Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDiána Fazekasné Megváltozta több, mint 9 éve
1
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Együtt egymásért A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben Dr. Hermann Istvánné
2
„Elég jól tudok gondolkodni.
Csak mindig kell valaki, aki segít elkezdeni.” (8 éves kisfiú)
3
Iskolaérettség és az iskolai tanulás összefüggései
4
Iskolaérettség szocializációs hatások
Legfontosabb az iskolába lépő gyermek indulási helyzetének megismerése A korosztályra jellemző: Gyors illetve lassú ütemű fejlődési szakaszok váltakozása rövid idő alatt Nagy eltérések lehetnek (hatéves korban ötévnyi eltérés is lehet: 3,5 éves szinttől 8,5 éves szintig)
5
Ennek okai: a tanulás teljesen egyéni, az adott személyre jellemző folyamat; a személyiség és azon belül a különféle képességek fejlődése jelentős egyéni eltéréseket mutathat; a tanulási eredményességért igen összetett képességek, az úgynevezett kritikus kognitív képességek fejlettsége a felelős; a kritikus kognitív képességek optimális szintű kifejlettsége nem egyszerre, csak közel ugyanabban az életkorban következik be az egyes gyerekek esetében.
6
Alapkészségek, alapképességek fejlődésének jellemzői (Forrás: Nagy, 2000)
7
A szülők, a gyermek szerepe a felkészülésben
A gyermek feladata: Elválás szeretteitől Idegenek elviselése Tömeg elviselése Kritikák elviselése Nem mindig dicsérik Önálló munkavégzés Csendben figyelni Szóbeli kifejezőkészség Szükséges készségek birtoklása Hogyan segíthet a szülő: Leválasztás Kortársakkal programok Tapasztalatszerzés Önbizalom, önuralom erősítése Túldicsérés mellőzése Feladatok adása, elvégzése Összpontosítás (játék) Beszélgetés, szóbeliség Segítés, fejlesztő tevékenykedtetés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.