Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
TÁMOP F-13/ „eltérő utak a sikeres élethez!” A Miskolci Egyetem társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése, különös tekintettel a duális képzési típusú megoldásokra A duális modell funkciója a tanárképzésben. A BTK képzéseinek fejlesztése, a szakmai gyakorlat megújítása a duális modell alkalmazása révén Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese kari koordinátor kari projektasszisztens
2
Dualitás a BTK képzéseiben
Bölcsészettudományi és társadalomtudományi alap- és mesterképzések folynak a karon A tanárképzésen belül is érvényes a kettősség: - kifutó jelleggel a Bologna-rendszerű - felmenőben az osztatlan tanárképzés 15 szakpáron
3
Duális jellemzők a tanárképzésben
Elméleti képzés és iskolai hospitálás, tanítási gyakorlat jelenti a képzést A kétszakosság az elméleti képzésen belül is két diszciplína alapos ismeretét kívánja meg. A klasszikus tanárképzés mellett speciális modulokat is tartalmaz a BTK tanárképzése, amely a HHH-s gyermekek oktatására készít fel.
4
Komplex Instrukciós Program
A Stanfordi Egyetemen dolgozták ki az afroamerikaiak integrálása érdekében. Csoportmunkában történő oktatási módszer, minden tanuló a saját szintjének megfelelő feladatokt kap. A csoporton belül működik a kooperáció, motiváció, minden tanulónak van sikerélménye. A pedagógusoktól sokkal több erőfeszítést kíván. A hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola sikeres és eredményes programja.
5
A dualitás a kari kapcsolatrendszer erősítésében a projekt megvalósítása során
Input oldal: - Gimnáziumok Szakközépiskolák Output oldal: Foglalkoztatók: többek között gimnáziumok, szakközépiskolák A meglévő bázisiskolai rendszer működésének intenzifikálása, szakmai produktumok létrehozása.
6
A BTK vállalt tevékenységei, feladatai input oldalon
Középiskolások számára pályaorientációs szolgáltatások biztosítása. Komplementer és szakmai kompetenciák mérése és értékelése. A pedagóguspályához szükséges kompetenciák mérése. Kompetenciafejlesztés a sikeres továbbtanulás érdekében. Látványórák tartása, workshopok szervezése középiskolások számára. Érettségire felkészítő tanfolyamok, vetélkedők szervezése, Kutatók Éjszakája, Nyílt Napok.
7
Dualitás a képzés során
Az elméleti képzés elmélyítése, a TDK-tevékenység kiterjesztése a szakmai gyakorlathoz kötődő tématerületekre. Képzésfejlesztés, szakmai együttműködésen alapuló továbbképzés indítása (a KIP-es módszer megismertetése). Hallgatói érzékenyítő tréningek a módszer megismertetése céljából. Hospitálási kézikönyv kidolgozása a szakmai gyakorlat strukturált koordinálása érdekében.
8
A lemorzsolódás kezelése
A teljesítményproblémákkal küszködő hallgatók számára felzárkóztatás a kritikus tárgyakból. Pályaorientációs szolgáltatás, - Tanácsadás a lemorzsolódó hallgatók számára.
9
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.