASÁG Összesen61 587 481 2010.01.01-08.3131 806 173 1. Mekkora pénzből lehetne ezt csinálni? Kb. 20 Mrd FT cash költés 2009-ben!

11 Totya: 2010.04.14., 2 hónap 5,75% - 664,6 M FT Állati Doki: 2009 – 820,9 M FT

12 2. Szakmailag korrekt tartalmak – no de ki olvassa őket? PR-cikkek felismerési aránya: 13% Admonitor

13 2. Szakmailag korrekt tartalmak – no de ki olvassa őket?

14


Letölteni ppt "Egy innovatív megközelítés a pénzügyi kultúra fejlesztésére tömegmédiumokon keresztül Bálint Viktor – Sanoma Budapest 2010.10.14."

Hasonló előadás


Google Hirdetések