Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaViktória Törökné Megváltozta több, mint 9 éve
1
1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3
1. Bor-világpiaci trendek 2. A magyar bor világhírű Magyarországon 3. A bor univerzum lényege 4. Vylyan sztori
2
[ BORPIAC ]
3
A VILÁGPIAC
5
Szőlőtermelés 8 millió ha Európa: 62%!, 4,3 millió ha
10 % FELETT: Spanyolo. Fro., Olaszo., Újvilág: dinamikus szőlőtelepítés; EU 90-es évek óta csökken Össz: az egész világon lassan csökken
6
Bortermelés Világ bortermelése: ~ 285 millió hl
1. Európa: 67 %, 166 millió hl Fro., Ol., Sp., USA Argentína Ausztrália Dél-Afrika Chile Ázsia Bortermelés > borfogyasztás Pár éve millió hl borfelesleg, ennek 2/3-a Európában Megoldás: KELET belépése?
7
Dinamikus borpiac BOREXPORT Franciao. Olaszország
Spanyolo. (Portugália) Chile Ausztrália USA BORIMPORT UK Németo. USA Franciao. KÍNA! Oroszo. É-Eu. (Hollandia, Belgium, Svédország, Dánia)
8
Borfogyasztás ’90-es évek: mélypont Stabil / lassú növekvés
Teljes borfogyasztás: 240 millió hl Egy fő éves átlagfogyasztása 35 l (10-60l) Fro., Lux. 60 l; Svájc 40 l; UK: 7-8 l, de növekszik Első 10: hagyományos eu. bor-országok USA beelőz!
9
Borfogyasztás hagyományos bortermő országokban stagnál ↓
USA: dinamikus növekedés ↑ Ázsia! Borboom? Kína beelőzi UK-t India (Kína legnagyobb vetélytársa népesedésben) Pl. USA 7-8 l / fő, Japán 2,5 l; Kína 0,26 l, India, dinamikus növekedés! ↑ Észak-Európában ↑
10
- Óvilág - hagyományos a "borászat bölcsője" évezredekre visszanyúló európai gyökerek eredetvédelem Bordeaux, „az örök túlélő” Célcsoport: tájékozott fogyasztói réteg (helyi klasszifikációs rendszer) Marketingüzenet: tradíció Stratégia: oktató jellegű; egyedi; termékcentrikus
11
- Óvilág - Imázs: klasszikus óvilági francia jelleg, chateau
Pompa, elegancia nem kell(ett) a divatirányzatokat követniük
12
- Újvilág – Marketing üzenet: a tradíciót marketing üzenettel pótolják
tradícióra hivatkozás, de más módon: bukolikus, farmer romantika nincs történelmem a márka mögött → "életsílus" Imázs: színes, trendi - messziről kiabál a polcról Fiatalok felé nyitás Stratégia: hatalmas birtokok, hatalmas pénzek márkák tömegesítése, fogyasztói testreszabása világmárkák!
13
Pl. Ausztrália
14
→ közelednek egymáshoz
Trendek → közelednek egymáshoz Globalizáció Kelet felé tolódás
15
MAGYARORSZÁG „A magyar bor világhírű, Magyarországon…”
16
Szőlőtermelés Folyamatos csökkenés ’80-as évek: 150.000 ha
XX. sz. /1.világháború; 1945; 1949; rendszerváltás/ ’80-as évek: ha ’90-es évek: ha ma: 83,500 ha, ebből termő: ha Szőlőterület 90% egyéni gazdaságok Sokszínű fajtaszerkezet Szőlőültetvény rekonstrukció
17
Bortermelés ’80-as évektől csökkenés ’96-2000: 4,1 millió hl
70% fehér bor: 1. az olaszrizling legfehérebb: Tokaj, Mór, Somló 28% vörösbor: 1. a kékfrankos legvörösebbek: Sopron, Szekszárd 2% rosé ’80-as évektől csökkenés ’ : 4,1 millió hl ma: 3,5 - 2,7 millió hl/év átlag hozam: 45 hl/ha Szőlőtermés 90% → BOR A világon a 11. hely (2001)
18
Borexport Export mennyisége: 640 000 hl
Exportunk visszaesése után Távol-Keleti aranybánya? Basic wine > Ikon szegmens Célországok Távol-Kelet Németország szomszédok Retro keleti-piacok UK Észak-Európa Észak-Amerika
19
Borimport, belső piac 2006, 2007 megugrás
Importvámok eltörlése (hamis helyett olcsó lédig, pl. olasz) Import: hl Kiskereskedelem átalakulása nemzetközi láncok Nagykereskedések a fennmaradó rész pedig szakboltokban; a pincészetekben (Internet marginális)
20
Borfogyasztás Borfogyasztásunk 2,7 millió hl
2006: l / fő – ma: 24 l / fő / év (tea:25) 2/3 folyó bor; 1/3 palackos Önfogyasztás (27%) Preferencia: vörös > fehér > > > rosé (8%) édes > félédes > száraz
22
BOR Természet Nemzeti ital változatos örök átalakulás
hagyomány művészet közösségalkotó Kikapcsolódás beszélgetés Misztikus Krisztus vére Noé egészséges gasztronómia nem szezonális divat presztízs ajándék hobby tudás
23
Mindennek az alapja: A JÓ bor
24
De…
25
Bormarketing lényege 90 % 10 % Élmény/érzelem Márka érintettség
immateriális értékek hozzáadott érték story - amellyel a vásárló „tudatalattiját” érjük el! szőlő technológia Márka A fogyasztóból e tudattalan, implicit vásárlói döntéseket - és élményeket hívja elő. 25
27
Vylyan történet ( )
39
Vince-nap 39
40
ÖRDÖGszántotta hegy legendája Classicus címkék kötet Túra
Farsangi játék ÖRDÖGkatlan Fesztivál 40
41
ÖRDÖGKATLAN 41
42
Vylyan terasz! Jazz és Irodalom
43
43
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.