Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaCsenge Pintérné Megváltozta több, mint 9 éve
1
A történelmi városszerkezet megújításának súlyponti kérdései – a belvárosok, az örökségelemek potenciáljának növelése az akciótervezés eszközeivel XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc, 2015. 08. 27. Ongjerth Richárd Dobd fel az ITS- edet!
2
1.Egyre kevesebb vissza nem térítendő EU-s támogatás érkezik az országba (az EU támogatáspolitikájának természetéből fakadóan, ld. KMR-VEKOP). 2.Ennek nyomán a finanszírozható városfejlesztési projektek a döntéshozók szemében felértékelődnek. 3.A még megszerezhető támogatások olyan felhasználása szükséges, amely alkalmas további (magán)beruházások kiváltására, az adóbevételek növelésére. A helyzet
3
Honnan lesz pénz a fejlesztésre? Visszatérítendő támogatások Privát beruházások (munkahelyteremtés) Ingatlanokat felértékelő beruházások Integrált megközelítés! A városfejlesztés a gazdaságfejlesztés része (legalább részben) A történeti belvárosokban a fizikai keretek változtatása korlátozott – hangsúly a tartalmon, funkciókon, gazdaságon A városfejlesztési akciótervezés reneszánsza következik – a (gazdaságilag) fenntartható magánberuházásokat generáló közberuházások érdekében Új szempontok
4
A kulcsfontosságú (integrált) akciók tervezése: Helyi Központfejlesztési Program Örökséggazdálkodási és Turizmusfejlesztési Terv Befektetés-ösztönzési és Partnerkapcsolat-építési Stratégia Fenntartható Energia Akcióterv (SEAP) Melyik mit tud? A gazdaságtudatos akciótervezés fő típusai
5
A helyben meglévő vásárlőerő a bevásárlóközpontok helyben tartására – versenyképesség a bevásárlóközpontokkal – lehet drága, ha megéri! Az ingatlanok értékének – és a bérleti díjaknak – a növelése Partnerségben a tulajdonosokkal Kulcselemek Megfelelő üzleti mix (profilban, minőségben és méretben) Vonzó környezet (közterületek, megközelíthetőség, parkolás, utcabútorok, üzletportálok, cégtáblák, stb.) Összehangolt nyitva tartás Közös brand, márkázás, PR, marketing Közbiztonság, biztonságérzet Eseménymarketing Helyi Központfejlesztési Program
6
Az örökségelemek attraktivitásukkal embereket (turisták, beköltözők), és beruházásokat is vonzhatnak. Az örökségelemek szerepét, funkcióját nem önmagukban, hanem a települési és térségi adottságokkal, beavatkozásokkal együtt kell meghatározni. Három munkaszakaszban, a helyi érintettekkel egyeztetve Helyzetkép, helyzetértékelés Célrendszer, célcsoportokkal A szükséges lépések, beavatkozások Feltételrendszer: kapcsolatrendszer, ütemezés, költségigény, gazda, források Örökséggazdálkodási és Turizmusfejlesztési Stratégia
7
A városi attraktivitás gazdasági erővé konvertálása márkaalkotó kommunikációs folyamat nyomán vonzó célponttá válik a hazai és nemzetközi ingatlanberuházók, köreiben. Tartalma Helyzetkép, helyzetértékelés Célrendszer Marketing stratégia Kommunikációs stratégia Feltételrendszer, szervezeti, pénzügyi Befektetésösztönzési és Partnerségépítési Stratégia
8
Az energiatudatos beruházások egységes EU-standardok szerinti települési szintű stratégiai tervezése 5-10 százalékos megtakarítást jelenthet, számottevő befektetés nélkül megalapozza a közvetlen EU-s források megszerzését Polgármesterek Szövetsége - a tagországok önkormányzatai csatlakozhatnak, Vállalás: a település CO2- kibocsátásának 2020-ig legalább 20 százalékos csökkentése Finanszírozás: megtakarítás, ELENA, ESCO, TOP, KEHOP, GINOP (JESSICA?) A Fenntartható Energia Akcióterv (SEAP)
9
Bővebb információért: www.mu-tk.hu Ongjerth Richárd ügyvezető igazgató r.ongjerth@mut.hu r.ongjerth@mut.hu +36 30 311 3540 Magyar Urbanisztikai Tudásközpont NKft. Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.