Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDomokos Pataki Megváltozta több, mint 9 éve
1
EIPEN (European Interprofessional Education Network in health and social care) A projekt célja, lényege, működése, tevékenységének felhasználhatósága Ráczné Németh Teodóra
2
Leonardo da Vinci program A projekt a Higher Education Academy Centre for Health Sciences and Practice, King’s College London kezdeményezésével és koordinálásával került kidolgozásra és megvalósításra A projekt a Higher Education Academy Centre for Health Sciences and Practice, King’s College London kezdeményezésével és koordinálásával került kidolgozásra és megvalósításra A megvalósítás időszaka: 2005.10.01-2007.09.30. A megvalósítás időszaka: 2005.10.01-2007.09.30.
3
Partnerszervezetek: Higher Education Academy Health Sciences and Practice Network (UK) Higher Education Academy Health Sciences and Practice Network (UK) National and Kapodistrian University of Athens (GR) National and Kapodistrian University of Athens (GR) The Greek Health Informatics Assocataion (GR) The Greek Health Informatics Assocataion (GR)
4
The University and Polytechnic of Oulu, Finnland The University and Polytechnic of Oulu, Finnland Department of Mental Health Services City of Oulu, Finnland Department of Mental Health Services City of Oulu, Finnland The Friends of the Young Assocation, Oulu, Finnland The Friends of the Young Assocation, Oulu, Finnland Széchenyi István Egyetem, Győr Széchenyi István Egyetem, Győr Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény, Győr Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény, Győr
5
Dept of Hygiene and Ecology, Jagellonian University (PL) Dept of Hygiene and Ecology, Jagellonian University (PL) Occupational Medicine Centre of the Malopolska Region (PL) Occupational Medicine Centre of the Malopolska Region (PL) Karolinska Institute, Stockholm, Sweden Karolinska Institute, Stockholm, Sweden Centrum för Allmanmedicin Karolinska Institute, Stockholm Centrum för Allmanmedicin Karolinska Institute, Stockholm The Primary Health Care Board, Stockholm, Country Council The Primary Health Care Board, Stockholm, Country Council
6
CAIPE – Centre for the Advancement of Interprofessional Education (UK) CAIPE – Centre for the Advancement of Interprofessional Education (UK) South West Peninsula Strategic Health Authority (UK) South West Peninsula Strategic Health Authority (UK) Steve Crane Consulting Ltd. (UK) Steve Crane Consulting Ltd. (UK)
7
A projekt célja: Létrehozni egy szakmaközi együttműködési hálózatot először a 6 partner országban, ami lehetővé teszi jó gyakorlatok elterjesztését a szakmaközi együttműködés tanulásában és oktatásában az egészségügy és szociális ellátás területén. Létrehozni egy szakmaközi együttműködési hálózatot először a 6 partner országban, ami lehetővé teszi jó gyakorlatok elterjesztését a szakmaközi együttműködés tanulásában és oktatásában az egészségügy és szociális ellátás területén.
8
További célok: A projekt során közös munkát végeznek a munkáltatók, egyetemek, főiskolák és más képző intézmények annak érdekében, hogy létrejöjjön egy felhasználói hálózat a szakmaközi együttműködés tanulásában és oktatásában az egészségügy és szociális ellátás területén, és a szektorban elérhetővé váljanak az innovatív fejlesztések az oktatásban. A projekt során közös munkát végeznek a munkáltatók, egyetemek, főiskolák és más képző intézmények annak érdekében, hogy létrejöjjön egy felhasználói hálózat a szakmaközi együttműködés tanulásában és oktatásában az egészségügy és szociális ellátás területén, és a szektorban elérhetővé váljanak az innovatív fejlesztések az oktatásban.
9
A cél érdekében létrejön egy Európai és országonkénti web-hálózat, ami az oktatási forrásanyagok könnyebb elérhetőségét segíti. A cél érdekében létrejön egy Európai és országonkénti web-hálózat, ami az oktatási forrásanyagok könnyebb elérhetőségét segíti. A hálózat a projekt befejeztével is fennmarad. A hálózat a projekt befejeztével is fennmarad. A végső cél, hogy más európai országok is kapcsolódjanak az így létrejött hálózathoz. A végső cél, hogy más európai országok is kapcsolódjanak az így létrejött hálózathoz.
10
A projekt célcsoportjai A projekt elsődleges célcsoportját azok alkotják, akik részt vesznek az oktatásban - a tantermekben és a közös tevékenységen alapuló tanulásban - az egészségügy és szociális ellátás szakmáiban a megalapozó képzéstől a folyamatos tanuláson át. - egyetemi, főiskolai oktatók, tananyagok kidolgozói - gyakorlatban dolgozó oktatók, akik multiprofesszionális teamekben dolgoznak - az egészségügy és szociális ellátás területén dolgozók és vezetőik A projekt elsődleges célcsoportját azok alkotják, akik részt vesznek az oktatásban - a tantermekben és a közös tevékenységen alapuló tanulásban - az egészségügy és szociális ellátás szakmáiban a megalapozó képzéstől a folyamatos tanuláson át. - egyetemi, főiskolai oktatók, tananyagok kidolgozói - gyakorlatban dolgozó oktatók, akik multiprofesszionális teamekben dolgoznak - az egészségügy és szociális ellátás területén dolgozók és vezetőik
11
Az EIPEN másodlagos célcsoportját alkotják: - az egészségügyi és szociális ellátás területén fellelhető valamennyi szervezet, mint munkaadók - a döntéshozók a felsőoktatás és a munkahelyteremtés vonatkozásában Az EIPEN másodlagos célcsoportját alkotják: - az egészségügyi és szociális ellátás területén fellelhető valamennyi szervezet, mint munkaadók - a döntéshozók a felsőoktatás és a munkahelyteremtés vonatkozásában A végfelhasználók tanárok, oktatók, valamint a gyakorlatban dolgozók lesznek. A végfelhasználók tanárok, oktatók, valamint a gyakorlatban dolgozók lesznek.
12
Kik mutathatnak érdeklődést az EIPEN iránt? Diákok Diákok Felsőoktatási intézmények, alapítványok és egyéb szervezetek Felsőoktatási intézmények, alapítványok és egyéb szervezetek Egészségügyi és szociális szolgáltatók Egészségügyi és szociális szolgáltatók Felhasználói csoportok Felhasználói csoportok A fenti intézmények, szervezetek fenntartói A fenti intézmények, szervezetek fenntartói
13
A projekt során elérni kívánt eredmények Országos és nemzetközi hálózatok, amelyek a projekt hatására létrejönnek, munkáltatók és képzők partnerségén alapulva, hogy elősegítsék és fejlesszék az innovációkat az egészségügy és szociális ellátás oktatásában és gyakorlatában. Országos és nemzetközi hálózatok, amelyek a projekt hatására létrejönnek, munkáltatók és képzők partnerségén alapulva, hogy elősegítsék és fejlesszék az innovációkat az egészségügy és szociális ellátás oktatásában és gyakorlatában. Web-portál, amely a szakmaközi együttműködés tanulásával és oktatásával kapcsolatos anyagok forráshelyéül szolgál. Web-portál, amely a szakmaközi együttműködés tanulásával és oktatásával kapcsolatos anyagok forráshelyéül szolgál.
14
Nyomtatott és elektronikus publikációk gyűjteménye, amely hozzájárul az interprofesszionális képzés fejlesztéséhez. Nyomtatott és elektronikus publikációk gyűjteménye, amely hozzájárul az interprofesszionális képzés fejlesztéséhez. Új interprofesszionális oktatási kezdeményezések az egészségügy és szociális ellátás területén a partner országokban Új interprofesszionális oktatási kezdeményezések az egészségügy és szociális ellátás területén a partner országokban
15
A projekt munkájába bevonni kívánt célcsoportok Egészségügyi és szociális szolgáltatók (állami, magán és önkéntes alapon szerveződő) Egészségügyi és szociális szolgáltatók (állami, magán és önkéntes alapon szerveződő) A tananyagok kidolgozását végző intézmények A tananyagok kidolgozását végző intézmények Munkáltatók és munkavállalók képviselői, akik a tanulásban érdekeltek Munkáltatók és munkavállalók képviselői, akik a tanulásban érdekeltek Helyi, regionális, országos és nemzetközi szolgáltatók és kutatók az egészségügyi és szociális szektorban Helyi, regionális, országos és nemzetközi szolgáltatók és kutatók az egészségügyi és szociális szektorban Döntéshozók Döntéshozók
16
A projket megvalósítása érdekében tett lépések: 1. Web-portál létrehozása 2. Hálózat létrehozása és megerősítése - 16 partner között - koordinálás és irányítás az Irányító Testületen keresztül – döntéshozó testület - az Irányító Testületben minden partner képviselteti magát - a Testület további fejlesztési irányokat határoz meg
17
3. Web-portál fejlesztés 4. EIPEN széleskörű bemutatása Olyan program megvalósítása, amely által az IP iránt érdeklődők köre szélesebbé válik, a hálózat bővül.
18
5. Értékelési stratégia megvalósítása - rövid és hosszú távú stratégiák - a hálózat fenntartása - a tudatosság, megértés és cselekvés disszeminációja - IP képzés megvalósítása az egészségügy és szociális ellátás területén alapul véve az alábbi szempontokat: - kapott eredmények - a projekt és „termékeinek” minősége, mennyisége - a célszektorok és végfelhasználók szükségleteinek azonosítása
19
Megvalósítás garanciái Hálózat Hálózat Disszemináció – találkozók, workshopok Disszemináció – találkozók, workshopok Web-portál Web-portál A már meglévő források felhasználása A már meglévő források felhasználása Folyamatos elemző, értékelő munka Folyamatos elemző, értékelő munka
20
A projekt működtetése Higher Education Academy Centre for Health Sciences and Practice, King’s College London Higher Education Academy Centre for Health Sciences and Practice, King’s College London Irányító testület működtetése – a projekt során 3 alkalommal Irányító testület működtetése – a projekt során 3 alkalommal Videó konferencia Videó konferencia Nemzetközi konferencia – 2007: Krakkó Nemzetközi konferencia – 2007: Krakkó
21
Felhasználhatóság: Még jobb hozzáférési lehetőség a tan- és oktatási forrásanyagokhoz. Még jobb hozzáférési lehetőség a tan- és oktatási forrásanyagokhoz. Az innovatív és jó gyakorlatnak tartott oktatási modellek bemutatása az egyetemek, kórházak és egyéb képző központok számára. Az innovatív és jó gyakorlatnak tartott oktatási modellek bemutatása az egyetemek, kórházak és egyéb képző központok számára. Hozzáférési lehetőség a forrásokhoz és oktatási módszerekhez kapcsolódó szakmák számára. Hozzáférési lehetőség a forrásokhoz és oktatási módszerekhez kapcsolódó szakmák számára. Hozzáférési lehetőség a weboldalon folyó kutatási és elemző munkához, ami egy informális dialógus lehetőségét is kínálja más szakemberekkel. Hozzáférési lehetőség a weboldalon folyó kutatási és elemző munkához, ami egy informális dialógus lehetőségét is kínálja más szakemberekkel.
22
A projekt végső következtetései, eredményei beépülnek a képzések rendszerébe és gyakorlatába, és így kerülnek felhasználásra. A projekt végső következtetései, eredményei beépülnek a képzések rendszerébe és gyakorlatába, és így kerülnek felhasználásra.
23
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.