Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIrén Kerekesné Megváltozta több, mint 9 éve
1
7-1 Jean Phillips & Stanley Gully Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
2
7-2 A munkaerő-ellátási folyamat egyik eleme. Olyan tevékenységek összessége, melyek a szervezethez vonzzák a potenciális jelentkezőket (felkeltik az érdeklődésüket) és rábírják őket hogy jelentkezzenek a felkínált állásra, később pedig elfogadják azt (a kiválasztás után). Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
3
7-3 A toborzás egyik kiemelt célja, hogy pozitív érzéseket alakítson ki a potenciális jelentkezőkben a vállalat iránt. Mind a szervezeti, mind az egyéni perspektívák fontosak (kétoldalú üzleti kapcsolat létrejöttét célozza) Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
4
7-4 Disztributív: a toborzási és felvételi kimenetek átélt igazságossága ◦ Megkapta-e az állást? Folyamati (procedurális): a döntéshez vezető folyamatok korrektsége ◦ Adatvédelem, pontosság, álláshoz kapcsolódó kiválasztási technikák, fair lehetőség a teljesítésre stb. Személyközi: a jelölttel való bánásmód és a számára nyújtott információ korrekt volta ◦ Becsületesség, kedvesség stb. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
5
7-5 Indirekt vagy nem szándékolt hatások. A legtöbb jelölt elutasításra kerül – mi történik ezután? ◦ Ha a toborzás, kiválasztás során nem szakszerűen, nem jelöltbarát módon jártunk el, nem fogják fair-nek érezni a döntést és a folyamatot. ◦ Ha csökken a szemükben az imázsunk, nem fogják venni a termékeinket, nem jelentkeznek hozzánk legközelebb, sőt terjeszteni is fogják rossz hírünket. ◦ Ellenkező esetben javíthatunk is pozíciónkon. Ehhez kell: az elutasítottakkal sem kell lezártnak tekinteni a kapcsolatot, be kell mutatni a vállalatot, lelkes alkalmazottakkal kell találkozniuk stb. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
6
7-6 A már felvett alkalmazott is folyamatosan döntéshelyzetben van: ◦ Otthagyjon-e minket egy jobb állásért? ◦ Mennyire becsülje meg a munkahelyét és mennyire legyen elégedett? A toborzás eszközei az egyik legalkalmasabbak arra, hogy fenntartsák a folyamatos érdeklődést az alkalmazottak részéről is. A belső állásmeghirdetések során is vonzónak kell tűnnünk az alkalmazottaink felé. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
7
7-7 Ismeri a szervezetet és az állást Jó hallgató Jó kommunikátor Jó társasági készségekkel rendelkezik Intelligens Magabiztos Extravertált Lelkes és képes lelkesíteni Hiteles Megbízható Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
8
7-8 A jelölteknek kevés az információjuk a cégről, ezért a hiányzó információt jelzésekből szűrik le Ilyen jelzés az toborzás és a toborzást végzők is: ◦ Az állás fontosságát mutatja, hogy részt vesz-e a toborzásban a vezetés ◦ Kisebbséghez tartozó részvétele jelzi a diverzitást Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
9
7-9 A vállalat saját belső toborzói Külső toborzók Alkalmazottak Felvételért felelős vezetők Toborzói profilok Meggyőzőképesség (kapcsolat a toborzás alanyával) Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
10
7-10 Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall Munkaerő- piac Szervezeti sajátosságok Munkaköri sajátosságok Felvételi vezető Munkatársak Toborzó hatékonysága
11
Ismeretanyag Személyközi készségek Prezentációs készségek Kulturális készségek Szervezeti és toborzási célok Jogi szempontok Több szempontú értékelés Jelentkezők vonzásának képessége Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall 7-11
12
Az újonnan felvettek teljesítménye Az újonnan felvettek hibaszázaléka Az újonnan felvettek fluktuációs mutatói Vezetői elégedettség Az újonnan felvettek elégedettsége Az újonnan felvettek betanulási ideje Az újonnan felvettek betanításának sikeressége Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 1-12
13
Speciális szervezeti célok lehetnek a toborzás során: ◦ Munkaadói márkaépítés ◦ Jelöltek szűrése ◦ Jelöltek érdeklődésének felkeltése ◦ Adatbázis kiépítése A toborzónak ismernie kell ezeket a célokat és ezeknek egyeznie kell saját céljaival Visszajelzést kell kapjon a célok teljesülésére vonatkozóan Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall 7-13
14
7-14 Ösztönzők és az EE ellátási célok összehangolása Rövid- és hosszútávú ösztönzők egyensúlya Egyéni és csoportos ösztönzők egyensúlya Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
15
7-15 Általános benyomás, kép mely egyaránt támaszkodik tényekre és érzésekre. Minél kedvezőbb ez az imázs, annál vonzóbb lesz mint munkahely, és annál hatékonyabb lesz a toborzási tevékenysége. A vállalati imázs eltérő lehet a közönség különböző szegmenseiben! Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
16
7-16 A szervezet mint munkaadó felé irányuló attitűdök és a szervezet mint munkaadó észlelése a munkavállalók által. A munkaadói márka megerősíti a munkaadói imázst: ◦ Johnson & Johnson: “Small Company Environment, Big Company Impact” ◦ Eli Lilly: “Innovation Has a Face: Our People” ◦ Medtronic: “Careers with a Passion for Life” ◦ Abbott Labs: “Inspired to Achieve. Make a Difference in Your World” ◦ Sharp: “From Sharp Minds Come Sharp Products” Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
17
7-17 Új vagy kevéssé ismert szervezetek még nem rendelkeznek ilyen képpel (vagy csak igen gyengével), ezért számukra nehezebb a toborzás. Nem használhatnak passzív eszközöket (újsághirdetés, honlap stb.), vagy ezek sikere elenyésző lesz. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
18
7-18 Felkelteni az érdeklődést és kiváltani az állásra való jelentkezést A megcélzott csoport értékeit és céljait kell fókuszba állítani Olyan szűrő faktorokat kell tartalmazzon, melyek különböző „csáberővel” bírnak a kívánatos és kevéssé kívánatos munkavállalók felé: földrajzi hely, munka típusa, anyagiak stb. Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
19
7-19 Pozitív és negatív információk egyaránt közlésre kerülnek. Hiteles, becsületes, pontos állásbemutatás. Cél az önkiválasztás elősegítése Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
20
7-20 Megfelelőnek érzi-e a vállalati kultúrát, a munkakört? A nem illeszkedő alkalmazottak kell kirostálják magukat Segíthetjük tesztekkel (online is): ◦ Anonim és nem használható fel a formális értékelésnél Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
21
7-21 Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
22
7-22 Toborzási kézikönyv: ◦ A követendő folyamat részletes rögzítése ◦ Belső és külső toborzásra is ◦ Vállalati politikák explicitté tétele ◦ Standardizálja a toborzási folyamatokat Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
23
Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 1- 23
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.