Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
„ A VILÁG EGYIK LEGÉLVEZETESEBB DOLGA OTT LENNI, AHOL ÚJ GONDOLATOK SZÜLETNEK.”
2
Vasvár Úti Általános Iskola Vasvár Úti Általános Iskola
Ózd Vasvár Úti Általános Iskola Tehetség Központ
3
Történeti áttekintés I.
Ózd Kistérség Többcélú Társulás: Megalakulás 2004 októberében 29 település: 16 településen működik általános iskola 6 középiskola (átszervezés után 3) 25 óvoda Kistérségbe került: KOMPLEX FEJLESZTÉSI programmal támogatott 33 leghátrányosabb kistérség közé
4
Történeti áttekintés II.
1992 óta évi 3 alkalommal kistérségi szakmai nap szervezése Városi-térségi tanulmányi verseny: 2-8 évfolyamon 39 kategóriában Magyar Kultúra Napja alkalmából: Kistérségi szavalóverseny Népdaléneklési verseny Számtalan közös sportrendezvény
5
Történeti áttekintés III.
Tehetséggondozó decentrum 2006 Differenciált képességfejlesztő program elindítása 2008 Tehetséggondozó bázisiskola 2009 ECHA műhelykonferencia rendezése 2011 Akkreditált Kiváló Tehetségpont MTT Országos Konferenciája és közgyűlése Tehetséggondozó Központ átadása
6
2009 – ECHA Turmezeyné Dr. Heller Erika
7
MTT Konferencia Ózd 2011
8
Pályázatok - Indulás NTP-OKA-II Tehetséggondozó Műhelyek:
NTP-OKA-XIX Hátrányos helyzetű településeken és kistérségben a tehetségsegítő szolgáltatásokhoz való hozzáférést javító kezdeményezések támogatása NTP-OKA-XXI Közoktatásban Működő Tehetséggondozó Műhelyek NTP-KTMK-11 Matematikai ismeretek alkalmazása a modellezésben
9
OMI Pályázatok TÁMOP – Szabadidős tevékenységek fejlesztése Ózdon
( olvasótábor ) - Nyisd ki a világot ( Régió legtöbbet olvasó iskolája ) - TurbÓzd a tudást
10
Pedagógusoknak (Tantestület)
Géniusz képzések Magyar Géniusz Tehetségsegítő Integrált Program Pedagógusoknak (Tantestület) Tehetségfejlesztés lehetőségei a kooperatív tanulásban Gazdagító programok a tehetséggondozásban Komplex programok az iskolai tehetséggondozásban Szülőknek Tehetség definíciói, fajtái Műhelybeszélgetések szülők számára szorongás-vizsga- szorongás alulteljesítés kreatív tanulás
11
Tehetséghidak program
Gazdagító programpárok megszervezése és megvalósítása Tehetséges fiatalok gondozásához szükséges eszközök beszerzése (matematika, fizika tantárgyakhoz képesség és kommunikáció fejlesztése) Versenyfelkészítő szakkörök megvalósítása sikeres diákmentorok bevonásával (szülők- diákok -pedagógusok együttműködésével) Élményműhely: művészeti matematikai játékfesztivál Gazdagító programpárok II: Felsősök (matematika-angol, könyvtár-természetismeret) Alsósok (játék hatalma)
12
Élményműhely
13
Élményműhely
14
Matematika Versenyfelkészítő Műhely
Tudás / Csapatszellem / versenyszellem / motiváció Bolyai Matematikai Csapatverseny, Varga Tamás Matematikaverseny, Zrínyi Ilona Matematikaverseny, Mozaik internetes, Bendegúz levelezős verseny, Orchideapangea Matematikaverseny
15
Tehetséggondozó Központ
Játékdélutánok, mesedélutánok Pályázatok meghirdetése Tökfesztivál Tojás világnapja Kézműves foglalkozások Falfestés
16
Lehetőségek Képességfejlesztő és kommunikációs tréningek szervezése
Városi-térségi iskolák által szervezett programok koordinálása Kiállítások szervezése Interaktív órák megtartása Játékdélutánok szervezése Ózdról elkerült, már bizonyított tehetségek bemutatkozása Köztünk élő tehetségígéretek bemutatkozása Konferenciák, értekezletek, tanulmányi versenyek lebonyolítása Tehetségsegítő szolgáltatások (azonosítás, programokba történő beválogatás)
17
Tehetségnapok Továbbképzések, újabb módszerek
Kapcsolat civil szervezetekkel Régi tehetséges diákjaink meghívása, élménybeszámolók Más iskolákból diákok meghívása Konzultáció a városban tanító nevelőkkel Megismerkedés különböző szabadidős tevékenységekkel
18
Elmeedző tréning 2 – 4. o. heti 1 óra
Beválogatás (figyelem, memória, logikus gondolkodás, problémamegoldás) Cél: A tehetségek felismerése, fejlesztésük időben történő megalapozása.
19
Színjátszó kör Alsós tanulók számára, melynek célja: Nyelvi fejlesztés
Kreativitás Probléma felismerése Kommunikáció és társas készségek fejlesztése A játék hatalma
20
Képesség- és Kommunikáció fejlesztése
2011 – felmenő rendszerben beindul a képesség-és kommunikáció fejlesztése, illetve a pályaorientáció a felső tagozatos diákok számára órarend szerint Cél: 1. Önismeret fejlesztése 2. Társas készségek fejlesztése 3. Kreativitás fejlesztése 4. Döntéshozatali képesség kialakítása 5. Pályaismeret
21
Eredmények Városi/megyei/országos tanulmányi versenyeken elért szép eredmények Alapfokú és középfokú nyelvvizsgák Sikeres felvételik nívós középiskolákba
22
2013 / 2014. tanév eredményei helyezés, csapatban II. helyezés
Zrínyi Ilona matematikaverseny megyei forduló: I.,II.,V.,XII. helyezés, csapatban II. helyezés Varga Tamás matematikaverseny megyei forduló: I.,IV.,XI. helyezés, országos III. helyezés Bolyai matematika csapatverseny megyei II. és X. helyezés Orchideapangea matematikaverseny országos I. helyezés Öveges József fizikaverseny megyei I., országos III. hely. Csorba György fizikaverseny megyei II. helyezés Tiniagy angol levelezős verseny országos I. helyezés Simonyi Zsigmond helyesírási verseny megyei I. hely Elsősegélynyújtó, csecsemőgondozási verseny megyei V.
23
2013 / 2014. tanév eredményei - súlylökés megyei IV. hely
Atlétika - kislabda dobás megyei I. helyezés - súlylökés megyei IV. hely - 4 x 600m váltó lány megyei IV. hely - távolugrás csapat megyei V. hely Kézilabda – III. kcs. megyei II. helyezés Lövészet - csapat légpisztoly országos III. helyezés Kosárlabda – U11 megyei III. helyezés U12 megyei IV. helyezés
24
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Elérhetőség: Hák Sándor Igazgató 06/48/
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.